Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nokia E71 gör ingenting när jag kopplar den till min Mac


yethica

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har köpt en ny mobil (Nokia E71) och tänkte koppla den till datorn. Först satte jag in skivan som kom med mobilen, hände ingenting. Varför? Jag klickar på CD-ikonen som visas på skrivbordet men mappen är tom. Kopplade in mobilen med USB-sladden men det händer inte heller någonting. På mobilen kom det upp om "vad jag ville göra" men absolut ingenting på själva datorn.

 

Nu börjar det också komma upp en ruta om WebDAV-filsystemautentisering där jag ska ange användarnamn och lösenord för att ansluta till servern med URL:en "Http://idisk.mac.com/yethica/" i området "idisk.mac.com"

 

Jag fattar INGENTING? Jag har aldrig skapat varken användarnamn eller lösenord till den här servern? Hur kollar man upp detta? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

 

 

Bifogar med en bild så ni kanske har lättare att förstå.

 

 

 

PS. Det e LITE brådis faktiskt! DS

post-38520-1248110152.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har problemet löst sig?

 

Jag kopplade utan problem ihop min gamla E66:a via blåtand och kunde då synka både adressbok och iCal, plus att använda den som modem för internetuppkopplingen. Allt via blåtand och det var barnsligt enkelt att komma igång. Inga skivor, ingenting. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Har problemet löst sig?

 

Jag kopplade utan problem ihop min gamla E66:a via blåtand och kunde då synka både adressbok och iCal, plus att använda den som modem för internetuppkopplingen. Allt via blåtand och det var barnsligt enkelt att komma igång. Inga skivor, ingenting. :)

 

Vet du om man kan ladda ned Nokias kartor för GPS på samma sätt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...