Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FM-sändare


hellgun

Rekommendera Poster

Tja!

 

Är på jakt efter en FM-sändare till min iPhone 3g. Max 300:- annars köper jag hellre en ny bilstereo med 3,5mm-ingång.

 

Har hittat nedanstående två "iPhone-anpassade". Någon som har erfarenhet av någon av dem?

 

1. FM-sändare på iPhoneButiken

FM-sändare till iPhonen för användning i bilen. Skicka dina låtar på iPhonen till din bilstereo via FM-nätet. Strömadapter till sändaren för inkoppling i bilens cigarettuttag ingår.

Denna sätter man ju i den "stora" kontakten, och det är väl bra så, men frågan är om då iPhonen laddas samtidigt?

 

 

2. FM-sändare på TheMobileStore

Listen the FM Radio stereo broadcast from your iPhone 3G. Auto searching Radio Stations. It compatibles with iPhone 3G headphone or any 3.5mm stereo earphone. With monochrome display for searching FM channels more easily and visible.

 

Q. Any extra power needed?

A. No, the FM adapter use the power directly from the iPhone 3G.

Här är jag liiiite fundersam hur den får ström, man ser ju inte kopplingen på bilden. Och frågan är om iPhonen laddas samtidigt?

 

 

I övrigt är jag tacksam för tips på andra produkter. Kravet är att iPhonen ska kunna laddas samtidigt och det ska helst inte vara batteridrift.

 

TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Är på jakt efter en FM-sändare till min iPhone 3g. Max 300:- annars köper jag hellre en ny bilstereo med 3,5mm-ingång.

 

Har hittat nedanstående två "iPhone-anpassade". Någon som har erfarenhet av någon av dem?

 

1. FM-sändare på iPhoneButiken

 

Denna sätter man ju i den "stora" kontakten, och det är väl bra så, men frågan är om då iPhonen laddas samtidigt?

 

 

2. FM-sändare på TheMobileStore

 

Här är jag liiiite fundersam hur den får ström, man ser ju inte kopplingen på bilden. Och frågan är om iPhonen laddas samtidigt?

 

 

I övrigt är jag tacksam för tips på andra produkter. Kravet är att iPhonen ska kunna laddas samtidigt och det ska helst inte vara batteridrift.

 

TACK!

 

 

Du lär knappast hitta en FM-sändare med allt det du begär för max 300 kronor.

Själv kör jag med en Griffin som fungerar utmärkt och som laddar telefonen samtidigt - men du får den inte för under 300 kronor.

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lär knappast hitta en FM-sändare med allt det du begär för max 300 kronor.

Själv kör jag med en Griffin som fungerar utmärkt och som laddar telefonen samtidigt - men du får den inte för under 300 kronor.

 

:-)

 

Det var ju positivt tänkande...

 

Fick svar från iPhoneButiken nu på ställd fråga om samtidig laddning av iPhonen.

 

Det stämmer bra det. Det är en FM-sändare och billaddare i ett.

Så, jo... det verkar som jag kan få ALLT jag begär för under 300:-. Är det någon här som vet hur bra denna sändare funkar? Det är en fråga som butiken inte lär kunna svara objektivt på.

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo... den på iPhoneButiken verkar ju funka men så hittade jag denna Belkin för utförsäljning. Endast 175:-.

 

Belkin FM-sändare

 

Compatible with: iPod nano, 5th generation (video), 4th generation (color display), 4th generation, and mini (provides volume control on iPod video).

 

Funkar den även med iPhone om den funkar med ovanstående iPodar, tror ni?

 

Kanske någon testat den och kan rekommendera eller dissa?

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade en FM-sändare men hux flux kändes ljudet som 64kbps. Som tur är var det en trevlig kille i butiken så jag fick lämna tillbaka den trots bruten förpackning, sen kom jag på att jag hade 3.5mm i stereon och ljudet är ju inte jämförbart, ännu bättre är ju om du köper en stereo med interface så du kan styra telefonen och ladda den samtidigt. Kombinera med blåtand så slipper du pilla med touchskärmen när du kör :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju positivt tänkande...

 

Fick svar från iPhoneButiken nu på ställd fråga om samtidig laddning av iPhonen.

 

 

Så, jo... det verkar som jag kan få ALLT jag begär för under 300:-. Är det någon här som vet hur bra denna sändare funkar? Det är en fråga som butiken inte lär kunna svara objektivt på.

 

/Anders

 

Ok, jag var otydlig i mitt svar. Jag tror inte att du får en riktigt bra FM-sändare för de pengar du vill lägga ned - blir det tydligare om jag ändrar mitt svar till det och utan att du tolkar det som negativt laddat på något sätt?

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag var otydlig i mitt svar. Jag tror inte att du får en riktigt bra FM-sändare för de pengar du vill lägga ned - blir det tydligare om jag ändrar mitt svar till det och utan att du tolkar det som negativt laddat på något sätt?

 

:)

 

FM-sändare överhuvudtaget tycker jag inte ger nån bra kvalité.

Visst, rör man sig inom samma område eller står still hittar man säkert en frekvens som är tom, men jag blev GALEN på alla störningar och att leta nya frekvenser när jag kört Karlstad-Oslo :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FM-sändare överhuvudtaget tycker jag inte ger nån bra kvalité.

Visst, rör man sig inom samma område eller står still hittar man säkert en frekvens som är tom, men jag blev GALEN på alla störningar och att leta nya frekvenser när jag kört Karlstad-Oslo :irriteradtjej:

 

Det håller jag inte med om. Den Griffin jag har fungerar utmärkt, ljudet duger, och det är bara att välja en mycket tidig frekvens eller en i slutet på FM-skalan så fungerar det utan störningar. Jag har åkt runt rätt mycket med den i bilen utan att behöva byta frekvens en enda gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vår nya FM-sändare ser ut så här:

 

FM_s__ndare__m_b_4a9f7b9120639_160x160.jpg

 

 

FM-sändare (m billaddare) iPhone/3G/3GS - 299kr

Du kan använda den utan att ha billaddaren inkopplad. Billaddaren/FM-sändaren fungerar med iPhone, iPhone 3G och iPhone 3GS.

 

Denn sänder ut ljudet i stereo (vilket inte alla gör) och låter helt OK. Självklart blir det inte lika bra som om du kan koppla in ljudet i din bilsterero direkt med kabel - det är ju alltid att föredra. :-)

 

Fungerar också bra ihop med vår Bilhållare för 179 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips. Är den inte certifierad Made for iPod eller Works with iPhone spelar det ingen roll hur billig den är. Det är ändå bara skräp. Lägg pengar DIREKT istället på en vettig istället för att ge bort pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag fick min Griffin iTrip (art. 4056) igår och jag är jäkligt nöjd . Så köp en sån så kommer du inte att ångra dig, den gick på 591:- inkl. frakt (496:- om du hämtar den i Örebro) och den levereras hem till din dörr med TNT :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min Griffin iTrip (art. 4056) igår och jag är jäkligt nöjd . Så köp en sån så kommer du inte att ångra dig, den gick på 591:- inkl. frakt (496:- om du hämtar den i Örebro) och den levereras hem till din dörr med TNT :)
Du nämde aldrig i vilken butik du köpt den, kan bli svårt att beställa eller springa rundor i Örebro och leta efter den hehe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du nämde aldrig i vilken butik du köpt den, kan bli svårt att beställa eller springa rundor i Örebro och leta efter den hehe

 

 

Sorry, multitech heter det, ligger vid universitetet. www.multitech.se ! Jag e fortfarande helnöjd :)

 

 

 

Edit : jag utgår ifrån att du bor i Helsingborg ? Kolla www.pcdoctorn.se - De har butik i Hbg å då kostar den 452:- å du slipper all frakt + kan hämta den imorrn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det skillnad på fm sändare och fm sändare?

Är vissa bättre? Nu snackar jag funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Nu har det gått några år sedan denna tråd skapades, är det nån som har tips på bra FM-sändare idag? Prisbild ca 500 spänn eller billigare. Gärna nåt ord om dom fungerar bra också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...