Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple ber Microsoft sluta visa reklamfilmer


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Om du orkar, så är det bara att gå tillbaks till tidigare inlägg i denna tråd.

Undertecknad är synnerligen nyfiken på hur en reklamkampanj som inte haft någon märkbar effekt (enligt Gartners försäljningssiffror) kan motivera Apples advokater till detta påstådda agerande. Om kampanjen inte haft någon effekt så har ju Apple inget att klaga på, eller hur?

 

Så förklara för mig nu hur detta går ihop!

 

Nej.

Förklara för mig och alla andra hur det går ihop. Ditt argument.

Förklara varför Apple alltså inte skulle ta kontakt med Microsoft.

Förklara hur det hänger ihop med "försäljningssiffror från Gartner".

 

Jag vill gärna höra ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar
Nej.

Förklara för mig och alla andra hur det går ihop. Ditt argument.

Förklara varför Apple alltså inte skulle ta kontakt med Microsoft.

Förklara hur det hänger ihop med "försäljningssiffror från Gartner".

 

Jag vill gärna höra ditt svar.

Syftet med reklam är att öka försäljningen, gärna på konkurrenternas bekostnad. Rätt eller fel?

Enligt Gartner så har PC försäljningen stagnerat. Se länk i ett tidigare inlägg i denna tråden.

Alltså har reklamen haft försumbar effekt.

 

Varför skulle Apple ha något att invända mot detta?

Nu är det din tur att motivera din ståndpunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftet med reklam är att öka försäljningen, gärna på konkurrenternas bekostnad. Rätt eller fel?

Enligt Gartner så har PC försäljningen stagnerat. Se länk i ett tidigare inlägg i denna tråden.

Alltså har reklamen haft försumbar effekt.

 

Varför skulle Apple ha något att invända mot detta?

Nu är det din tur att motivera din ståndpunkt.

 

Så du erkänner att detta är din högst subjektiva tanke?

Något du själv "misstänker" är fallet?

Du har alltså ingen fakta bakom dina påståenden, förutom siffror som på något magiskt vis per automatik innebär att Apple nu inte tagit kontakt med Microsoft?

 

Är det så jag ska tolka dig?

 

Det är lite.. vad ska man säga.. religiös underton i det hela. Söker bevis i långsökta tecken. Formationer i moln som skulle visa att gud existerar eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du erkänner att detta är din högst subjektiva tanke?

Något du själv "misstänker" är fallet?

Du har alltså ingen fakta bakom dina påståenden, förutom siffror som på något magiskt vis per automatik innebär att Apple nu inte tagit kontakt med Microsoft?

 

Är det så jag ska tolka dig?

 

Det är lite.. vad ska man säga.. religiös underton i det hela. Söker bevis i långsökta tecken. Formationer i moln som skulle visa att gud existerar eller dylikt.

En stagnerad PC försäljning är knappast en framgång som MS vill påstå, de påstod ju att reklamkampanjen var en framgång. Om logik och argumentation av god sort inte är din bästa färdighet så kanske du bör ägna dig åt något annat. Inget illa menat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du torkat tårarna nu och lyckats skriva ett inlägg?

Grattis isåfall.

 

På vilket sätt skulle jag inte leva som jag lär?

Jag är mac-användare men sund och saklig i min inställning till konkurrenter.

Det är inte alla på det här forumet.

Du verkar inte alls vara det.

Så frågan är vem som är trollet? DU är trollet, det faller sig nämligen naturligt! :totaltgalen:

 

Jag har dock tröttnat på att argumentera varför, så jag tänker härmed sätta ner foten och förklara för er alla talibaner hur konstiga ni är. Fast det är ungefär som att be en vägg gå till kylskåpet och hämta en öl. Ring mig när någon lyckas.

 

 

/Dimeyard Mussolini

 

ja uppenbarligen lyckades jag hitta samma "postainlägg-knapp" som du gjorde.

 

du verkar onekligen lite korkad...men det är ju inte olagligt i sig. eftersom du nu är beteendevetare så borde du försöka dig på en diagnos på den här killen...

 

-en snart 30årig karl som tycker macanvändare är jävla talibaner.

-som är medlem på ett macforum.

-som tar sig tid att posta följande inlägg i en tråd på samma macforum.

Men hur orkar ni alla mactalibaner försvara Apple hela jäkla tiden?

"Microsoft ljuger", "apple ökar", "dell suger" är kommentarer man läser.

 

Gå och lipa någon annanstans istället.

Ni låter som inget annat än fanatiskt troende.

 

 

AAAAAAAARRRRRGGGGGHHH!!!

 

samt

 

Aha.

Ja, jag håller med dig.

Microsoft är överlägsna Apple.

 

min högst amatörmässiga diagnos är att en person som denna inte är intresserad av att ge något nyanserat inlägg eller göra något försök att hjälpa trådskaparen i hans/hennes fråga, utan endast vill provocera fram någon sorts troll-debatt.

 

det i sig är inte heller olagligt. bara lite slöseri med din egen tid.

 

är det inte bättre att du håller dig i pc-avdelningen i det här forumet om du nu måste vara här?! det är mindre risk att du stöter på oss läskiga talibaner där.

 

det blir lätt lite tragiskt när en pc-facist måste göra troll-inlägg på ett macforum för att känna att han får vara med o leka.

 

uppenbarligen lider du ju på något sätt....av att läsa tråden och av att behöva stå ut med mactalibaner...det kanske är bättre att du gör något annat med din tid då?

 

alltså...(du sa det bäst själv) Gå och lipa någon annanstans istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stagnerad PC försäljning är knappast en framgång som MS vill påstå, de påstod ju att reklamkampanjen var en framgång. Om logik och argumentation av god sort inte är din bästa färdighet så kanske du bör ägna dig åt något annat. Inget illa menat.

 

Vad är det du inte förstår?

 

Vad i ditt argument är det som tyder på att Apples inte kontaktat Microsoft?

Det är väl hela grejen handlar om?

 

Skit samma vad som händer utöver detta. Jag förstår inte hur du, med hjälp av saker som är helt utanför ämnet kan påvisa något?

 

Det är som att säga att min granne kör Saab, därför älskar han kinamat. Det kan jag utläsa i hans bilvanor.

Förstår du hur orimligt det är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja uppenbarligen lyckades jag hitta samma "postainlägg-knapp" som du gjorde.

 

du verkar onekligen lite korkad...men det är ju inte olagligt i sig. eftersom du nu är beteendevetare så borde du försöka dig på en diagnos på den här killen...

 

-en snart 30årig karl som tycker macanvändare är jävla talibaner.

-som är medlem på ett macforum.

-som tar sig tid att posta följande inlägg i en tråd på samma macforum.

 

 

samt

 

 

 

min högst amatörmässiga diagnos är att en person som denna inte är intresserad av att ge något nyanserat inlägg eller göra något försök att hjälpa trådskaparen i hans/hennes fråga, utan endast vill provocera fram någon sorts troll-debatt.

 

det i sig är inte heller olagligt. bara lite slöseri med din egen tid.

 

är det inte bättre att du håller dig i pc-avdelningen i det här forumet om du nu måste vara här?! det är mindre risk att du stöter på oss läskiga talibaner där.

 

det blir lätt lite tragiskt när en pc-facist måste göra troll-inlägg på ett macforum för att känna att han får vara med o leka.

 

uppenbarligen lider du ju på något sätt....av att läsa tråden och av att behöva stå ut med mactalibaner...det kanske är bättre att du gör något annat med din tid då?

 

alltså...(du sa det bäst själv) Gå och lipa någon annanstans istället.

 

 

Jag tappade bort mig efter första meningen..

 

En fråga bara.. hur känns det att vara en taliban?

Jag har alltid undrat hur man kan stänga ute så mycket annat gött i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och förresten korven.

 

Jag är inte beteendevetare, men jag har hört att folk som inte förstår ironi och har svårt att stava har en släng av autistiska drag.

Har du testat dig för det?

 

Jag menar att du påstår ju att jag är korkad, medans du själv skriver ett flertal meningar utan korrekt meningsuppbyggnad och avsaknad av både stor bokstav och skiljetecken.

 

Sen undrar jag, om det är till nackdel att jag uppger min ålder i min profil?

Jag såg inte mycket sådan information på din sida.. du kanske är värsta hemliga agenten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tappade bort mig efter första meningen..

 

En fråga bara.. hur känns det att vara en taliban?

Jag har alltid undrat hur man kan stänga ute så mycket annat gött i livet.

 

 

talibaner är en rörelse som till stor del håller till i närheten av afganistan (som de även till största delen hade makten över under en tid på 90-talet) de är muslimer och försöker skapa ett "rent" muslimskt land som styrs av muslimska religiösa lagar.

 

 

hur känns det att vara så jävla barnslig vid en ålder av 29? och att du trots att du påstår dig vara beteendevetare uppenbarligen inte har en blekaste aning?! på allvar...clueless.

 

mmm jag vet. din pappa är mycket starkare än min....suck. ja ja fortsätt då om du tycker det är så jävla intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

talibaner är en rörelse som till stor del håller till i närheten av afganistan (som de även till största delen hade makten över under en tid på 90-talet) de är muslimer och försöker skapa ett "rent" muslimskt land som styrs av muslimska religiösa lagar.

 

 

hur känns det att vara så jävla barnslig vid en ålder av 29? och att du trots att du påstår dig vara beteendevetare uppenbarligen inte har en blekaste aning?! på allvar...clueless.

 

mmm jag vet. din pappa är mycket starkare än min....suck. ja ja fortsätt då om du tycker det är så jävla intressant.

 

Jag tror faktiskt min pappa är starkare än din.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lämnar jag den här diskussionen.

Tack till alla som skrivit.

Så här roligt har jag inte haft sedan polisen draggade efter brorsan i fel sjö.

 

Farväl alla ni PC-älskare, jag håller med er.. Microsoft regerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Burnin Sven

Jag kör både osx (äkta köpt), ubuntu och win xp på en av mina pc, funkar skitbra. Finns ingen anledning att tramsa om vilket som är bäst, det är bra grejor alla på sina sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

(hoppas någon blev utdragen i lunchrummet och avrättad med nackskott för att ha gjort den där reklamfilmen)

 

Visst har dom väl en Macbook pro?

lite lustigt isåfall =)

 

(sån nu att nån redan uppmärksammat detta... onekligen väldigt kul)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är ju alla för härliga. Jag tyckte det var nöjesvärd läsning att se att Microsoft agerar lite underdog för stunden då de haft ordentlig medvind i sina segel under väldigt lång tid.

 

För att förtydliga så är jag alldeles nykonverterad till mac, men arbetar i PC-miljö på jobbet och ja överallt annars förutom med min egna dator. Min hemmiljö består just av 2 PC-laptops och nu en MBP. Det finns fördelar och nackdelar med båda systemen, men tycker det just bara är kul att se "syskonen" bråka om vem som ska få leka med spaden... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beträffande diskussionen - jag tror ni alla har gått på en tämligen uppförstorad grej (av Microsoft), lite kvällstidningsvarning faktiskt. Så här tror jag det har gått till:

 

Någon hos Apple har korrekt uppmärksammat att Microsofts reklam inte längre stämmer helt och fullt. Denne någon ringer till någon på Microsoft, högst inofficiellt, och påtalar detta faktum, förmodligen med glimten i ögat. Den som tog emot samtalet på Microsoft, eller möjligen någon annan som har fått informationen, väljer att göra den "publik", i någon form av konferens på Microsoft. Detta "publika" tillkännagivande har sedan blivit publikt på riktigt, via bloggar mm. Och helt plötsligt så tolkar alla det som att Apple har vidtagit legala åtgärder...

 

Jag tror inte på något vis att Apples advokater gjort en formell framställan till Microsoft om att de ska dra tillbaka sina filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte på något vis att Apples advokater gjort en formell framställan till Microsoft om att de ska dra tillbaka sina filmer.

Du tror väl inte att MS skulle missa en chans som denna, förstora upp allt och göra det till en större affär än det egentligen var? Om nu reklamen inte gett så mycket till utdelning så kan ju åtminstone alla bloggare få lite att göra. Kan ju knappast skada Microsofts försäljning. Mer reklam, gratis dessutom.

 

Jo, jag köper din förklaring, kanske t.o.m. troligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte hållbar? Motivera!

 

Jag har motiverat varför i båda mina inlägg, men glömmer att du varierar läsförmåga efter eget tycke. Men okej, här kommer min motivering (fetstilar, så att du inte missar det den här gången): MS har gjort en reklamkampanj som driver lätt med Apple (lite av en travesti). Detta har, enl. en artikeln gjort Apples advokater upprörda. Du menar att det, inte bara är möjligt, utan också högst sannolikt, att detta är en medveten lögn från MS:s sida. Som (enda) stöd för ditt resonemang hänvisar du till att försäljningsiffrorna inte ändrats i MS:s favör sedan reklamens intåg, varför Apple skulle sakna motiv till att angripa MS:s marknadsföring. Jag påstår inte att det inte kan vara som du säger - det är kanske ingen omöjlighet - men ditt resonemang övertygar inte det minsta. Varför?

 

1. Juridiskt arbetar man inte med att "reparera" sina dåliga försäljningssiffror med att vidta åtgärder i efterhand.

 

2. Företag angriper mycket ofta varandra marknadsrättsligt, utan att det finns något konkret skadeståndsanspråk (t.ex. p.g.a. förlorad försäljning). Man bevakar sitt varumärke och sin marknadsföring.

 

3. Påstår MS felaktigt att det t.ex. inte finns mer än en laptop från Apple under 1000 dollar, och detta påstående är felaktigt, gör Apple helt rätt i att vidta juridiska åtgärder mot MS. Vilseledande marknadsföring är förbjudet enl. MFL med motsvarande reglering inom EU. Här spelar försäljningssiffror inte någon avgörande roll för om man som företag väljer att agera juridiskt.

 

4. Din "källa" är försäljningssiffror. Ja, det är en legitim källa, men bara för just försäljningssiffrorna (som jag inte misstror det minsta!). Din analys, är DIN EGEN och har inget stöd i någon källa.

 

Något händer? Som vad?

 

T.ex. att MS:s marknadsföring är otillbörlig mot Apple på något sätt. Jag skulle kunna tänka mig att vissa påståenden i reklamfilmen är vilseledande, bl.a. prissättningen på Apples datorer (jag vet inte om det stämmer att man endast har en laptop under 1000 dollar). Är reklamen vidare att anses som omotiverat förlöjligande av en konkurrent, kan den likväl anses otillbörlig. ALL sådan marknadsföring kan förbjudas (vid vite) enl. europeisk marknadslagstiftning (och det skulle inte förvåna mig det minsta om det råder ännu hårdare regler i USA).

 

Vad skulle du påstå vara mer motiverande till att agera än pengar?

 

Att påstå att Apple agerar utifrån något okänt framtida hot kräver mer kött på benen, åtminstone en referens.

 

Vad är det som får dig att tro att jag inte syftar på pengar? Självklart är det pengar, men pengar kan tjänas även på lång sikt min käre mikaellq! Jag rekommenderar dig, eftersom du verkar intresserad av marknadsrättsliga spörsmål, att läsa olika rättsfall på området - du kommer bli förvånad över hur stora (och dyra, vi pratar om mångmiljonbelopp enbart i advokatkostnader) processer som dras igång över vad som för gemene man framstår som en struntsak.

 

Låt mig ge ett exempel: När SVT sände programmet Expedition Robinson första gången, blev det en tittarsuccé. Chipstillverkaren OLW lanserade i samband med programmets andra säsong (?) produkten "Robinson Chips". Påsen hade produktens namn tryckt på sig, samt en bild på en söderhavsö. På baksidan stod en kort text om Robinson Crusoe, samt en tävling om en resa till söderhavet. SVT:s program nämndes inte någonstans. SVT:s stämde skiten ur OLW, och vann dessutom. Renommésnyltning enl. MFL sa marknadsdomstolen. Personligen kan jag hålla med, även om det är tveksamt om inte en så allmänt känd person som Robinson Crusoe skall få användas fritt av var och en, nåja.

 

Och nu, mikaellq, kan du få förklara varför SVT agerade mot OLW, trots att man: a) Inte agerade på samma marknad. b ) Inte förlorade några försäljningsintäkter. c) Inte hade några egna "SVT-chips" som blev utkonkurrerade. d) Inte blev förlöjligade av OLW. e) OLW inte påstod något om SVT:s program som inte var sant.

 

Rättsfall i marknadsrätt finns på marknadsdomstolens hemsida..

Tyvärr finns inte Robinson-målet med där, men jag har hämtat det i PDF på annat håll: MD_1999_nr_21.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill, återigen, bara klargöra att jag på intet sätt finner mikaellqs tes som en omöjlighet, men att "bevisningen" är högst bristfällig (oavsett om han har rätt eller inte). Dock köper jag hellre johnalders resonemang; det verkar troligt.

 

Personligen så ser jag flera olika angreppsvinklar som Apple kan välja marknadsrättsligt mot MS i detta fall. Huruvida man verkligen också gjort så (eller hotat med det) får vi väl låta vara osagt, men det är absolut ingen omöjlighet! Minns när de stora champagne-tillverkarna i Europa kollektivt stämde Arla för renommésnyltning (och vann), när Arla lanserat produkten "Yoggi Champagne". Absurt? Ja (har aldrig i hela mitt liv haft beslutsångest över om jag skall välja yoghurt eller bubbel). Omöjligt? Uppenbarligen inte. Lönande? Ja, eftersom man vann tvisten och stärkte kontrollen över sitt varumärke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har motiverat varför i båda mina inlägg, men glömmer att du varierar läsförmåga efter eget tycke. Men okej, här kommer min motivering (fetstilar, så att du inte missar det den här gången): MS har gjort en reklamkampanj som driver lätt med Apple (lite av en travesti). Detta har, enl. en artikeln gjort Apples advokater upprörda. Du menar att det, inte bara är möjligt, utan också högst sannolikt, att detta är en medveten lögn från MS:s sida. Som (enda) stöd för ditt resonemang hänvisar du till att försäljningsiffrorna inte ändrats i MS:s favör sedan reklamens intåg, varför Apple skulle sakna motiv till att angripa MS:s marknadsföring. Jag påstår inte att det inte kan vara som du säger - det är kanske ingen omöjlighet - men ditt resonemang övertygar inte det minsta. Varför?

 

1. Juridiskt arbetar man inte med att "reparera" sina dåliga försäljningssiffror med att vidta åtgärder i efterhand.

 

2. Företag angriper mycket ofta varandra marknadsrättsligt, utan att det finns något konkret skadeståndsanspråk (t.ex. p.g.a. förlorad försäljning). Man bevakar sitt varumärke och sin marknadsföring.

 

3. Påstår MS felaktigt att det t.ex. inte finns mer än en laptop från Apple under 1000 dollar, och detta påstående är felaktigt, gör Apple helt rätt i att vidta juridiska åtgärder mot MS. Vilseledande marknadsföring är förbjudet enl. MFL med motsvarande reglering inom EU. Här spelar försäljningssiffror inte någon avgörande roll för om man som företag väljer att agera juridiskt.

 

4. Din "källa" är försäljningssiffror. Ja, det är en legitim källa, men bara för just försäljningssiffrorna (som jag inte misstror det minsta!). Din analys, är DIN EGEN och har inget stöd i någon källa.

 

 

 

T.ex. att MS:s marknadsföring är otillbörlig mot Apple på något sätt. Jag skulle kunna tänka mig att vissa påståenden i reklamfilmen är vilseledande, bl.a. prissättningen på Apples datorer (jag vet inte om det stämmer att man endast har en laptop under 1000 dollar). Är reklamen vidare att anses som omotiverat förlöjligande av en konkurrent, kan den likväl anses otillbörlig. ALL sådan marknadsföring kan förbjudas (vid vite) enl. europeisk marknadslagstiftning (och det skulle inte förvåna mig det minsta om det råder ännu hårdare regler i USA).

 

 

 

Vad är det som får dig att tro att jag inte syftar på pengar? Självklart är det pengar, men pengar kan tjänas även på lång sikt min käre mikaellq! Jag rekommenderar dig, eftersom du verkar intresserad av marknadsrättsliga spörsmål, att läsa olika rättsfall på området - du kommer bli förvånad över hur stora (och dyra, vi pratar om mångmiljonbelopp enbart i advokatkostnader) processer som dras igång över vad som för gemene man framstår som en struntsak.

 

Låt mig ge ett exempel: När SVT sände programmet Expedition Robinson första gången, blev det en tittarsuccé. Chipstillverkaren OLW lanserade i samband med programmets andra säsong (?) produkten "Robinson Chips". Påsen hade produktens namn tryckt på sig, samt en bild på en söderhavsö. På baksidan stod en kort text om Robinson Crusoe, samt en tävling om en resa till söderhavet. SVT:s program nämndes inte någonstans. SVT:s stämde skiten ur OLW, och vann dessutom. Renommésnyltning enl. MFL sa marknadsdomstolen. Personligen kan jag hålla med, även om det är tveksamt om inte en så allmänt känd person som Robinson Crusoe skall få användas fritt av var och en, nåja.

 

Och nu, mikaellq, kan du få förklara varför SVT agerade mot OLW, trots att man: a) Inte agerade på samma marknad. b ) Inte förlorade några försäljningsintäkter. c) Inte hade några egna "SVT-chips" som blev utkonkurrerade. d) Inte blev förlöjligade av OLW. e) OLW inte påstod något om SVT:s program som inte var sant.

 

Rättsfall i marknadsrätt finns på marknadsdomstolens hemsida..

Tyvärr finns inte Robinson-målet med där, men jag har hämtat det i PDF på annat håll: MD_1999_nr_21.pdf

 

Tack för mycket intresant läsning :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Burnin Sven

Samma jävla BS överallt använd det ni vill och låt det va med det. Alla på marknaden förekommande OS är bra så enkelt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma jävla BS överallt använd det ni vill och låt det va med det. Alla på marknaden förekommande OS är bra så enkelt är det.

Håller i princip med dig, men nu var det ju inte det som diskussionen handlade om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple väcker onekligen känslor, på gott och ont. Tagga ned grabbar/tjejer. Jag kan förstå att det kan bli lite religöst ibland, så är det med iPhone för min egen del.

 

OT: Jag anser inte att Microsoft har gått över gränsen eftersom det har förekommit så många Mac VS PC, men nu är ju Mac == PC. Hårdvaran är Intel och inte Motorola längre. För närvarande är det endast OSX som skiljer en vanliga windows PC mot en Appleburk. När man känner och klämmer på en MacBook Pro så andas den kvalité, sen att nvidia har tabbat till sig med deras grafikkretsar kan ju Apple inte lastas för. Hoppas att de väljer ATI snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lämnar jag den här diskussionen.

Tack till alla som skrivit.

Så här roligt har jag inte haft sedan polisen draggade efter brorsan i fel sjö.

 

Farväl alla ni PC-älskare, jag håller med er.. Microsoft regerar.

 

Alltid intressant att läsa om människor som tror sig vara neutrala och objektiva till skillnad mot andra!!! :totaltgalen: Än en gång förvånas jag över omöjligheten att uttala någon positivt om Apple och Mac.

:chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beträffande diskussionen - jag tror ni alla har gått på en tämligen uppförstorad grej (av Microsoft), lite kvällstidningsvarning faktiskt. Så här tror jag det har gått till:

 

Någon hos Apple har korrekt uppmärksammat att Microsofts reklam inte längre stämmer helt och fullt. Denne någon ringer till någon på Microsoft, högst inofficiellt, och påtalar detta faktum, förmodligen med glimten i ögat. Den som tog emot samtalet på Microsoft, eller möjligen någon annan som har fått informationen, väljer att göra den "publik", i någon form av konferens på Microsoft. Detta "publika" tillkännagivande har sedan blivit publikt på riktigt, via bloggar mm. Och helt plötsligt så tolkar alla det som att Apple har vidtagit legala åtgärder...

 

Jag tror inte på något vis att Apples advokater gjort en formell framställan till Microsoft om att de ska dra tillbaka sina filmer.

Crunchgear är inne på samma linje som jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...