Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple ber Microsoft sluta visa reklamfilmer


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

 

Hehe :P

 

Nej, jag är inte förvånad att Apple skickar advokater på Microsoft, men jag tycker att är lite larvigt att dom gör det. Som sagt, kolla bara på Mac vs PC-filmerna.

Dock så tycker jag att filmerna är lite roliga eftersom dom BARA satsar på att PC är billigare än Mac och inget annat. Mac vs PC tar ju upp många aspekter om vad som är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar
Nej, jag är inte förvånad att Apple skickar advokater på Microsoft, men jag tycker att är lite larvigt att dom gör det. Som sagt, kolla bara på Mac vs PC-filmerna.

Suck! Varför i hela friden skicka advokater till Microsoft på grund av lite reklam som dessutom visats inta ha någon märkbar effekt? Om Gartner visat siffror (se tidigare post i denna tråd) som visar en marknad som står still, och de flesta påstår att det beror på recessionen, varför skulle Apple då göra sig besvär med detta???

 

En mycket troligare förklaring är att Microsoft ljuger, för att få konsumenter att tro att de är mer framgångsrika än de egentligen är. I krig & kärlek, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tidigare är sagt så är det ju liite korkat att ena stunden köra Mac/PC reklam och sen bli sur när motståndaren ger igen med samma ( nästan ) mynt..... Det där med sänkta priser skulle jag vilja uppleva! ;) I min värld är Macen prisvärd även om den är 30% dyrare än motsvarande PC. :w00t: :w00t: :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min reflektion finns att läsa på GrodanBlogg (skamlös reklam) :borstatanderna:

 

oj, vad ot jag blir nu, men vad skojj de e när inte jag e den ända grodan :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jämför med

 

 

(hoppas någon blev utdragen i lunchrummet och avrättad med nackskott för att ha gjort den där reklamfilmen)

 

:tarskratt::tarskratt:

 

(Extra skoj att de använder en Mac.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:tarskratt::tarskratt:

 

(Extra skoj att de använder en Mac.)

 

men nog kan man ha skoj med programmet alltid :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck! Varför i hela friden skicka advokater till Microsoft på grund av lite reklam som dessutom visats inta ha någon märkbar effekt? Om Gartner visat siffror (se tidigare post i denna tråd) som visar en marknad som står still, och de flesta påstår att det beror på recessionen, varför skulle Apple då göra sig besvär med detta???

 

En mycket troligare förklaring är att Microsoft ljuger, för att få konsumenter att tro att de är mer framgångsrika än de egentligen är. I krig & kärlek, osv.

 

Är det inte ett ganska tunt argument att peka på att "marknaden står still" och att Apple inte tappat någon försäljning? Konkurrensinriktade företag agerar väl INNAN något sådant händer, om man upptäcker någon form av "hot".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte ett ganska tunt argument att peka på att "marknaden står still" och att Apple inte tappat någon försäljning? Konkurrensinriktade företag agerar väl INNAN något sådant händer, om man upptäcker någon form av "hot".

Är det inte ganska blåögt att per automatik tro på något som skrivs i en artikel?

Innan vad händer? Har du några siffror som visar en prognos som motiverar Apples advokaters påstådda agerande?

 

Jag har visat hur Microsofts reklam haft minimal, om ens någon, effekt åt något håll varför det åtminstone är synnerligen osannolikt det som Microsoft påstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur orkar ni alla mactalibaner försvara Apple hela jäkla tiden?

"Microsoft ljuger", "apple ökar", "dell suger" är kommentarer man läser.

 

Gå och lipa någon annanstans istället.

Ni låter som inget annat än fanatiskt troende.

 

 

 

 

AAAAAAAARRRRRGGGGGHHH!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur orkar ni alla mactalibaner försvara Apple hela jäkla tiden?

"Microsoft ljuger", "apple ökar", "dell suger" är kommentarer man läser.

 

Gå och lipa någon annanstans istället.

Ni låter som inget annat än fanatiskt troende.

 

 

 

 

AAAAAAAARRRRRGGGGGHHH!!!

Jag argumenterar åtminstone sakligt, logiskt och med gott om referenser (se tidigare inlägg i denna tråd för exempel).

Kom med saklig argumentation istället för gammal trött ad hominem, annars bör min trovärdighet förbli betydligt större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag argumenterar åtminstone sakligt, logiskt och med gott om referenser (se tidigare inlägg i denna tråd för exempel).

Kom med saklig argumentation istället för gammal trött ad hominem, annars bör min trovärdighet förbli betydligt större.

 

Kära mikaellq.

Din trovärdighet existerar inte, det verkar dock bara var du som inte insett det ännu.

Din taliban.

 

Med vänlig hälsning

Usama Bin Dimeyard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå och lipa någon annanstans istället.

Om du stör dig på oss, varför går inte du själv någon annanstans...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du stör dig på oss, varför går inte du själv någon annanstans...?

 

Jag är beteendevetare och tycker det är intressant med den här fanatismen.

Fast ibland agerar jag som privatperson och inte som fackman och skrattar lite inombords och samtidigt tycker vissa är tragiska.

 

Så, vad säger du? Är inte Bill Gates satan själv och Steve Jobs är väl lite av en messias?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, vad säger du? Är inte Bill Gates satan själv och Steve Jobs är väl lite av en messias?

Nej, jag tycker att båda är riktigt smarta företagsledare som båda kan gå över lik för att få sin vilja igenom. Skillnaden är att i mina ögon levererar den ena bra produkter och den andra mindre bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag tycker att båda är riktigt smarta företagsledare som båda kan gå över lik för att få sin vilja igenom. Skillnaden är att i mina ögon levererar den ena bra produkter och den andra mindre bra...

 

Aha.

Ja, jag håller med dig.

Microsoft är överlägsna Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha.

Ja, jag håller med dig.

Microsoft är överlägsna Apple.

Om du slänger ett öga åt vänster dit min pil pekar så kan du få en hint om vems produkter jag föredrar ;)

 

 

 

 

 

 

<-----------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du slänger ett öga åt vänster dit min pil pekar så kan du få en hint om vems produkter jag föredrar ;)

 

 

 

 

 

 

<-----------

 

 

Nä, jag fattade inget.

Du kör väl Windows på dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag fattade inget.

Du kör väl Windows på dem?

Jadå, jag tycker att windows fungerar väldigt bra på en iPod Photo med 80 MHz ARM-processor, 220 x 176 i skärmupplösning samt 4 knappar + ett scrollhjul... :sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte ganska blåögt att per automatik tro på något som skrivs i en artikel?

Innan vad händer? Har du några siffror som visar en prognos som motiverar Apples advokaters påstådda agerande?

 

Jag har visat hur Microsofts reklam haft minimal, om ens någon, effekt åt något håll varför det åtminstone är synnerligen osannolikt det som Microsoft påstår.

 

Nu gjorde du ju som du själv ALLTID påpekar att andra gör, d.v.s. svarar inte på frågan, utan kommer med någon form av "antagande" om att jag "blåögt tror på allt som skrivs"! Jag har inte sagt ATT jag tror på NÅGOT av det som skrivs - jag skrev att den slutsats som DU gör knappast är hållbar (oavsett om du har rätt eller inte!!!).

 

Jurister tittar på siffror ja, men det finns inte ett konkurrenskraftigt företag i världen som inte försvarar sig INNAN något händer, om man får signaler som visar att något är fel. Att visa vilka "effekter" som MS reklam har haft eller inte haft, säger precis INGENTING om vad Apples legal department gör - företagsjurister arbetar lika mycket för att förebygga som att reparera.

 

Nej, vill du "bevisa" att Apple inte vidtagit juridiska åtgärder mot MS:s reklam, så får du komma med bra mycket mer på fötterna än försäljningssiffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... jag skrev att den slutsats som DU gör knappast är hållbar (oavsett om du har rätt eller inte!!!).

Inte hållbar? Motivera!

 

... men det finns inte ett konkurrenskraftigt företag i världen som inte försvarar sig INNAN något händer ...

Något händer? Som vad?

 

Nej, vill du "bevisa" att Apple inte vidtagit juridiska åtgärder mot MS:s reklam, så får du komma med bra mycket mer på fötterna än försäljningssiffror.

Vad skulle du påstå vara mer motiverande till att agera än pengar?

 

Att påstå att Apple agerar utifrån något okänt framtida hot kräver mer kött på benen, åtminstone en referens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte hållbar? Motivera!

 

 

Något händer? Som vad?

 

 

Vad skulle du påstå vara mer motiverande till att agera än pengar?

 

Att påstå att Apple agerar utifrån något okänt framtida hot kräver mer kött på benen, åtminstone en referens.

 

 

För att vara lite seriös nu i den här tråden, så anser jag att du har fel mikaellq.

Det är faktiskt på dig som nu bevisbördan ligger att det inte skulle vara så att Apple ber Microsoft sluta sända reklamfilmen.

Du hävdar att det är en lögn att Apple påstår detta? Vad har du för argument för att det skulle vara en lögn, förutom dina högst subjektiva antaganden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara lite seriös nu i den här tråden, så anser jag att du har fel mikaellq.

Det är faktiskt på dig som nu bevisbördan ligger att det inte skulle vara så att Apple ber Microsoft sluta sända reklamfilmen.

Du hävdar att det är en lögn att Apple påstår detta? Vad har du för argument för att det skulle vara en lögn, förutom dina högst subjektiva antaganden?

Om du orkar, så är det bara att gå tillbaks till tidigare inlägg i denna tråd.

Undertecknad är synnerligen nyfiken på hur en reklamkampanj som inte haft någon märkbar effekt (enligt Gartners försäljningssiffror) kan motivera Apples advokater till detta påstådda agerande. Om kampanjen inte haft någon effekt så har ju Apple inget att klaga på, eller hur?

 

Så förklara för mig nu hur detta går ihop!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur orkar ni alla mactalibaner försvara Apple hela jäkla tiden?

"Microsoft ljuger", "apple ökar", "dell suger" är kommentarer man läser.

 

Gå och lipa någon annanstans istället.

Ni låter som inget annat än fanatiskt troende.

 

 

 

 

AAAAAAAARRRRRGGGGGHHH!!!

 

 

dags att leva som man lär?

Gå och lipa någon annanstans istället.

 

sicket jävla troll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dags att leva som man lär?

 

 

sicket jävla troll

 

 

Har du torkat tårarna nu och lyckats skriva ett inlägg?

Grattis isåfall.

 

På vilket sätt skulle jag inte leva som jag lär?

Jag är mac-användare men sund och saklig i min inställning till konkurrenter.

Det är inte alla på det här forumet.

Du verkar inte alls vara det.

Så frågan är vem som är trollet? DU är trollet, det faller sig nämligen naturligt! :totaltgalen:

 

Jag har dock tröttnat på att argumentera varför, så jag tänker härmed sätta ner foten och förklara för er alla talibaner hur konstiga ni är. Fast det är ungefär som att be en vägg gå till kylskåpet och hämta en öl. Ring mig när någon lyckas.

 

 

/Dimeyard Mussolini

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...