Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple ber Microsoft sluta visa reklamfilmer


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Patetiskt om det är sant..

Har man gett sig in i leken (I'm a PC / I'm a Mac) får man räkna med diss i retur..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man gett sig in i leken (I'm a PC / I'm a Mac) får man räkna med diss i retur..

 

Ord upp!

 

(kanske e dgs att sänka priserna nu jobs)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsofts "Laptop Hunter"-filmer har visat sig vara betydligt effektivare än filmerna med Seinfeld, vilket förstärks av att Apples advokater varit på krigsstigen.

Enligt Microsoft ja!

Det här är så uppenbart dumt och Apples MO är dessutom att vara tyst mellan produktlanseringar, så det är åtminstone sannolikt att Microsoft ljuger (igen).

 

Data från analysföretaget Gartner påstår till skillnad från Microsoft att försäljningen i USA (där reklamen visats) totalt sett stått still. Apples försäljning har ökat med bara mycket lite. Microsoft ljuger alltså. :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om microsofts enda vapen mot apple är att PC är billigare så är det patetiskt...

 

ja, min macbook pro 17 kostar mer än en sony eller dell med motsvarande hårddisk etc, men kvalitativt är de ojämförliga (har testat så jag vet)...

 

Men det är klart: tycker man allsång på skansen är vackrare än bach.

tycker man liza marklund är djupare än proust

tycker man "göta kanal" är bättre än Gudfadern

 

då kan ju det vara bättre med en pc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om microsofts enda vapen mot apple är att PC är billigare så är det patetiskt...

 

ja, min macbook pro 17 kostar mer än en sony eller dell med motsvarande hårddisk etc, men kvalitativt är de ojämförliga (har testat så jag vet)...

 

Men det är klart: tycker man allsång på skansen är vackrare än bach.

tycker man liza marklund är djupare än proust

tycker man "göta kanal" är bättre än Gudfadern

 

då kan ju det vara bättre med en pc

 

Nu är det ju inte så att Microsoft snackar om hur billiga man kan göra PC datorer, utan snarare det välkända faktum att när du köper en mac betalar du mer för lika mkt,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... utan snarare det välkända faktum att när du köper en mac betalar du mer för lika mkt,

Och vad baserar du det på? Vilka datorer vill du jämföra?

Det har ju dessutom bevisats att reklamen inte haft någon större effekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ord upp!

 

(kanske e dgs att sänka priserna nu jobs)

 

apples affärsmodell är inte att ha de lägsta priserna. det finns inga pengar att hämta hem i den kategorin. (om man inte pumpar ut enorma volymer)

de konkurrerar inte med tillverkare som ligger i det segmentet och kommer aldrig göra det - det går emot deras varumärkesstrategi.

 

 

Har man gett sig in i leken

 

håller verkligen med. det har varit dags länge nu att göra nått nytt på marknadsföringen. låt produkterna tala för sig själv....att jämföra sig med konkurrenterna utstrålar viss osäkerhet av den egna produkten och hör till b-marknadsföring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad baserar du det på? Vilka datorer vill du jämföra?

Det har ju dessutom bevisats att reklamen inte haft någon större effekt.

 

Om man räknar bort osx ur priset så kan du också hålla med om att hårdvaran inte är värd riktigt vad apple tycker.

Och om nu dina bevis för att reklamen inte är effektiv stämmer varför skickar då jobs sina advokater till microsoft?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man räknar bort osx ur priset så kan du också hålla med om att hårdvaran inte är värd riktigt vad apple tycker.

Jag frågar igen: vilka modeller jämför du?

 

Och om nu dina bevis för att reklamen inte är effektiv stämmer varför skickar då jobs sina advokater till microsoft?

Jag har ju nyss visat att Microsoft antagligen ljuger, det går ju fortfarande bra för Apple.

 

http://digitaldaily.allthingsd.com/2009070...book-pro-sales/

 

Looks like Apple may have another hit on its hands with the 13-inch MacBook Pro. The company is reportedly having a hard time keeping the machine in stock as it heads into the back-to-school buying season. And for good reason: It’s a significant upgrade at a lower price. Starting at $1,199, the MacBook Pro is $100 less than the original aluminum MacBook it replaces.

 

In a message to clients Tuesday, Piper Jaffray analyst Gene Munster noted that Apple’s online store is currently showing 7 to 10 day lead times for its new lower-priced 13-inch MacBook Pros, and a number of the company’s retail stores are reporting dwindling supplies. “Our records show that Apple has never had a 7-10 day delay on its most popular 13-inch model, with the most recent significant delay being 5-7 days over 2 years ago,” Munster wrote. “We see this as a sign that demand is outpacing the company’s build expectations, and it may take several weeks to reach supply-demand equilibrium. In addition to delays at its online store, Apple retail stores are experiencing shortages in some 13-inch MacBook Pro models. Of the 10 Apple stores we contacted, 7 are short of at least one 13-inch MacBook Pro model.”

 

That being the case, Munster said he’s increasingly confident Apple (AAPL) will report sales of 2.2 million Macs for the June quarter. Not quite as high as the nearly 2.5 million Macs the company sold during the same period a year ago, but impressive nonetheless. We are still, after all, in a deep recession. Who said Macs are too pricey?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån Microsoft-snubbe var så stolt över reklamfilmerna, att de verkligen funkade. Och att de var "totally unscripted" Jo tjena...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man räknar bort osx ur priset så kan du också hålla med om att hårdvaran inte är värd riktigt vad apple tycker.

Och om nu dina bevis för att reklamen inte är effektiv stämmer varför skickar då jobs sina advokater till microsoft?

 

 

med tanke på hur mycket apple säljer så skulle jag säga att hårdvaran absolut är värd vad apple tycker. uppenbarligen är det folk som köper.

 

det kommer alltid finnas aktörer som endast säljer på att de är "billigast". för vissa konsumenter räcker detta alldeles utmärkt, för andra konsumenter är det inte ett argument för att köpa produkten. apple ligger i den senare konsumentkategorin. de säljer varor pga hög kvalitet, användarvänlighet och god design. de riktar sig alltså inte till kundgruppen som har lågt pris som högsta prioritet.

 

 

du kan likaväl hävda att cocacola är dyrt i förhållande till lidls egna colamärke (om de nu har något) men för de konsumenter som föredrar den "äkta smaken" så betalar de nog hellre några kronor extra för en cocacola. även om båda dryckerna innehåller i princip samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frågar igen: vilka modeller jämför du?

 

 

http://www.dustinhome.se/pd_5010195820.aspx

 

http://www.dustinhome.se/pd_5010168519.aspx

 

Två snarlika datorer men det skilljer 6tusen,

ja macen e snyggare, jag älskar osx, men jag kan inte bortse från ordet fakta, sry :superirriterad:

 

Jag har ju nyss visat att Microsoft antagligen ljuger, det går ju fortfarande bra för Apple.

 

http://digitaldaily.allthingsd.com/2009070...book-pro-sales/

 

Så varför skulle då dessa tidigare nämnda advokater börja klaga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån Microsoft-snubbe var så stolt över reklamfilmerna, att de verkligen funkade. Och att de var "totally unscripted" Jo tjena...

 

 

seinfeldreklamerna hade gjort mer för ms image om de nu ville profiliera sig som lite intressantare och roligare (ungdomligare?). uppenbarligen var det inte deras strategi. målgruppen är fortfarande gamla torra excell-kontorsnissar och geek-pojkar som spelar dataspel.

 

 

zunes reklam har vart mycket mer intressant på den punkten. där har de verkligen vågat göra utflippade och jäkligt fina reklamfilmer. sen att ingen vill köpa skiten ändå är väl en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu hänger jag inte med :? vadå zunes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.dustinhome.se/pd_5010195820.aspx

 

http://www.dustinhome.se/pd_5010168519.aspx

 

Två snarlika datorer men det skilljer 6tusen,

ja macen e snyggare, jag älskar osx, men jag kan inte bortse från ordet fakta, sry :superirriterad:

Macbook pro har snabbare minne och ett riktigt grafikkort, nVIDIA GeForce 9400M + 9600M GT 256 MB.

Vista business? :tarskratt:

Så varför skulle då dessa tidigare nämnda advokater börja klaga?

Jag hävdar att de inte har det, att Microsoft ljuger, och har visat att det åtminstone är mycket troligt att det är så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hävdar att de inte har det, att Microsoft ljuger, och har visat att det åtminstone är mycket troligt att det är så.

 

har lite svårt att ta till mig faktan då jag aldrig tidigare hört talas om http://digitaldaily.allthingsd.com/ men jag litar på du :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.dustinhome.se/pd_5010195820.aspx

 

http://www.dustinhome.se/pd_5010168519.aspx

 

Två snarlika datorer men det skilljer 6tusen,

ja macen e snyggare, jag älskar osx, men jag kan inte bortse från ordet fakta, sry :superirriterad:

Jag letade vidare hos Dustin och fann ingen PC laptop som matchade en Macbook pro.

De närmaste var Dell Lattitude E4300 som kostar 22 244 kr med DDR III minne men med ett sämre grafikkort, och HP Elitebook 6930P som kostar 21 994 kr men med Intel GMA.

 

Exempelvis en Fujitsu Lifebook S7220 för ungefär samma pris som denna Macbook pro, 16 244 kr, men har även den en Intel GMA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu hänger jag inte med :? vadå zunes

 

 

zune är ms lite misslyckade (?) försök att lansera en ipod-wannabe.

 

 

där har du en reklamfilm tex. väldigt annorlunda stil än vad ms-mainbrand har för inriktning. jag har sett väldigt många fina zunereklamer.

 

 

jämför med

 

 

(hoppas någon blev utdragen i lunchrummet och avrättad med nackskott för att ha gjort den där reklamfilmen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

(hoppas någon blev utdragen i lunchrummet och avrättad med nackskott för att ha gjort den där reklamfilmen)

 

Gick den på tv osv?? det var seriöst det värsta reklamen ever,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft har delvis rätt, det går att få mer för pengarna.

 

Men som det är idag är MacOS X överlägset windows på många punkter.

När windows 7 lanseras så kommer detta övertag vara så gott som borta, jag kör både MacOS X och Windows 7 dagligen och om man bortser från fanboism så är Windows 7 en riktigt bra produkt.

Skillnaden från Vista är inte stor, men man har lyckas förfina och rafinera det som krävs av windows.

 

Jag tror apple kommer få svårt att försvara sig mot Windows 7 om man inte kan ge större fördelar med MacOS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När windows 7 lanseras så kommer detta övertag vara så gott som borta, jag kör både MacOS X och Windows 7 dagligen och om man bortser från fanboism så är Windows 7 en riktigt bra produkt.

Skillnaden från Vista är inte stor, men man har lyckas förfina och rafinera det som krävs av windows.

 

anledninge att jag slutatde med windows: Hur är det med virus och liknande skit till Windows 7 ?

Om det är lika som osx så är jag lycklig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anledninge att jag slutatde med windows: Hur är det med virus och liknande skit till Windows 7 ?

Om det är lika som osx så är jag lycklig :P

Du kommer säkerligen inte bli lycklig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 kommer levereras Förinfekterat! :lol::P

 

Microsoft informerade idag via ett pressmeddelande att den nya upplagan av världens mest använda operativsystem, Windows 7, kommer att levereras med alla hittills kända virus och trojaner förinstallerade. Mjukvarujätten räknar med att detta kommer att bespara användaren många timmars surfande på skumma porrsidor.

 

Microsofts VD Steve Ballmer berättade i pressmeddelandet;

- Genom att leverera datorer med massor av virus och trojaner redan installerade har vi nu överlistat alla hackers där ute. Det är ju ingen poäng för dem att försöka sprida virus när alla datorer redan levereras helt infekterade.

 

För att ytterligare bespara användaren tid vid porrsurfning och virusinfektering finns det i Windows 7 möjlighet att använda sig av viruset w.handtrall32.sys. Användaren får hjälp av den animerade hunden från Windows-hjälp, den frågar användaren in hur länge han har tid att masturbera (från två minuter upp till två timmar) samt om det finns några preferenser vad gäller ras och hudfärg på porraktriserna, viruset laddar sedan på direkten ned ett porrklipp i passande längd samt de senaste tillgängliga trojanerna.

 

Den populära katalogstrukturen med uppdelningarna "Mina Dokument", "Min Musik" och "Mina Nedladdade filer", kommer nu även att inkludera "Mina Virus" samt "Pappas Porr", baserat på hur användare använt sig av Windows tidigare.

 

Steve Ballmer förklarade även i pressmeddelandet att man har förenklat säkerheten i Windows 7 för att underlätta för användaren;

- En av de största förändringarna i Windows 7 är att vi förenklat säkerheten till förmån för användaren. Många användare klagade på att de inte kunde komma ihåg sina lösenord och att det blev svårt för dem att ständigt byta lösenord, i Windows 7 förvaras alla viktiga lösenord samt administratörs-login i en okrypterad text-fil på "skrivbordet".

 

Microsoft har dock hindrats av EU-kommissionen från att leverera Windows 7 med Internet Explorer version 8. Beslutet togs efter att EU-kommissionen anklagat Microsoft för att missbruka sin dominanta ställningen genom att förinstallera webbläsaren Internet Explorer i operativsystemet Windows och därmed snedvrida konkurrensen gentemot andra webbläsare, samt även det faktum att Internet Explorer är förfärligt stinkande dålig och har satt skräck i webdesigners sen dagen då det först skapades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...