Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Får inte filmer att fungera förutom i Apple produkter


Laurentius

Rekommendera Poster

Hej,

När jag lägger in en film eller nåt så använder jag Handbreak som är en klassiker. Väljer man alternativet Apple-Universal så fungerar filmen fint i itunes, min iphone m.m. Men bara Apple produkter! Vill jag spela upp filmfilen i en pc (i itunes installerat på en pc) så fungerar det inte alls. Filen går inte att läsa säger den, eller så händer ingenting.

 

Men när man lägger in en film via Handbreak och har på alternativet Basic-Normal så fungerar det att lägga in filmen i itunes men filmen fungerar inte till nån annan apple produkt. När jag försöker synka filmen med min iphone så säger den att filformatet stöds ej.

 

Har kollat bithastighet och allt, och det ska kunna spelas upp på iphone. Har samma bithastighet, upplösning m.m. som filmen som fungerade på alla apple produkter. Ända skillnaden är att jag valde Apple-Universal istället för Basic-Normal.

 

Så nu till min fråga:

 

Ska inte iTunes, iphone, Apple TV m.m. kunna spela upp alla H.264 filer om den håller sig inom dom gränser för bithastighet, upplösning m.m? Det ska väl inte vara filer som är låsta till apple för att det ska fungera? Är det standard H.264, MPEG-4 filer så ska det väl fungera att spela upp överallt?

 

Hur löser jag det här problemet?

 

Tack på förhand och ursäkta det långa upplägget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...