Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installera skrivare Toshiba DP3580


slicemenice

Rekommendera Poster

slicemenice

Nu har jag suttit några timmar och surfat runt för att hitta en lösning, utan resultat.

 

För ett tag sen tog jag bort alla skrivare från datorn, eftersom de tog upp mycket plats och jag inte trodde jag skulle ha användning för dem. Ack så fel jag hade.

 

Nu när jag sitter här och försöker få in kontorets Toshiba DP3580 fattar jag inte hur jag ska göra. Efter en del letande hittade jag en drivrutin (tror jag) på Toshibas hemsida, men den verkar inte vara så mycket att ha med tanke på att den är tio år gammal. Jag tankade den ändå, och den visade sig vara i formatet SimpleText Document, vad nu det är. Det enda jag kan göra med den är att öppna den som textfil i TextEdit, längre än så kommer jag inte.

 

Finns det någon annan liknande drivrutin man kan köra, eller är jag fast i träsket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den drivrutin som du har hittat är för gamla Mac OS, alltså Mac OS 9 - även benämnd som Mac OS Classic.

Den fungerar inte på Mac OS X.

 

Om Toshiba själva inte har gjort en drivrutin för deras skrivare till Mac OS X så tror jag inte att den finns.

 

Är Toshiban kompatibel med någon annan skrivare - exempelvis Hp eller Epson? Då skulle det ju fungera att köra någon av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice

Ingen aning om den är kompatibel med någon annan skrivare. Hur får man reda på det? Jag googlade lite, men hittade inget av värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...