Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Installera om Mac - hur göra med iPhone filer?

Glaurung

Recommended Posts

Jag behöver installera om min Mac Pro, men hur gör jag så att jag får behålla alla filer som ligger på min iPhone på min nya installation av OSX?

Jag skulle ju behöva transferera från iPhone till datorn (något som Apple verkligen surar över... GAHK!).

Hur gör man lättast (jag har inte formaterat någon hårddisk ännu)...

Har du inte allt på iPhonen som där ska vara. I så fall bara att installera om och sedan säkerhets kopiera iPhonen i den nya installationen.

Hm. Men man får väl inte överföra låtar och grejor från iPhone TILL dator? Får man det? Jag har känslan av att jag kommer att se rutan "Din dator innehåller inte ett smack och när vi syncar med telefonen så kommer den att få översyncat allt från datorn" = POFF - tom iPhone.

Har jag fel?

Hm. Men man får väl inte överföra låtar och grejor från iPhone TILL dator? Får man det? Jag har känslan av att jag kommer att se rutan "Din dator innehåller inte ett smack och när vi syncar med telefonen så kommer den att få översyncat allt från datorn" = POFF - tom iPhone.

Har jag fel?

Nej du har rätt. Låtar/filmer och appar följer inte med i backupen man gör på sin Iphone. De filerna får du göra egen backup på. Allt annat kan du synka tillbaka till datorn.

Backupa hela datorn med tex timemachine sedan kan du återställa alla dina filer från backupen vid installation, alternativt kör du "arkivera/installera" då ligger alla dina filer kvar men alla systemfiler installeras om och dom gammla läggs i en mapp som du kan slänga om allt fungerat som det skall.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...