Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frågor angående jailbreak


anteds

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag har beställt en iphone 3g :)

 

Och jag undrar om man ska använda redsnow 0.7 eller finns det andra bättre osv? Sedan så undrar jag om telefonen går sönder så försvinner garantin om man har telefonen jailbreakd eller hur? Men du kan man ju bara återställa den så vet dom inte det eller? Sedan så hur vet dom som reparerar telefonen att den är jailbreakad gör dom tester på telefonen eller hur fungerar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Jag har beställt en iphone 3g :)

 

Och jag undrar om man ska använda redsnow 0.7 eller finns det andra bättre osv? Sedan så undrar jag om telefonen går sönder så försvinner garantin om man har telefonen jailbreakd eller hur? Men du kan man ju bara återställa den så vet dom inte det eller? Sedan så hur vet dom som reparerar telefonen att den är jailbreakad gör dom tester på telefonen eller hur fungerar det?

 

RedSn0w är den officiella och bästa jailbreaken som finns, allt annat är bara copy cats på denna och oftast sämre. Betala aldrig för jailbreak då RedSn0w är gratis!

 

Om du lämnar in en jailbreakad telefon får du ingen lagning, dock så är det enkelt att återställa och de märker ingenting (Jag hade själv jailbreakat, återställde, lämnade in och fick en ny). Lämna inte in den jailbreakad då de oavsett fel kommer hävda att du har skadat telefonen.

 

Återställning fungerar utmärkt för att radera jailbreaken!

 

Hoppas det var svar nog på dina frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använd inte 0.7 utan 0.7.2!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tackar men hur vet dom som reparerar att den är jailbreakad?

 

De vågar jag inte svara på, men är det verkligen värt risken att mista hela garantin för att undersöka om de kollar sånt vid inlämning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De vågar jag inte svara på, men är det verkligen värt risken att mista hela garantin för att undersöka om de kollar sånt vid inlämning?

 

okej

 

Men ställer man den bara i DFU mode eller hur gör man för att återställa iphone:n

 

Sedan så har jag en ot fråga: när man spelar counter strike 1.6 så brukar man se text tex fire in the hole och sånt som andra har skrivit men jag har på något satt tagit bort det så hur sätter man på det igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tackar men hur vet dom som reparerar att den är jailbreakad?

 

Återställ den genom iTunes så kan de inte se att den är breakad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar bara en sak till. Jag beställde min iphone igår vid 5 tiden med kreditkort. Det stog att det skulle ta mellan 2-5 dagar. Hur många dagar tror ni det tar eller hur lång tid tog det för eran iphone att komma när ni hade betalat med kredit kort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chrilleerixon
Jag undrar bara en sak till. Jag beställde min iphone igår vid 5 tiden med kreditkort. Det stog att det skulle ta mellan 2-5 dagar. Hur många dagar tror ni det tar eller hur lång tid tog det för eran iphone att komma när ni hade betalat med kredit kort?

 

Hur långt är ett snöre ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar bara en sak till. Jag beställde min iphone igår vid 5 tiden med kreditkort. Det stog att det skulle ta mellan 2-5 dagar. Hur många dagar tror ni det tar eller hur lång tid tog det för eran iphone att komma när ni hade betalat med kredit kort?

 

Och detta har vad med denna tråd att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och detta har vad med denna tråd att göra?

 

ingenting egentligen

 

Men skulle bara höra för att jag är grymt sugen på en iphone och tycker det är onödigt att skapa en tråd för bara denna fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar också vad det är för skillnad på QuickPWN och (redsnow)? Sedan är det någon skillnad på redsnow 0.7.2 och 0.7? Om det är det vilken? Vad skulle ni föredra QuickPWN eler (redsnow)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Quickpwn hette det tidigare. Numera heter det redsnow. Du ska alltid använda senaste versionen av redsnow. Kolla på dev teams websida. där finns länkar till senaste versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Quickpwn hette det tidigare. Numera heter det redsnow. Du ska alltid använda senaste versionen av redsnow. Kolla på dev teams websida. där finns länkar till senaste versionen.

 

Okej, Men varför ska jag använda den nyaste är den gammla buggig eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Men varför ska jag använda den nyaste är den gammla buggig eller?

 

I regel så brukar den senaste fungera bäst men det är frivilligt. Jag använde 0.7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I regel så brukar den senaste fungera bäst men det är frivilligt. Jag använde 0.7

 

okej jag ska nog använda 0.7.1 för jag hittar bara det till windows

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja min telefon kom igår så jag jailbreaka med redsnow 0.7.1 och låste upp telefonen. men nu när jag sätter i mitt comviq kort så står det fortfarande telia. Om jag kollar hur mycket pengar jag har på kortet (*111#) så står det att jag har comviq. Är det bara en bugg och kan man fixa det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia och Tele2 (Comviq) använder samma 3G-nät. Därför visar den Telia trots att du har Tele2 som operatör. Samma sak hände mig när jag körde med Halebop. De använder också Telias nät. Så det stod Telia där med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia och Tele2 (Comviq) använder samma 3G-nät. Därför visar den Telia trots att du har Tele2 som operatör. Samma sak hände mig när jag körde med Halebop. De använder också Telias nät. Så det stod Telia där med.

 

okej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag måste erkänna att jag vart lite besviken på cydia det finns ju bara 41 spel :(. eller kan man fixa flera på något sätt? i sånna fall hur? kan ni säga vad era roligaste cydia spel heter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel & Cydia är tyvärr en sällsynt kombination. Du kan ju använda Appstore för att köpa spel. Finns en hel del guldkorn som kostar 7 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel & Cydia är tyvärr en sällsynt kombination. Du kan ju använda Appstore för att köpa spel. Finns en hel del guldkorn som kostar 7 kr.

 

aa får göra det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iPhone är nu upplåst av Telia.

Vad kan det finnas för anledningar att jailbreaka, om nu programutbudet är så begränsat.

Kanske några tips på program som man absolut behöver, men som kräver JB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...