Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad visar ni för en ev. blivande switcher?


Poopster

Rekommendera Poster

Att han sen inte har möjlighet att switcha just nu är en annan femma.. Någon som har en G5:a med mycket RAM att skänka bort? .. det är välgörande ändamål. :)

Är det nån som bara har lite RAM, kan jag ta den istället :lol: behöver nog en lagom bra dator att skriva på :angel:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Skalbara och slickbara ikoner är något som brukar imponera på Windows användare, konstigt nog när det gäller folk som jag trodde inte alls skulle vara intresserade av sådant, expose impar lite grann också, dockan med "boxbollarna" är också något som brukar väcka intresse.

 

Den mest praktiska funktionen som imponerar mest är dock "drag text" eller vad det kallas för i MacOS X, alltså att du markerar ett textstycke och "greppar" tag i den och droppar ner den på skrivbordet eller en texteditor, det var faktiskt en funktion som fanns i IE4 på Windows men av någon outgrundligt märklig anledning så var den funktionen försvunnen när IE5 kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är knappt någon som bryr sig..... jag kan få brorsan att hålla med mig om en hel del... "men nu är jag ju van med Windows...." eller ...."nu har jag ju denna maskinen och har inte råd att byta..." ..."jag har många som kan hjälpa mig med Windows. Du är den ende jag känner som kan Mac...."

 

 

Jajaja.......... keep on rocking!! (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är knappt någon som bryr sig..... jag kan få brorsan att hålla med mig om en hel del... "men nu är jag ju van med Windows...." eller ...."nu har jag ju denna maskinen och har inte råd att byta..." ..."jag har många som kan hjälpa mig med Windows. Du är den ende jag känner som kan Mac...."

 

 

Jajaja.......... keep on rocking!! (w00t)  (w00t)  (w00t)

På A svarar jag "man vänjer sig vid Mac OS på några dagar"

På B svarar jag "Du lär byta dator förr eller senare, varför inte byta till Mac då?"

På C svarar jag "Du behöver ingen som kan hjälpa dig med Mac! :lol: Ok ok, all hjälp man behöver kan man få på detta forumet."

 

Typ

 

-- Patrik

 

PS. Borde inte Maria Pol ha avvänjning från Windowsanvändande också? B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är knappt någon som bryr sig..... jag kan få brorsan att hålla med mig om en hel del... "men nu är jag ju van med Windows...." eller ...."nu har jag ju denna maskinen och har inte råd att byta..." ..."jag har många som kan hjälpa mig med Windows. Du är den ende jag känner som kan Mac...."

 

 

Jajaja.......... keep on rocking!! (w00t)  (w00t)  (w00t)

På A svarar jag "man vänjer sig vid Mac OS på några dagar"

På B svarar jag "Du lär byta dator förr eller senare, varför inte byta till Mac då?"

På C svarar jag "Du behöver ingen som kan hjälpa dig med Mac! :lol: Ok ok, all hjälp man behöver kan man få på detta forumet."

 

Typ

 

-- Patrik

 

PS. Borde inte Maria Pol ha avvänjning från Windowsanvändande också? B)

Småbröder...... tar ALDRIG råd från storebror!! KAN SJÄLV!!!!! :vissla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den  mest praktiska funktionen som imponerar mest är dock "drag text" eller vad det kallas för i MacOS X, alltså att du markerar ett textstycke och "greppar" tag i den och droppar ner den på skrivbordet eller en texteditor, det var faktiskt en funktion som fanns i IE4 på Windows men av någon outgrundligt märklig anledning så var den funktionen försvunnen när IE5 kom.

 

Testade i IE6 på w2k.

Kan inte dra text till skrivbordet, men att t.ex. dra

in markerad text i ett mail var inga problem.

 

// Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade i IE6 på w2k.

Kan inte dra text till skrivbordet, men att t.ex. dra

in markerad text i ett mail var inga problem.

 

// Danne

Om du hade läst mitt inlägg som du citerade lite mer noggrant så hade du förmodligen sett att jag skrev att den funktionen var försvunnen iom IE5 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Testade i IE6 på w2k.

Kan inte dra text till skrivbordet, men att t.ex. dra

in markerad text i ett mail var inga problem.

 

// Danne

Om du hade läst mitt inlägg som du citerade lite mer noggrant så hade du förmodligen sett att jag skrev att den funktionen var försvunnen iom IE5 ;)

Mitt syfte var inte att hacka på ditt inlägg, utan snarare göra någon, intresserad, uppmärksam på att det,

i all fall i IE6, går att markera och dra text till t.ex. ett redigeringsprogram eller mailprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfa runt lite på nätet ida å av en slump hittade Exposé till Windows, finnas 3, 4 st olika Exposé program till windows en del ser inte alls ut som Apples å en del ser helt ut som deras... Frågan e hur länge de får vara kvar om nu Apple på någe vänster äger den idéen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gissa att Exposé till något annat än Mac OS X inte fungerar alls lika bra... tyvärr, antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gissa att Exposé till något annat än Mac OS X inte fungerar alls lika bra... tyvärr, antar jag.

Du har lite rätt där.. Gick rätt segt på min 1.2GHz PC, mycket segare än va exposé är på min PB G3 500MHz. Windows saknar ju Quartz teknik å vad ja vet så finns det ingen motsvarighet heller i windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...