Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Netbook


BeeMan

Rekommendera Poster

Läste precis på Macworld att det ryktas om en Apple-Netbook, har hört rykten innan också men nu verkar det som om det är något som kommer gå genom!

 

 

Om det visar sig vara 110% sant så blir det jävlar att köpa sig en sådan, hur smidigt som helst... dock så undrar man över hur prestandan kommer vara och om det kommer vara en bantad version av OS X eller någon annan OS X version just anpassad för Netbooken?...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Priset är på tok för högt bara. Köper hellre en macbook pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte tanken på att apple skulle släppa något som vore budget... det ska vara lite top of the line

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte tanken på att apple skulle släppa något som vore budget... det ska vara lite top of the line

 

Priset blir ungefär detsamma som en Mac mini ... Med dagens valuta blir det 6364:- om det stämmer att den kommer kosta 800 dollar.

 

 

Finns chans att de slår ut andra netbooks! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär vara som en tjock iPhone.

 

Priser spekuleras kring 6500:- vilket knappast räcker till en MBP. Men du som anser det kan väl köpa en till mig också? ;)

 

Frågan är varför man skulle släppa en surfplatta när alla andra som försökt misslyckats. Fast det är klart. Andra tider, kanske framför allt snyggare tider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bläh, urk, vill inte ha. Spenderar hellre mina pengar på en riktig dator som kan göra saker istället ^_^

Touchscreen i all ära när det gäller telefoner, där har man ju ändå nästan fingrarna på skärmen redan, men en netbook? Euuurggh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ständigt dessa rykten hit och dit när det gäller Apple! Steve Jobs har ju sagt att de inte tänker satsa på netbook. Men men som vanligt med Apple så är det bara att avvakta... Chansen är ju 50/50 ;)

 

Trotts detta så får man ändå för sig att spekulera om rykten gällande Apple! :borstatanderna:

 

Oavsett så vore det trevligt med en lyx netbook även om jag själv inte tänker köpa... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hurricanefelix
Läste precis på Macworld att det ryktas om en Apple-Netbook, har hört rykten innan också men nu verkar det som om det är något som kommer gå genom!

 

 

Om det visar sig vara 110% sant så blir det jävlar att köpa sig en sådan, hur smidigt som helst... dock så undrar man över hur prestandan kommer vara och om det kommer vara en bantad version av OS X eller någon annan OS X version just anpassad för Netbooken?...

 

Jag kör ju OS X 10.5.7 på min MSI Wind och den har ju bara en Atom plus 2 gb ram. Funkar hur bra som helt så det kommer med all säkerhet bli 10.6 på den. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör ju OS X 10.5.7 på min MSI Wind och den har ju bara en Atom plus 2 gb ram. Funkar hur bra som helt så det kommer med all säkerhet bli 10.6 på den. :propellerbaver:

 

Nu blev jag nyfiken.. Fungerar det trådlösa också? Alla drivisar osv? Hur fungerar pekplattan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bältesclip
Finns chans att de slår ut andra netbooks! :)

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär vara som en tjock iPhone.

 

Priser spekuleras kring 6500:- vilket knappast räcker till en MBP. Men du som anser det kan väl köpa en till mig också? ;)

 

Frågan är varför man skulle släppa en surfplatta när alla andra som försökt misslyckats. Fast det är klart. Andra tider, kanske framför allt snyggare tider.

Jag är väldigt skeptiskt till att de skulle kunna släppa en "tjock iPhone" eller en "surfplatta" för 800 dollar. Till det priset måste det vara en fullvärdig Mac på det sättet att den kan köra Mac OS X och gå att använda som en vanlig bärbar dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MB Air är en hybrid mellan vanlig bärbar dator och NetBook. Jag tror att en Netmacbook, Macnetbook... skulle passa mig. Jag spelar knappt spel längre utan skriver mest och surfar mest. Kan den bara driva min 19" skärm så är det väl lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MB Air är en hybrid mellan vanlig bärbar dator och NetBook. Jag tror att en Netmacbook, Macnetbook... skulle passa mig. Jag spelar knappt spel längre utan skriver mest och surfar mest. Kan den bara driva min 19" skärm så är det väl lugnt.

 

Mig skulle den passa underbart vid resande fot exempel och om man illa tvungen att ta jobbet med sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HerrAdelsson
Finns chans att de slår ut andra netbooks! :)

 

Varför skulle det vara något positivt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER
Varför skulle det vara något positivt?

 

 

Mac blir populärare, och kommer har större marknadsandel :donjuan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HerrAdelsson
Mac blir populärare, och kommer har större marknadsandel :donjuan:

 

Och bli som microsoft? Monopol inom marknaden är inte bra, då finns det ingen anledning att utveckla produkterna längre. Att Apple gör bra produkter beror inte på någon inneboende allgodhet hos de som jobbar där, istället är det marknaden som gör deras produkter attraktiva då det inte finns någon som leverar med samma kvalite och funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror ändå inte risken är så stor att Apple blir nästa Microsoft. IT-branschen börjar bli mer och mer öppen och mer och mer konkurrensutsatt (iaf när det gäller OS:en).

 

Men levererar man en bra helhetslösning så ska man vinna marknadsandelar så är det. Microsofts monopol kommer/är på väg att dö ut i vilket fall som helst. Folk börjar tröttna på att allt ska vara så förbannat krångligt och drygt. Likaså att behöva köpa ny dator varje gång ett nytt OS släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sökte en massa om Apple Netbook idag. En intressant idé precis hittad på svenska var vad Pryltrend skrev:

 

Från det inser vi att en ev. Apple netbook sannolikt kommer uppvisa god prestanda. Den kommer inte ha tunga applikationer utan ha fokus på att ge fler möjligheter än iPod, iPhone m.m. under men utan att försöka göra för mycket. Apple har ju också flera bärbara datorer t.ex. Apple MacBook Air vi ser i bilden (Courtesy of Apple):

 

Jag tror mer att en Apple Netbook blir en kraftfullare och större iPod Touch. En iPod Touch med bekvämt större skärm och mer beräkningskraft. Men ingenting du sitter och skriver långa texter på.

 

En starkare iPod och inte en PC-netbook. Med en uppsättning nya och kul funktioner? Kan det bli så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen om den kostar 800 dollar i USA så lär väl den landa på en 8500kr i Sveriges butiker.

 

OBS! Pris räknat på Apples MacBook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...