Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Surfa offline eller rippa en hel websida?


kauf

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja rippa en hel website till min HD för att kunna surfa offline på denna?

Är det möjligt på nått sätt med ett program eller annat?

 

Alternativt om jag surfar igenom hela websidan och på nått sätt spara ALLT i en cash som jag kan surfa offline i senare.

 

Har inte alltid tillgång till internetlinan och det vore perfekt om jag kunde nyttja siten när jag är offline.

Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekommendera iCab, browsern med en hel del extra funktioner, som andra browsers oftast saknar. Man kan ladda ner hela hemsidor, spara sessioner för senare Offline Mode-browsing, spela in sessioner som man sedan kan se som filmer, etc, etc.

Sidorna sparas "hela", dvs allt som finns på t.ex. en sida hamnar i en och samma arkivfil, kraftigt komprimerat (alltså inga utspridda mappar med hundratals diverse filer i, utan en fil per sida eller session).

 

Jag har tidigare använt program för tankning av hemsidor, som WebDevil etc, men inte nu på länge; iCab klarar allt som de gör, plus lite till, t.ex. suverän sökmotor som hittar det mesta i History-arkivet.

 

Apple måste ha sneglat rätt duktigt på iCab, då flera av gamla funktioner i iCab kan nu återfinnas i Safari; liknande men inte lika bra, och framför allt långsammare. iCab är den snabbaste av alla browsers på min MBP (jag menar verkligen samtliga tillgängliga browsers till Mac).

 

Skarp version (Pro) kostar $20, men testa är gratis och obegränsat. http://www.icab.de/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Funkar för mig att bara använda Arkiv>Spara i safari. Då sparar du sidan som en vanlig fil som du sedan kan öppna i safari när du är offline. Med lite mappar kan detta bli väldigt smidigt. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...