Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bränd skärm


banana

Rekommendera Poster

Hej, jag har tidigare haft problem med min skärm dock är det här det värsta som har hänt. Har en 24" Radeon HD2600 2.4Ghz Intel Core 2 Duo (första generationens iMac alu)

 

Märkte idag att skärmen har blivit bränd i det nedre högra hörnet och lite runtom kanterna på hela skärmen. Alltså det har blivit en brun fläck i hörnet och aningar till bruna fläckar runtom skärmen. och min fråga är hur fan kan det här hända.. Datorn har antagligen blivit överhettad, och jag har väl alltid tyckt att den har varit varm, men ändå!

 

Är det någon annan som har sett sin skärm blivit bränd på det här sättet?

 

Är det här något som man kan reklamera? Min garanti är slut och har inte Apple-Care...

 

 

EDIT: Bifogar en bild på värsta stället..

post-20385-1247529448.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bältesclip

Det är inte så att du har en högtalare precis vid datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kanske inte var sa smart att dra ner flakthastigheten......

men jag hoppas att det loser sig :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har ingen högtalare vid datorn.. ingen sak som ger ut värme alls nära datorn faktiskt..

 

Nja det kanske inte var spec smart, men det jag gjorde var att återställa till macens egna grundinställningar med SMC-reseten.

 

Fast nu har jag laddat ner smcfancontrol och bumpat upp hastigheten lite och temperaturen har sjunkit några grader och tycker mig se att den bruna fläcken (på bilden) har försvunnit lite, men sidorna är fortfarande lika bruna... Och jag tycker det ser ut som om det går små bruna aningar vågrätt över skärmen.. Kanske är lysrören bakom som jag kan ana har bränt lite på skärmen...

 

Ska låta den stå avstängd i en dag och kolla om fläckarna försvinner mer eller om de är permanenta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...