Görank Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Hej! jag undrar hur man "pingar" ett ip-nummer på macen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bältesclip Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Program-->Verktygsprogram-->Nätverksverktyg--> (fliken) Ping. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Görank Posted July 13, 2009 Author Share Posted July 13, 2009 Program-->Verktygsprogram-->Nätverksverktyg--> (fliken) Ping. Tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheatley Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Alternativt: Program-->Verktygsprogram--> Terminal --> Skriv ping 192.xxx.x.x (d.v.s. "ping", mellanslag, IP-numret du vill pinga) --> Enter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bältesclip Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Alternativt: Program-->Verktygsprogram--> Terminal --> Skriv ping 192.xxx.x.x (d.v.s. "ping", mellanslag, IP-numret du vill pinga) --> Enter. Nice one, kände inte till det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tatari Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Alternativt: Program-->Verktygsprogram--> Terminal --> Skriv ping 192.xxx.x.x (d.v.s. "ping", mellanslag, IP-numret du vill pinga) --> Enter. När man använder ping i terminal kan det vara vettigt att lägga till en begränsing i antal paket, om man inte vet hur man avbryter en körning (ctrl + z)... ping -c 4 127.0.0.1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheatley Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 När man använder ping i terminal kan det vara vettigt att lägga till en begränsing i antal paket, om man inte vet hur man avbryter en körning (ctrl + z)... ping -c 4 127.0.0.1 Smart! Jag avbryter alltid när jag ser att det går fram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.