Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sonera i Finland har släppt priserna på 3Gs


nicklas_718

Rekommendera Poster

Översatt med Google Translate

 

3GS iPhone 32GB

 

24 månaders avtal

22,00 € / månad + Min Sonera månader anslutningsavgift, från 1,99 € / månad *

528 € + Min Sonera månader anslutningsavgift, från 1,99 € / månad *

12 månaders avtal

47,00 € / månad + Min Sonera månader anslutningsavgift, från 1,99 € / månad *

564 € + Min Sonera månader anslutningsavgift, från 1,99 € / månad *

3GS iPhone 16 GB

 

24 månaders avtal

19,00 € / månad + Min Sonera månader anslutningsavgift, från 1,99 € / månad *

456 € + Min Sonera månader anslutningsavgift, från 1,99 € / månad *

12 månaders avtal

41,00 € / månad + Min Sonera månader anslutningsavgift, från 1,99 € / månad *

492 € + Min Sonera månader anslutningsavgift, från 1,99 € / månad *

iPhone 3G 8GB

 

24 månaders avtal

15,00 € / månad + Min Sonera månader anslutningsavgift, från 1,99 € / månad *

360 € + Min Sonera månader anslutningsavgift, från 1,99 € / månad *

12 månaders avtal

33,00 € / månad + Min Sonera månader anslutningsavgift, från 1,99 € / månad *

396 € + Min Sonera månader anslutningsavgift, från 1,99 € / månad *

Prenumerera på iPhone i förväg, jag Sonera från att ansluta sig till online-butiken.

 

iPhone komplett paket

 

 

Smallville

Medium

Stora

3GS iPhone 32GB

281 € + 31,69 € / månad

201 € + 51,49 € / månad

123 € + 89,99 € / månad

3GS iPhone 16 GB

190 € + 31,69 € / månad

110 € + 51,49 € / månad

32 € + 89,99 € / månad

iPhone 3G 8GB

98 € + 31,69 € / månad

18 € + 51,49 € / månad

1 € + 89,99 € / månad

Omfattar

Talartid (min / månad)

100

250

1000

SMS

100

250

1000

MMS

10

25

100

Data Services (MB / månad)

100

250

1000

HomeRun

ja

ja

ja

Paket ovanför anropet priser

Inledande samtal

0.049 €

Ring Pris

0,099 € / min

SMS-meddelanden

0.099 € / styck

MMS

0,39 € / st

Data Services **

1,49 € / MB ***

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hurricanefelix

Hade uppskattats grymt mycket om någon med tillräckliga kunskaper i finska skulle kunna översätta perfekt med lite bättre struktur! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur låg finnarna förra svängen för iPhone 3G? Var de billigare eller dyrare än Svea? Jag orkar inte snoka reda på det.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som att de erbjuder förhandsbeställning. Då känns det ju inte helt omöjligt att Telia också gör det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneLasse
Ser att Sonera i Finland har slöppt priserna på nya 3Gs. Undra varför Telia dröjer....?

 

http://www.sonera.fi/Puhelin%20ja%20liittym%E4/iPhone+hinnat

 

Förhandlingarna mellan operatörerna och Apple pågår uppenbarligen fortfarande. Tar det månne längre tid för att det nu är tre operatörer och inte en som ska sälja?

 

Priserna kan dyka upp den 30:onde för min del, resurser för iPhone finns det alltid ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om det endast är en operatör (Sonera) som säljer iPhone 3GS i Finland?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om det endast är en operatör (Sonera) som säljer iPhone 3GS i Finland?

 

Sonera är den enda operatören som säljer iPhone i Finland. Funkar visserligen med TeleFinland simkort....är inte 100% säker, men sådan minnesbild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den sidan finns ju inte Tre eller Halebop (kanske under Telia) med under Sverige. Kan ju vara några nya operatörer som anslutit i Finland också som inte uppdaterats på sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Tänkte just själv kolla om de kommit ut med priserna.

 

Nja, iPhone är fortfarande lite för dyrt för en studerande som mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den sidan finns ju inte Tre eller Halebop (kanske under Telia) med under Sverige. Kan ju vara några nya operatörer som anslutit i Finland också som inte uppdaterats på sidan?

 

Tre säljer inte iPhone än och Halebop går under Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skaffade min 3G via Sonera för ett år sen. Den kostade då omkring 430 euro (8GB) för ett 24 månaders kontrakt. Motsvarande pris för 3Gs är 456 euro (16GB) och 528 euro (32GB). För ett år sedan kostade 16GB modellen över 500 euro.

 

Det intressanta är att man kan ta ett "fejkabonnemang" som kostar två euro per månad, om man sedan sköter abonemannget på annat vis (unlock eller annat sonera -abonnemang). Detta två-euros abonnemang saknar helt SMS och taltid och kallas för "minun sonera" (min sonera). Tanken är att man ska lägga på så många minuter, så många sms och så många gigabyte data som man behöver och i noll-läget kostar det alltså 2e/mån.

 

Vi har ett Sonera abonnemang via firman med obegränsad data, så det funkar självklart bäst för mig.

 

Sonera har insett det här (att folk vill bestämma själva över sitt abonnemang) och erbjuder nu 3Gs med bara 12 månaders abonnemang för 492 / 564 euro (16/32GB).

 

Priserna är alltså i stort sett lika som för 3G för ett år sedan. Därtill har 3G nu blivit betydligt billigare, eftersom 3Gs kommer ut... (360 euro / 24mån, men observera att Sonera endast har 8GB-modellen på prislistan).

 

-JJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre säljer inte iPhone än och Halebop går under Telia.

Just det jag menar. Det kan ju ha tillkommit fler operatörer som ska sälja 3GS i Finland men som inte är med på listan för att de inte säljer iPhone än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för infon jayjay. Hoppas 3GS priserna håller sig till tidigare 3G-priser eller helst t.o.m lägre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för infon jayjay. Hoppas 3GS priserna håller sig till tidigare 3G-priser eller helst t.o.m lägre.

 

drömma kan du ju ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skaffade min 3G via Sonera för ett år sen. Den kostade då omkring 430 euro (8GB) för ett 24 månaders kontrakt. Motsvarande pris för 3Gs är 456 euro (16GB) och 528 euro (32GB). För ett år sedan kostade 16GB modellen över 500 euro.

 

Det intressanta är att man kan ta ett "fejkabonnemang" som kostar två euro per månad, om man sedan sköter abonemannget på annat vis (unlock eller annat sonera -abonnemang). Detta två-euros abonnemang saknar helt SMS och taltid och kallas för "minun sonera" (min sonera). Tanken är att man ska lägga på så många minuter, så många sms och så många gigabyte data som man behöver och i noll-läget kostar det alltså 2e/mån.

 

Vi har ett Sonera abonnemang via firman med obegränsad data, så det funkar självklart bäst för mig.

 

Sonera har insett det här (att folk vill bestämma själva över sitt abonnemang) och erbjuder nu 3Gs med bara 12 månaders abonnemang för 492 / 564 euro (16/32GB).

 

Priserna är alltså i stort sett lika som för 3G för ett år sedan. Därtill har 3G nu blivit betydligt billigare, eftersom 3Gs kommer ut... (360 euro / 24mån, men observera att Sonera endast har 8GB-modellen på prislistan).

 

-JJ

 

Detta är det ända (altså "min sonera") som jag skulle kunna tänka mig att att ta. Dels för att de vanliga paketen är inte prisvärda och till störts delen för att min operatör är Elisa :) . Själv har jag en olåst iPhone från iTalien, men läst om att Soneras tidsbundna avtal kan sägas upp och få telefonen olåst. Antingen med att betala en saftfig summa (allt mellan 100-250 eur vad jag läst) eller med att klaga på dåligt nätverk t.ex. på sommarstugan (Fast största delen delen av nätverksproblemen tycks vara i Helsingfors regionen :) )

 

Själv har jag paket för tal 250 min/mån för 14,90 eur + obegränsad data (384 kb) 9,90/mån. Datan viktigaste för mig, Soneras Large skulle kanske räcka, men 90 EUR/ mån e lite saftigt. Räkningen brukar vara typ 30 eur normalt (nå, ibland när man ringt mycket utomlands eller från ett annat land så upp till 70, men detta mer sällan). Tror att Soneras motsvarande paket till Elisa ligger på ganska samma nivå. Så med minun Sonera blir det ju inte så dyrt. Däremot har Elisa bättre 3G täckning, vilket i mitt fall är ganska viktigt.

 

Kan ni i Sverige inte oxo hänvisa på dålig täckning och få bunda avtal upplåsta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isabelle Eberhardt

Glömde Citera dig Nalle76

 

"Kan ni i Sverige inte oxo hänvisa på dålig täckning och få bunda avtal upplåsta?"

 

 

 

Teoretiskt är svaret ja.....men:

 

Du måste då vara utomhus i bra radiomiljö, stå stilla (stationärt)

inte ha uppenbra hinder ivägen samt promenera runt för att undvika

radioskugga och inte för mycket flervägsutbredning (scattering).

 

Inomhus kan ingen operatör garantera något, hus är alla individer

ur radiosynpunkt, tex. en armerad betongbunker kontra ett trähus.

 

Du skall dessutom vara med god marginal inom ett område där

täckning markerats (täckningskartorna är ej exakta).

 

Om Du fortfarende inte får kontakt så kan Du använda detta

som argument, sen är det väl som vanligt upp till hur påläst

och påstridig Du är samt hur mycket "väsen" Du skapar i frågan.

 

Vet att det juridiskt är provat i andra länder, vet inte om något

rättsfall i Sverige. Tror att sånt här görs upp i godo för att inte

minska "goodwill" hos operatören. Så vi har säkert ett stort

mörkertal.

Isabelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...