Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone och Ford Fiesta


venacava

Rekommendera Poster

Jag är en ny ägare till en Ford Fiesta 2009. Beställde min bil med handsfree, BT och USB ingång.

BTstreaming med musik fungerar alldeles utmärkt, så även handsfreen. Vilken känsla alltså!

 

Men USB fungerar inte riktigt som det ska. Visst, iPhone 3Gn laddas, och när jag slår på USB på "stereon" så får jag upp alla mina spellistor, artister, låtar mm i bilens system. När jag väljer en låt, så börjar den spelas - men utan ljud!!! Så, jag hör absolut ingenting. Dock fungerar allt som det ska.. Jag kan navigera fritt och låtarna byts som vanligt - men dock utan det förb*** ljudet. Jag har försökt välja audiokälla, och då bilens ljudsystem.

 

iPhonen är ansluten endast till USB. Ska man ha både USB och linjeingång 3,5mm också, eller hur fan funkar det nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går nog inget ljud över usbporten så du får nog koppla in 3.5mm också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det så man alltid får göra, oavsett spelare och bilmärke??? men gud vad bökigt, två sladdar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det så man alltid får göra, oavsett spelare och bilmärke??? men gud vad bökigt, två sladdar.

 

Om det är ett USB-uttag på stereon så kan den inte ta ljudet från iPhonen.

Men det som är konstigt är att stereon inte själv spelar upp ljudet. Om du sticker in ett usb-minne så borde det ju funka, så varför inte din iPhone?

 

Testa med usb-minnet o se om du får ljud.

 

Finns stereos som har en egen i-pod/phone docka där dom styr iPhonen och tar ljudet från dockan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...