Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ClickToFlash.webplugin


mikaellq

Rekommendera Poster

mycket smart plugin!!

 

Är det någon som kan visa youtube videos i fullskräm med H.264??

 

använder den senaste (1.5b4)

post-20385-1248353390.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 92
  • Created
  • Senaste svar
Observatör
mycket smart plugin!!

 

Är det någon som kan visa youtube videos i fullskräm med H.264??

 

använder den senaste (1.5b4)

Jodå, högerklicka på H.264-ikonen och välj, enligt nedan. Funkar utmärkt. (Brasklapp: Jag har QT Pro)

 

post-42946-1248356368.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mycket smart plugin!!

 

Är det någon som kan visa youtube videos i fullskräm med H.264??

 

använder den senaste (1.5b4)

Höger/ctrl-klicka på den gråa ytan och välj "Play Fullscreen in Quicktime Player". Et voilà! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observatör
Höger/ctrl-klicka på den gråa ytan och välj "Play Fullscreen in Quicktime Player". Et voilà! :)

I'm running rings around you! :P;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I'm running rings around you! :P;)

Varför så bråttom? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag har youtube-på min "whitelist" så H.264 laddas in automatiskt så jag kan inte få upp den menyn...

 

this is how it looks to me:

post-20385-1248359127.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag har youtube-på min "whitelist" så H.264 laddas in automatiskt så jag kan inte få upp den menyn...

Jag hade Youtube i vita listan ett tag tills jag upptäckte att en förfärligt många hemsidesnickare länkar hem filmer från Yt som gör att alla dessa filmer spelas upp på en gång om h.264 filmer är valt i inställningar.

 

Så Yt har nu helt enkelt åkt ut ur min vita lista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade Youtube i vita listan ett tag tills jag upptäckte att en förfärligt många hemsidesnickare länkar hem filmer från Yt som gör att alla dessa filmer spelas upp på en gång om h.264 filmer är valt i inställningar.

 

Så Yt har nu helt enkelt åkt ut ur min vita lista.

 

Har tagit bort det också för att testa men den öppnar yt filmer utan att jag behöver klicka på dem iaf... testade att ominstallera och när jag öppnar settings så ligger det 6st "www.youtube.com" i min whitelist..

 

Finns det någon plist man ska rensa??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

com.github.rentzsch.clicktoflash.plist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag såg att de använde den plisten men jag kan inte hitta den..

 

hmm lite konstigt det här...

 

plockar jag bort www.youtube.com från vita listan så ploppar den tillbaka om jag startar om safari. Testade att installera den stabila versionen (1.4b2) och då funkar det att plocka bort och lägga till youtube hur man vill. Men den har ju inte funktionaliteten att öppna i fullskärms quicktime :)

 

Kan tillägga att när jag la till youtube i vita listan så alt-klickade jag in den, om det gör någon skillnad!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att hitta plist-filer så går jag helt enkelt till Bibliotek/Preferences och söker sedan efter clicktoflash i den mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag raderat safari, med .plistfilen och mappen som följer med, raderat clicktoflash-pluginen. laddat ner safari 4.0.2 och installerat det igen startat om datorn. installerat clicktoflash-pluginen igen och startat om safari. Men lik så förbannat så ploppar youtube in i vita listan igen... Mycket störande!!!

 

Hittar förresten fortfarande inte clicktoflash-plisten. hittade inte safari-plisten heller, men det gjorde Apptrap (eller vad heter) så plockade bort den på det viset...

 

Någon som har något råd? Innan jag skiter i att få det att funka och väntar på att nästa version kommer ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack För tipset. Grymt bra Plugin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Det har varit som att välja mellan aids & ebola.. flashreklam eller badboll. :stjarnsmall:

 

Har nu kastat ClickToFlash.webplugin, orkade inte med alla badbollar hela tiden. Om Safari uppdateras o handskas bättre med ClickToFlash.webplugin eller vice versa så kommer jag åter installera den. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt, den fungerar oklanderligt för mig. Senaste version är 1.5b5. Kolla upphovsmannens sajt. Där skriver han också om trassel.

Installerade nu den förra versionen, inte betan, o det verkar fungera bättre. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...