Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ClickToFlash.webplugin


mikaellq

Rekommendera Poster

Denna gör det

 

MacWorld.css

 

 

post-113-1247740609_thumb.jpg

 

Edit: funkar visst inte att ladda ner stilmallen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 92
  • Created
  • Senaste svar
Skulle vilja ha en blacklist istället för en whitedito. Upptäcker att jag ofta surfar på sidor där jag vill se flash. Men det kanske inte är återkommande sidor för mig.

Hur skulle det implementeras då?

Just nu så tillåts all Flash från sidor i den vita listan, allt annat blockeras.

Med en svart lista tillåts allt utom det i den svarta listan.

 

Det första alternativet är naturligtvis mycket bättre.

 

Men den stoppar ju inte alla flash. Som på här på Macworld forum är det oftast en eller två reklamer som syns. Är det bara så för mig eller för alla?

Det är sannolikt GIF bilder du ser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skulle det implementeras då?

Just nu så tillåts all Flash från sidor i den vita listan, allt annat blockeras.

Med en svart lista tillåts allt utom det i den svarta listan.

 

Det första alternativet är naturligtvis mycket bättre.

För de flesta kanske, men inte för mig! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja ha en blacklist istället för en whitedito. Upptäcker att jag ofta surfar på sidor där jag vill se flash. Men det kanske inte är återkommande sidor för mig.

"Blockera allt utom det i den vita listan", eller "blockera inget utom det i den svarta listan".

Går inte att kombinera men kan implementeras som två alternativ i inställningarna.

 

Lämna förslag som är av intresse hos dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observatör
Fick upp menyn först efter att jag surfat till en sida med flash (Aftonbladet). ...

 

Aha! Så Safari måste ladda denna webb-plugin innan den fungerar! Verkar ju logiskt! :lol:

Att jag inte tänkte på det tidigare, webbläsaren laddar ju bara diverse plugins allt eftersom de behövs på de sidor som besöks.

 

Problemet löst! Tack Poca! :cake::ThumbsUp:

Hallå där, jag var före Poca! :D;)

 

I Leopard 10.5.8 funkar plug-inet skitbra, Safari 4.0.2 e det. Laddar gråruta H.264 på youtube, man får klicka på den, och då får man upp QT:s spela och spara-meny. Klockrent! Då behöver jag inte kolla först och ladda hem sen! Görbra! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
Hallå där, jag var före Poca! :D;)

 

I Leopard 10.5.8 funkar plug-inet skitbra, Safari 4.0.2 e det. Laddar gråruta H.264 på youtube, man får klicka på den, och då får man upp QT:s spela och spara-meny. Klockrent! Då behöver jag inte kolla först och ladda hem sen! Görbra! :)

Jag får inte upp sparamenyn, trots att jag har QT Pro. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå där, jag var före Poca! :D;)

 

I Leopard 10.5.8 funkar plug-inet skitbra, Safari 4.0.2 e det. Laddar gråruta H.264 på youtube, man får klicka på den, och då får man upp QT:s spela och spara-meny. Klockrent! Då behöver jag inte kolla först och ladda hem sen! Görbra! :)

"Skitbra", "klockrent" och "görbra".

En mycket nöjd användare alltså! :ThumbsUp:

 

Jag är glad om så många som möjligt kan slippa Flash (Trash of the Net), helst helt men så mycket som möjligt får "duga". :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observatör
Jag ska testa och se om det funkar.

Det verkar det göra, men jag får ingen meny. Kanske inte ska vara nån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar det göra, men jag får ingen meny. Kanske inte ska vara nån.

 

I Safari får jag meny under ’Safari’ i menyraden.

I andra Webkit-baserade browsers (iCab, Sunrise m.fl.) finns inte menyn där, utan i ’Flash’-rutorna; antingen synligt ’skavelhjul’ eller osynligt i övre vänstra hörnet. Klicka på det, (synligt eller osynligt) så dykar fullt meny upp.

Jag har testat alla intressanta versioner av ClickToFlash och kommit fram till att den som fungerar klart bäst i Tiger (Intel) är 1.5b2. Funkar faktiskt klockrent även i Youtube i H.264 (!)

http://s3.amazonaws.com/clicktoflash/ClickToFlash-1.5b2.zip.

 

Ska senare testa med PowerPC.

1.5b5 (Leopard) var alldeles för instabil i Tiger.

post-12618-1247772544.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observatör

Haha, du tog min Monica! :D Snyggt... 1.2-versionen stod att den va för Tiger, men bra att du kollar de senare med! Jag kollade 1.2 igen och där stod att man skulle ctrl- och alt-klicka. Men inget stöd för youtube i den?

 

PS: Jag kör Tiger 10.4.11 på Safari 3.2.1 på PPC-iBook. Kanske inte går med Intel-Tiger-Flash-moj där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) Jag gillar också Monica, även om hon kanske inte är världsbäst...

 

1.5b2 testat på iMac G4 800 MHz (PPC), Tiger 10.4.11, Safari 3.2.3, iCab, Sunrise, Shiira, verkar fungera lika bra som på Tiger på Intel. Laddar Youtube i H.264 och alla inställningar verkar också fungera fint (obs. inställningarna är separata i- och för varje browser).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.5b2 funkar också i RealPlayer 11.0.1, spelar Youtube i H.264 och laddar ner klippen som spelas upp i RP-spelaren. Förvånansvärt bra kvalité på filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari kraschar ju bara när man ska kolla på en film på YouTube. Någon som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observatör
Safari kraschar ju bara när man ska kolla på en film på YouTube. Någon som har en lösning?

Den senaste plug-inen funkar inte, är det den du har, den som mikaellg postade? :huh:

 

PS. Climacx: Jag ska testa 1.5b2, tack för dina undersökningar! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den senaste plug-inen funkar inte, är det den du har, den som mikaellg postade? :huh:

 

PS. Climacx: Jag ska testa 1.5b2, tack för dina undersökningar! :D

Jag har den som han först postade i första inlägget.

 

EDIT: Laddade ner den från Observatör nu och den funkar med YouTube. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observatör
Jag har den som han först postade i första inlägget.

 

EDIT: Laddade ner den från Observatör nu och den funkar med YouTube. :D

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har den som han först postade i första inlägget.

 

EDIT: Laddade ner den från Observatör nu och den funkar med YouTube. :D

Det är Tiger i din Mac?

För mig (med Leopard) har det funkat klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observatör
Det är Tiger i din Mac?

För mig (med Leopard) har det funkat klockrent.

1.5b2 verkar funka bra på min ppc-ibook, 10.4.11, Safari 3.2.1. Dock laddas H.264 automatiskt på yt. Men det funkar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Tiger i din Mac?

För mig (med Leopard) har det funkat klockrent.

Jag har Tiger ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Tänkte bara säga tack! Det funkar kalas.:D

Iaf i Safari men inte i Firefox. Varför?

 

Inget personligt, men här är ett forumsexempel.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara säga tack! Det funkar kalas.:D

Iaf i Safari men inte i Firefox. Varför?

Den är en WebKit plugin, dvs. den fungerar i alla webbläsare som använder WebKit (t.ex. Safari och Chrome).

Firefox har alltid varit en best och använt egna lösningar, kanske därför att den är en multiplattform app.

Bara för att ta ett annat belysande exempel, Firefox använder sig inte av systemets stavningkontroll, eller hur? :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observatör

Firefox är för såna som gillar att pyssla och dona med sin webbläsare. Som en Tamagotchi, ungefär... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...