Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ClickToFlash.webplugin


mikaellq

Rekommendera Poster

Givetvis funkar den i Tiger på PPC..

 

 

post-113-1247598605_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 92
  • Created
  • Senaste svar

Märkligt, på min PPC har jag både Tiger och Leopard, så jag drog över filen till Leoparddisken, och den behöll sitt utseende, men vill inte fungera i Safari

 

 

 

post-113-1247599031_thumb.jpg

post-113-1247599040_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dragit igång tillfälligt avsomnade iMacen G4, med alla browsers i senaste versioner (Safari 4.0.2 med Saft) och Tiger 10.4.11, med exakt samma resultat som på MBPron, dvs allt funkar perfekt, utom i Firefox (funkar inte alls).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, filen ser rätt ut, (byggkloss) men fungerar inte i MacBook heller...har antagligen andra plug-ins som stör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observatör

Fick upp menyn först efter att jag surfat till en sida med flash (Aftonbladet). Funkar bra som block i Safari 3.2.1 på 10.4.11. Men när jag bockade för H.264 och gick in på youtube kraschade det upprepat. Klicka ur hjälpte inte, så jag tog bort pluggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, gick till Aftonbladet, opch då fungerar det på MacBook... :borstatanderna:

 

Får återvända till MacMinin och testa Aftonbladet där...

 

 

post-113-1247600542_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst, Aftonbladet var vad som behövdes... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst, Aftonbladet var vad som behövdes... :ThumbsUp:

Aha! Så Safari måste ladda denna webb-plugin innan den fungerar! Verkar ju logiskt! :lol:

Att jag inte tänkte på det tidigare, webbläsaren laddar ju bara diverse plugins allt eftersom de behövs på de sidor som besöks.

 

Problemet löst! Tack Poca! :cake::ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev, Aftonbladet var det som behövdes för att pluggen skulle dra igång, en får tacke

 

Var ju kvar här på forumsidan, och här är väl ingen flash då....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt...

 

Stänger jag ner Safari, och sedan startar om webläsaren igen, så har jag forumet som startsida, och då ser det ut så här:

 

post-113-1247602084_thumb.jpg

 

Går jag till GP (eller annan tidning) så blir det så här:

post-113-1247602130_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, nu funkar det! O dessutom så kan man ladda YT-filmer i H.264. :ThumbsUp:

Kul att läsa.

Vilken befrielse det är, eller hur? Nästan revolutionerande!

Plötsligt kan man se filmer av ordentlig kvalitet på Youtube och framförallt surfa nätet snabbt & smidigt och utan krascher! :ThumbsUp:

 

Jag har bara lagt till två sajter till den vita listan, Youtube.com och kraftwerk.com, resten blockeras som de ska på allt vad Flash heter! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
Kul att läsa.

Vilken befrielse det är, eller hur? Nästan revolutionerande!

Plötsligt kan man se filmer av ordentlig kvalitet på Youtube och framförallt surfa nätet snabbt & smidigt och utan krascher! :ThumbsUp:

 

Jag har bara lagt till två sajter till den vita listan, Youtube.com och kraftwerk.com, resten blockeras som de ska på allt vad Flash heter! :wub:

Bra jobbat! :ThumbsUp:

 

Sen är ju bara frågan vad "Frontmost page" betyder? :ermm:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är ju bara frågan vad "Frontmost page" betyder? :ermm:

Sidan längst fram, den du tittar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

Click to Flash fungerade inte till min Safari, för det bara kom och gick, och det efter att jag hade provat båda mapparna Internet Plug-ins i båda biblioteket, den på hårddisken direkt i systemet och den i min användarmapp, den som har mitt användarnamn. Därför har jag tagit bort den efter att ha testat funktionen på några YouTube-videor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Click to Flash fungerade inte till min Safari, för det bara kom och gick, och det efter att jag hade provat båda mapparna Internet Plug-ins i båda biblioteket, den på hårddisken direkt i systemet och den i min användarmapp, den som har mitt användarnamn. Därför har jag tagit bort den efter att ha testat funktionen på några YouTube-videor.

Därför att ClickToFlash är en WebKit-plugin, den laddas alltså enbart när Flash finns på sidan du besöker.

När det inte finns någon Flash på sidan så har ClickToFlash inget att göra, den fyller ingen som helst funktion då.

 

Jag och många andra anser att Flash, framförallt med reklam, förstör en stor del av nöjet med att surfa ut i det världsomspännande nätverket och ta del av andra människors aktiviteter, tankar och annat. Jag anser mig vara fri att välja vad jag ska ta del av där ute och ser det som en självklar rättighet att blockera innehåll som jag inte bara är ointresserad av utan som t.o.m. grovt stör det jag egentligen vill göra och ta del av, varför ClickToFlash är ett mycket välkommet tillägg till Safari och alla andra WebKit-baserade webbläsare.

 

ClickToFlash är ett Open Source projekt och ett aktivt sådant varför jag förväntar mig att den ska fortsätta utvecklas.

Tycker att det den kan göra nu räcker, helt enkelt blockera Flash tillsammans med en vit lista.

Om inte Mpeg4 filmer från YouTube faller i smaken så är det bara att ta bort den möjligheten i inställningarna.

Tycker dock själv att i konsekvensens namn att om man nu tycker att Flash är så dåligt (hackande filmer av låg kvalitet, kraschande webbläsare, osv.) så borde det vara en god idé att försöka undvika Flash så mycket det nu bara går (IMO).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

Tack för det svaret, Mikaellq! Nu har jag just blivit klok på det. Men jag lade det inte i biblioteket på HD:n, utan i min användarmapp, för det var när jag hade lagt den där som den började fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja ha en blacklist istället för en whitedito. Upptäcker att jag ofta surfar på sidor där jag vill se flash. Men det kanske inte är återkommande sidor för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att/hur jag surfat på min G4 MDD och framför allt Pismo (g4cpu) innan denna plug är en gåta !

Bockar o bugar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på det att vill man se en spärrad flashsida så klickar man bara på flash på sidan, så kommer det man vill se fram

 

Typ detta

 

post-113-1247738220.jpg

post-113-1247738368.jpg

 

ATG är också en sån sida som jag ofta besöker, så ett klick och man är inne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men den stoppar ju inte alla flash. Som på här på Macworld forum är det oftast en eller två reklamer som syns. Är det bara så för mig eller för alla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...