Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Exportera bokmärken fråm Safari...


mjg

Rekommendera Poster

I Explorer (åtminstone i Windows) finns ett enkelt sätt att exportera favoriterna - hela filen med favoriter är förresten ett html-dokument tror jag.

 

Hur är det i Safari? Kan man enkelt komma över sina bokmärken samlade och ta med dom till andra sammanhang? Om inte så är detta en stor brist i programmet.

 

Jag har i 10 år lyckats ta med mig min expanderande och föränderliga bokmärkesfil mellan plattformar, datorer, jobb, hemma, upplagda på hemsida (då har jag dom tillgängliga ute i världen också). Är den tiden över sen jag gått över helt till Safari? Är Safari - i all sin skönhet - ett primitivt program fastlåst i sin burk - en enda burk?

 

Orolig... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske löser sig...hittade ett program som verkar klara biffen...återkommer med recention. Nu har jag ett program som gör hela adressboken till en html (åäö fixar den dock inte) och ett som alltså ska fixa bookmarks-problematiken. Borde inte dessa funktioner finnas inbyggda i Apples program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade klockrent! Programmet heter "Safari Bookmark Exporter".

Det jag använder för html-export av Adressboken heter "AddressWeb".

 

Jag ser dock gärna att dessa enkla scripts finns i framtida versioner av t.ex. Safari och Adressboken.

 

Lustig tråd :lol: Bara jag som deltar (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med! :D

 

Det borde ligga ett skript för exportering av bokmärken under Safari > Services.

 

Bra att det löste sig mjg.

 

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Export av bokmärken finns ju i menyn Debug. Har inte alla trollat fram den vid det här laget. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Export av bokmärken finns ju i  menyn Debug. Har inte alla trollat fram den vid det här laget.  :D

Vad är det för något? Nyfiken...är det dolda funktioner i Safari? Hur trollar man fram den? Debug?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl slå två flugor i en smäll. Hämta OnyX här.

Gå in under menyn Misc... så kan du få Debug menyn aktiverad i Safari istället för en massa obskyra kommandon via Terminalen som ingen kommer ihåg ändå. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Med Debug kan du sedan använda dig av BankID om du skaffat dig ett sådant. :)

Debug>User Agent > Windows MSIE 6.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallelujah! Nu ska jag ut och leta om det kanske finns en Debug för Adressboken också...som saknar en massa...t.ex. fler utsriftsmöjligheter. Jag vill t.ex. kunna skriva ut hela adressboken med alla uppgifter i liten layout för att tillverka en liten adressbok till min fickagenda varje år - det kunde man med Eudora i gamla OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...