Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod Classic eller Touch För och Nackdelar ?


ffireUser

  

21 medlemmar har röstat

  1. 1. iPod Classic eller iPod Touch?

    • iPod Classic
      4
    • iPod Touch
      17


Rekommendera Poster

Hej Jag är ny på detta forumet. Jag kommer med stor chansning att byta från Pc till Mac. Jag är mest inne på att köpa en iMac och helst med nån iPod till denna dator.

Jag har stor beslutångerst mellan iPod Classic och iPod Touch. Jag gillar Classic för jag tycker den är bra för sitt utrymme. Men jag gillar Touch med för jag tycker den har så nice med Apps, Wifi , osv. Jag är dock inte så förtjust i touch..Jag undrar om ni kunde argumentera lite om nån av de iPodarna. De där med batteritid egentligen..Apple lovar upp till 36 timmar på touch och classic men är bara om man spelar i 128 kbits och låter spelaren vara helt orörd. Hur mkt får ni ungefär ut? Jag vill ha realistiska resultat så jag vet vad ca vad jag kommer få ut.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bror nog på vad du skall använda apparaten till. Skall du bara lyssna på musik, så skulle jag rekommendera iPod Classic, främst p.g.a. det stora minnet. I alla andra avseenden är iPod Touch en roligare pryl.

 

Däremot tycker jag att iPod Touch är en mycket häftigare spelare, främst p.g.a. följande:

 

1. Stor skärm för video och bra bild.

2. Internet-möjligheterna med Wi-Fi.

3. Bra gränssnitt och navigering i menyerna.

4. Alla 1000-tals program som du kan tanka ner.

 

Vad gäller batteritiden, kan jag bara uttala mig om iPod Touch (första generationen 16 GB). För enbart musiklyssnande, upplever jag att batteriet räcker länge. Slår man däremot på Wi-Fi, surfar och kollar på film, behöver man ladda den ca varannan dag (men då använder jag den ju så klart inte dygnet runt). Kan inte ge dig några mer exakta siffror än så tyvärr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bror nog på vad du skall använda apparaten till. Skall du bara lyssna på musik, så skulle jag rekommendera iPod Classic, främst p.g.a. det stora minnet. I alla andra avseenden är iPod Touch en roligare pryl.

 

Däremot tycker jag att iPod Touch är en mycket häftigare spelare, främst p.g.a. följande:

 

1. Stor skärm för video och bra bild.

2. Internet-möjligheterna med Wi-Fi.

3. Bra gränssnitt och navigering i menyerna.

4. Alla 1000-tals program som du kan tanka ner.

 

Vad gäller batteritiden, kan jag bara uttala mig om iPod Touch (första generationen 16 GB). För enbart musiklyssnande, upplever jag att batteriet räcker länge. Slår man däremot på Wi-Fi, surfar och kollar på film, behöver man ladda den ca varannan dag (men då använder jag den ju så klart inte dygnet runt). Kan inte ge dig några mer exakta siffror än så tyvärr!

 

Jag kan hålla med dig om att Touch kanske är lite snyggare men jag har väldigt svårt för touch..120 gb som classic har nu..tycker jag är lite too much och touchs 32 gb rätt lite. Vi får se vad som kommer i höst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med dig om att Touch kanske är lite snyggare men jag har väldigt svårt för touch..120 gb som classic har nu..tycker jag är lite too much och touchs 32 gb rätt lite. Vi får se vad som kommer i höst.

Köp en iPhone i stället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft iPod Touch och har nu iPod Classic. Men det går egentligen inte att jämföra, eftersom iPod Classic är en mp3 spelare medan iPod Touch är mer en allt i ett konsol(spel, musik, surf, film osv). Det är givetvis roligare att använda iPod Touch. Men om man låt säga vill ha en mp3 att koppla till bilen så är iPod Classic mer än perfekt.

Så det beror på vad du vill använda den till. Men tror ändå en iPod Touch 16Gb är perfekt, eftersom att man sällan lyssnar på all musik som finns om man nu har 120Gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med dig om att Touch kanske är lite snyggare men jag har väldigt svårt för touch..120 gb som classic har nu..tycker jag är lite too much och touchs 32 gb rätt lite. Vi får se vad som kommer i höst.

 

Vad är det med Touch som du har svårt för? Hela konceptet, eller något mer specifikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft iPod Touch och har nu iPod Classic. Men det går egentligen inte att jämföra, eftersom iPod Classic är en mp3 spelare medan iPod Touch är mer en allt i ett konsol(spel, musik, surf, film osv). Det är givetvis roligare att använda iPod Touch. Men om man låt säga vill ha en mp3 att koppla till bilen så är iPod Classic mer än perfekt.

Så det beror på vad du vill använda den till. Men tror ändå en iPod Touch 16Gb är perfekt, eftersom att man sällan lyssnar på all musik som finns om man nu har 120Gb

 

 

Okies men vad var de som gjorde att du bytte Touch mot en Classic? Jag vill egentligen ha Touch men jag tycker de verkar jobbigt att surfa med den och så. Om jag skulle ha till gång till internet så brukar jag använda en vanlig dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det med Touch som du har svårt för? Hela konceptet, eller något mer specifikt?

 

Det är att skriva,peka och använda de..så konceptet blir de då. Det är ju iofs en vanesak men ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okies men vad var de som gjorde att du bytte Touch mot en Classic? Jag vill egentligen ha Touch men jag tycker de verkar jobbigt att surfa med den och så. Om jag skulle ha till gång till internet så brukar jag använda en vanlig dator.

 

Nej byte, inte förra året när jag köpte min Macbook så var det samma erbjudande att man får en iPod med. Då valde jag en Touch. Och i år valde jag Classic eftersom att jag ska köpa iPhone 3G S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill egentligen ha Touch men jag tycker de verkar jobbigt att surfa med den och så. Om jag skulle ha till gång till internet så brukar jag använda en vanlig dator.

Då måste jag fråga, har du använt en Touch nångång? Om inte, gå till en butik som låter en prova den, för upplevelsen av apparaten är mycket bättre i verkligheten än på video imo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste jag fråga, har du använt en Touch nångång? Om inte, gå till en butik som låter en prova den, för upplevelsen av apparaten är mycket bättre i verkligheten än på video imo...

 

Ja , jag har testat..alltsåjag menar inte nu att iPod touch är jobbigt utan allt som har touch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja , jag har testat..alltsåjag menar inte nu att iPod touch är jobbigt utan allt som har touch.

 

Hehe ja, gillar man inte touch-navigeringen i sig, så är det ju svårt att argumentera för iPod Touch. Nu tycker jag dock att iPod Touch har extremt bra touch-styrning och jag stör mig aldrig på den.

 

Jag tycker att du skall fundera på vad du har för behov, d.v.s. vilka funktioner vill du ha? Vill du bara lyssna på musik och ha plats för mycket väljer du iPod Classic. Vill du ha fler funktioner (handdator) så väljer du iPod Touch. Låt inte touch-styrningen vara en avgörande faktor - den vänjer man sig lätt vid om man har glädje av alla fördelar med iPod Touch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ja, gillar man inte touch-navigeringen i sig, så är det ju svårt att argumentera för iPod Touch. Nu tycker jag dock att iPod Touch har extremt bra touch-styrning och jag stör mig aldrig på den.

 

Jag tycker att du skall fundera på vad du har för behov, d.v.s. vilka funktioner vill du ha? Vill du bara lyssna på musik och ha plats för mycket väljer du iPod Classic. Vill du ha fler funktioner (handdator) så väljer du iPod Touch. Låt inte touch-styrningen vara en avgörande faktor - den vänjer man sig lätt vid om man har glädje av alla fördelar med iPod Touch.

 

Alltså okej men jag gillar mycket tekniska saker så jag borde gilla touch styrning egentligen..Jag kan tänka mig att ge Touch en chans.. Det som är egentligen viktigast för mig är batteritiden och utrymmet..jag kanske inte skulle behöva 120 gb men kanske 40-80 gb hade nog räckt så man ha lite grann när musiksamlingen börjar växa. Jag har hört många klagar på touchens batteritid men jag såg man kan ju köpa till dessa om man skulle behöva:

http://www.macoteket.se/product_list.jsp?g...duct_id=1529840

http://www.macoteket.se/product_list.jsp?g...duct_id=1580134

 

Kanske klumpiga men men.Jag hade nog köpt en touch 32men den är lite för dyr förjag ska både köpa iMac 24" och så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...