Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Tror inte du kan köpa dig loss från Telia i förtid om du inte porterar numret till en annan operatör.

Det borde väl gå ta en slutfaktura och addera upp ett nytt 0månads abonnemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju förstås ta en slutfaktura men den blir då på 378x12=4536 , man kan ju tydligen inte säga upp mobilsurf extra under perioden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Har en snabb fråga till Telia. Hade problem med 3g-nätet idag när vi for bort på match till Sundsvall. Såg att jag hade(eller om det är by default) avaktiverat data-roaming. När jag väl slog på 3g så blev det ganska snabbt "ingen service". Detta trotts att jag hade klockren 3g-mottagning på ställen jag aldrig haft förut dan efter jag hade köpt telen(3GS).

 

Väl hemma nu slog jag på både 3g och data-roaming och nu verkar den ha full mottagning igen. Bör roaming vara påslaget när man är hemma i Sverige och hur påverkar detta "fri surf"? Är det jag som snurrat ihop det eller ska roamingen vara avstängd även här hemma?

 

Mvh / Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Har en snabb fråga till Telia. Hade problem med 3g-nätet idag när vi for bort på match till Sundsvall. Såg att jag hade(eller om det är by default) avaktiverat data-roaming. När jag väl slog på 3g så blev det ganska snabbt "ingen service". Detta trotts att jag hade klockren 3g-mottagning på ställen jag aldrig haft förut dan efter jag hade köpt telen(3GS).

 

Väl hemma nu slog jag på både 3g och data-roaming och nu verkar den ha full mottagning igen. Bör roaming vara påslaget när man är hemma i Sverige och hur påverkar detta "fri surf"? Är det jag som snurrat ihop det eller ska roamingen vara avstängd även här hemma?

 

Mvh / Mange

 

Roaming påverkar bara när du är utomlands och Fri Surf täcker inte detta! Ett varningens ord så att du inte får hutlösa räkningar! Stäng av roaming.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte redigera förra posten.. Slog av roamingen nu och den behöll 3g-nätet med bra mottagning. Vet ej varför det inte fungerade förut. Bara några hundra meter härifrån där jag haft hur bra mottagning som helst förut så hade jag ingen service?! Tycker att den borde iafall köra på Edge-nätet om den inte hittar någe 3g-nät?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner en som jobbar på telia som fick en iphone, för de skulle ha det "senaste".

 

alla butiker har fått varsin demoenhet som ska stå i demoställ, sedan förvånar det mig inte om en liten liten procent av första batchen gick till olika personer inom firman. men i butik finns där bara en demo terminal och den ahr en speciell demomjukvara i sig och får därför ej säljas, står även på kartongen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga till Telia. Av eran första leverans, hur många av telefonerna gick till er själva? Era anställda verkar ha fått möjlighet att använda en iphone 3GS. Så min fråga är, hur många av den första leveransen gick till er som företagstelefoner och som inte såldes till oss konsumenter?

 

 

Var ju likadant när 3G:n släpptes förra året.

 

Var nummer två i kön och när det blev min tur så står två av säljarna och pratar "privat samtal" i varsin 3G.

Då undrar man ju varför det inte skulle vara likadant i år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ju likadant när 3G:n släpptes förra året.

 

Var nummer två i kön och när det blev min tur så står två av säljarna och pratar "privat samtal" i varsin 3G.

Då undrar man ju varför det inte skulle vara likadant i år?

 

förra lanserigen fick butikerna mellan 3-10 lurar som demo! dock vara dessa också speciella demoex som e fick säljas. även deras kartonger vara brandade "demo - not for resale". alltså inga tagna ur försäljningslagret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förra lanserigen fick butikerna mellan 3-10 lurar som demo! dock vara dessa också speciella demoex som e fick säljas. även deras kartonger vara brandade "demo - not for resale". alltså inga tagna ur försäljningslagret

 

Aha, då förstår jag.

 

Ber om ursäkt att det lät som jag kallade dig lögnare. Inte meningen som det men såg sen att det kunde framstå så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Telia!

 

Beställde kampanjen Prata på med Mobilsurf Extra. Dock så har jag aldrig loggat in på Telias surfzoner under mitt första år med iPhone! Så min fråga är om det finns möjlighet att göra ett byte utav Mobilsurf Extra till Alltid i stället..?

 

Måste även få säga att då jag aldrig skulle vilja byta operatör till ex 3, så är det väldigt synd att ni inte har något pottsystem för en sådan som mig som typ ringer och sms:ar för högst 40 kr i månaden. Vore toppen med ett pott99 system!! Känns trist att behöva (som nu..) ligga ute med 300 för ett abonnemang när jag använder den för 40 kr! Men jag vet att det är det som är vitsen med abonnemang... Har alltid haft kontantkort, men skulle inte funka nu med surf antar jag... Eller skulle man kunna använda kontantkort och mobilsuf alltid?

 

Lite tankar bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla butiker har fått varsin demoenhet som ska stå i demoställ, sedan förvånar det mig inte om en liten liten procent av första batchen gick till olika personer inom firman. men i butik finns där bara en demo terminal och den ahr en speciell demomjukvara i sig och får därför ej säljas, står även på kartongen

 

Jo men nu pratar jag inte om säljare i butiker, utan de som jobbar på (huvud)kontoret. De har iphone 3gs som sina företagstelefoner. Alltså såna telefoner man blir erbjuden att "låna" när man jobbar på företaget. Men som man tvingas lämna tillbaka när man slutar. Telia har ett gäng nya iphones i deras lager. Även personer son absolut INTE ville ha en iphone var tvungen och ta iphonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men nu pratar jag inte om säljare i butiker, utan de som jobbar på (huvud)kontoret. De har iphone 3gs som sina företagstelefoner. Alltså såna telefoner man blir erbjuden att "låna" när man jobbar på företaget. Men som man tvingas lämna tillbaka när man slutar. Telia har ett gäng nya iphones i deras lager. Även personer son absolut INTE ville ha en iphone var tvungen och ta iphonen.

 

finns det garanterat! inget konstigt med det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Hej Telia!

 

Beställde kampanjen Prata på med Mobilsurf Extra. Dock så har jag aldrig loggat in på Telias surfzoner under mitt första år med iPhone! Så min fråga är om det finns möjlighet att göra ett byte utav Mobilsurf Extra till Alltid i stället..?

 

Måste även få säga att då jag aldrig skulle vilja byta operatör till ex 3, så är det väldigt synd att ni inte har något pottsystem för en sådan som mig som typ ringer och sms:ar för högst 40 kr i månaden. Vore toppen med ett pott99 system!! Känns trist att behöva (som nu..) ligga ute med 300 för ett abonnemang när jag använder den för 40 kr! Men jag vet att det är det som är vitsen med abonnemang... Har alltid haft kontantkort, men skulle inte funka nu med surf antar jag... Eller skulle man kunna använda kontantkort och mobilsuf alltid?

 

Lite tankar bara...

 

Om man har tecknat förköpserbjudandet Prata på med Surf så kan man inte säga upp Mobilsurf Extra då det ingår i 24 månader. Om du hellre vill köra med kontantkort så har du 14 dagars ångerrätt om du köper via telia.se, i butik är det 7 dagar.

Till kontantkort kan man lägga till Mobilsurf Ofta. Se mer information om det på www.telia.se/mobilsurf

Tack för dina övriga synpunkter. Jag kommer att föra dom vidare som ett förbättringsförslag.

Med vänlig hälsning

Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har tecknat förköpserbjudandet Prata på med Surf så kan man inte säga upp Mobilsurf Extra då det ingår i 24 månader. Om du hellre vill köra med kontantkort så har du 14 dagars ångerrätt om du köper via telia.se, i butik är det 7 dagar.

Till kontantkort kan man lägga till Mobilsurf Ofta. Se mer information om det på www.telia.se/mobilsurf

Tack för dina övriga synpunkter. Jag kommer att föra dom vidare som ett förbättringsförslag.

Med vänlig hälsning

Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

 

Hej igen!

 

Pratade med någon på kundtjänst som sa att jag kunde ringa tillbaka när jag fått min iPhone och då kunna ändra till Mobilsurf Alltid istället!! Stämmer alltså inte detta?? Kan jag i så fall avboka den och beställa på nytt med Prata på och mobilsurf alltid? Beställde på nätet den 31/7...

 

Tack igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TheSwede86_returns

Finns det någon representant för 3 här?

 

Skrev i en tidigare tråd om man kunde byta mellan olika abb?

 

Telefonen i fråga är iPhone 3G S 32GB svart.

 

Abb är antingen:

299kr med 3Mobil Surf Turbo för 150kr/mån dvs. totalt 398kr/mån och 149kr att ringa för.

Mobil för 1495kr och bindningstid är 24mån.

eller

399kr för 448kr/mån och 399kr att ringa för.

Mobil för 895kr och bindningstid är 24mån.

 

Det jag undrar då är att om jag väljer 399 och sedan upptäcker att jag surfar för mer än de 2GB som ingår per månad och ringer för relativt lite och hellre vill byta till 299kr + 3Mobil Surf Turbo där jag ringer mindre (149kr jmfrt. med 399kr) men surfar obeg, kan jag då byta mellan dem?

 

Är det enda jag får betala mellanskillnaden mellan kontantpriset på mobilen (895kr - 1495kr) och månadskostnaden (398kr - 448kr)?

 

Under "Byte av abonnemang" på 3's hemsida kan man läsa:

 

"Självklart har du möjlighet att byta till någon av våra andra aktuella abonnemangsformer men detta beror på din bindningstid och din nuvarande abonnemangsform. På Mitt3, där kan du själv se vilka abonnemangsformer du kan byta till och vad de innebär.

 

Logga in på Mitt3 här och välj sedan "Mitt abonnemang". "

 

http://www.tre.se/templates/Sporg3_03.aspx?id=4011

Redigerad av TheSwede86_returns
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon representant för 3 här?

 

Skrev i en tidigare tråd om man kunde byta mellan olika abb?

 

Telefonen i fråga är iPhone 3G S 32GB svart.

 

Abb är antingen:

299kr med 3Mobil Surf Turbo för 150kr/mån dvs. totalt 398kr/mån och 149kr att ringa för.

Mobil för 1495kr och bindningstid är 24mån.

eller

399kr för 448kr/mån och 399kr att ringa för.

Mobil för 895kr och bindningstid är 24mån.

 

Det jag undrar då är att om jag väljer 399 och sedan upptäcker att jag surfar för mer än de 2GB som ingår per månad och ringer för relativt lite och hellre vill byta till 299kr + 3Mobil Surf Turbo där jag ringer mindre (149kr jmfrt. med 399kr) men surfar obeg, kan jag då byta mellan dem?

 

Är det enda jag får betala mellanskillnaden mellan kontantpriset på mobilen (895kr - 1495kr) och månadskostnaden (398kr - 448kr)?

 

Under "Byte av abonnemang" på 3's hemsida kan man läsa:

 

"Självklart har du möjlighet att byta till någon av våra andra aktuella abonnemangsformer men detta beror på din bindningstid och din nuvarande abonnemangsform. På Mitt3, där kan du själv se vilka abonnemangsformer du kan byta till och vad de innebär.

 

Logga in på Mitt3 här och välj sedan "Mitt abonnemang". "

 

http://www.tre.se/templates/Sporg3_03.aspx?id=4011

 

Ingen representant från Tre på forumet, kan dock svara på din fråga hur iaf Telia gör. Du kan alltid byta upp dig när det gäller abonnemang, dvs. du kan alltid gå från 3Pott 399 - 499, men inte omvänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Hej igen!

 

Pratade med någon på kundtjänst som sa att jag kunde ringa tillbaka när jag fått min iPhone och då kunna ändra till Mobilsurf Alltid istället!! Stämmer alltså inte detta?? Kan jag i så fall avboka den och beställa på nytt med Prata på och mobilsurf alltid? Beställde på nätet den 31/7...

 

Tack igen

 

 

Om man har tecknat förköpserbjudandet Prata på med Surf så kan man inte säga upp Mobilsurf Extra då det ingår i 24 månader. Om du inte vill binda det så kan du ångra sitt köp och istället välja ett erbjudande som passar dig bättre iom att dina 14 dagar fortfarande inte har gått. Jag ber om ursäkt att du har fått fel information från vår kundtjänst.

Mvh

Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste detta på Telias iPhoneblogg (http://www.teliaiphoneblog.se)

 

Hugo Skriver:

augusti 11th, 2009, 08:49

 

 

@Olof

 

Har fått bra svar ifrån supporten nu på morgonen.

 

Frågade efter mitt ärendenummer och vi pratade lite och beställningen gjordes den 24/7.

Det visade sig att Varuleveransavdelningen hade jobbat sig fram till den 23/7! ! !

 

Det vill säga att de har inte ens öppnat mitt avtalskuvert och därför inte kunnat svara på ifall det var inne.

 

Alltså, genom förhandsbokningen som började den 17, och började skicka den 31, har de idag den 11/8 inte kommit till datum 24/7.

 

vilket gör att de ligger ungefär 16-17 dagar efter. aj!

Bita i det sura äpplet som sagt. däremot är jag glad att fått reda på exakt hur det ligger till.

 

Fick också ett svar via min mail leverans att det jag skrev tidigare här om mitt avtal som inte kommit fram.

 

Alla avtalen har kommit fram , det är bara att helt enkelt inte haft tid att öppna brevet!

så ni som är oroliga nu på senare tid, de är nog så enkelt.

 

Är det något som kan bekräftas?

Skickade in mitt avtal den 5/8, känns lite surt om de inte ens har betat sig fram till 24/7 än :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste gå in en butik.

Mvh

Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

 

Okej.

 

Om det finns befintligt företagsabb och ska köpas till kontanpris, måste firmatecknaren göra detta eller räcker det med att ha abonnemangspapperna med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis ett sms från telia med inloggningsuppgifter till Telia Homerun (ingår ju i iSurf abbonemanget), kul att se att det händer något med min beställning iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej

 

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundrelationer.

Nu har jag kommit tillbaka till jobbet efter en behaglig semester och är utvilad och taggad till tusen för att svara på era frågor igen. Så kom igen bara å fråga på så tar vi på Telia och svarar på era frågor igen.

 

Med vänliga hälsningar.

Anders Häll

Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundrelationer.

Nu har jag kommit tillbaka till jobbet efter en behaglig semester och är utvilad och taggad till tusen för att svara på era frågor igen. Så kom igen bara å fråga på så tar vi på Telia och svarar på era frågor igen.

 

Med vänliga hälsningar.

Anders Häll

Telia Kundrelationer

 

Min fråga två inlägg upp får du gärna svara på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAr usel täckning eller ingen alls inomhus med Tre. Hur kan det komma sig? Går inte anända telefonen som det är nu..blir en reklamation och byte av leverantör troligtvis..Bor ändå i Stockholm/Täby där det ska vara turbo3g..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...