Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Lägger väl denna här då i hopp om att Telia kan besvara.

 

---

 

Om man går till Telias hemsida och väljer 32GB på företagssidan så får man upp en lista där man väljer abonnemang. De har två stycken, men med båda kan man välja 12/18/24 mån bindning, samt antingen med eller utan Mobilsurf Extra.

 

Jobbmobil Fast 12 mån kostar 655 kr/mån utan Mobilsurf Extra och med kostar det 754 kr/mån (plus givetvis kostnad för telefonen). Inget konstigt där då surftjänsten kostar 99 kr/månad.

 

Kollar man dock på Jobbmobil Rörlig 12 mån så kostar det 199 kr / mån utan Mobilsurf Extra och 199 kr/månad med Mobilsurf Extra. Kan det verkligen stämma? Om man tar Rörlig, slipper man då extra kostnad för Mobilsurf Extra? Eller är det så att abonnemanget kostar 199 kr/mån och Mobilsurf Extra kostar ytterligare 199 kr/mån (och i så fall, varför listas det på det viset)?

 

Men alltså, kan det stämma att om man tar rörlig så kostar det samma oavsett (199 kr/mån) om man lägger till Mobilsurf Extra eller ej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En allmän fråga som jag hoppas någon kan besvara.

 

Säg att jag har ett abonnemang på Tre, och ett helt annat abonnemang hos Telia - dvs jag har två abonnemang med bindningstid kvar och således två olika nummer. Kan man då flytta över Tre-numret till Telia-telefonen? Eller kan man bara göra det när bindningstiden gått ut alternativt inom samma operatör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger väl denna här då i hopp om att Telia kan besvara.

 

---

 

Om man går till Telias hemsida och väljer 32GB på företagssidan så får man upp en lista där man väljer abonnemang. De har två stycken, men med båda kan man välja 12/18/24 mån bindning, samt antingen med eller utan Mobilsurf Extra.

 

Jobbmobil Fast 12 mån kostar 655 kr/mån utan Mobilsurf Extra och med kostar det 754 kr/mån (plus givetvis kostnad för telefonen). Inget konstigt där då surftjänsten kostar 99 kr/månad.

 

Kollar man dock på Jobbmobil Rörlig 12 mån så kostar det 199 kr / mån utan Mobilsurf Extra och 199 kr/månad med Mobilsurf Extra. Kan det verkligen stämma? Om man tar Rörlig, slipper man då extra kostnad för Mobilsurf Extra? Eller är det så att abonnemanget kostar 199 kr/mån och Mobilsurf Extra kostar ytterligare 199 kr/mån (och i så fall, varför listas det på det viset)?

 

Men alltså, kan det stämma att om man tar rörlig så kostar det samma oavsett (199 kr/mån) om man lägger till Mobilsurf Extra eller ej?

Och nu verkar det som om någon på Telia sett detta då det nu åtgärdats och står "12 mån Jobbmobil Rörlig med Mobilsurf Extra 298 kr/mån, 3440 kr"

 

Så kan det gå. Trodde väl att det var för bra för att vara sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag undrar vem man skall kontakta för att få veta sin köplats hos Telia? Jag beställde den 31/7 precis vid släppet av abbonemangen klockan 00.01. Har pratat med kundtjänst och ingen har någon information annat än att det är 5 veckors leveranstid och att ingen vet när leveranser kommer och ingen vet min köplats. Vid beställning var det 3 veckors leveranstid, nu är det 5. Någon avdelning/person måste ju ha kontakt med Apple för att veta när leveranser och hur många man har beställt samt köplats. Har pratat med tre handläggare hos Telia som inte kunde svara på frågorna annat än de uppskattade 5 veckorna.

Redigerad av drcosmos
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, en företagskund kan köpa den till kontantpris, villkoret är man har telia-abonnemang.

Med vänliga hälsningar

karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

 

 

Okej, går detta att göra via Telia.se/Telefon eller måste man in i en butik?

Vad ligger priserna på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Okej, går detta att göra via Telia.se/Telefon eller måste man in i en butik?

Vad ligger priserna på?

 

 

Du måste gå in en butik.

Mvh

Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Okej, går detta att göra via Telia.se/Telefon eller måste man in i en butik?

Vad ligger priserna på?

 

Ursäkta, glömde priserna

iPhone3G 8GB: 3500 kr exkl. moms

iPhone3GS 16GB: 4 300 kr exkl. mom

iPhone3G 32GB: 5 100kr exkl. moms

Mvh

Karin Nordlund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet tips till Telia:

Varför inte lägga upp en sida där information/lista finns om lagerläget för iPhones?

Dvs, en förteckning på de Teliabutiker som har butikexemplar kvar, och gärna då av vilka modeller.

Att ringa 90200 och försöka bli kopplad till specifika butiker är nästan omöjligt, och blir man kopplad kommer man aldrig fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sedan 1 vecka en ny iPhone som jag har med Telia till vänner. Jag har även skaffat Mobilsurf alltid som är gratis första månaden. Tyvärr så känns det lite oroligt när jag loggar in på Telias mina sidor och kollar saldot.

 

Jag har ringt 1 samtal och skickat 2 SMS och sedan surfat och kanske använt 35 mb till idag.

 

Saldot är på 19,48 tyo och det stämmer bra för jag hann surfa lite innan jag tog mobilsurf alltid.

 

Väl inne på mina sidor står det idag på förmiddagen.

Uppringda samtal 138 st! obs! jag har ringt 1 samtal. Inga problem tänker jag utan det är säkert typ mailkoll som kan registreras som samtal, även vädercheck m.m. OBS att jag ej har debiterats någon kostnad för dessa 138 samtal utan endast för första dagens surf och 1 samtal och 2 SMS.

 

Ringer upp Telias kundtjänst först lördag, han kunde inte svara om de var typ mail eller datatrafik som registrerats som telesamtal. Prövade igen idag, samma visa invänta fakturan. Känns inte så kul att använda min iPhone när det ser ut sådär på saldot. Sedan tycker man ju att Telia borde kunna hjälpa mig med mina frågor ( men icke ).

 

Kan det ha något med att jag kör Telia mobil alltid gratis denna månad eller vad är dessa 138 samtal som säkert ökat med 10 tal till om jag kollar senare ikväll.

 

Tacksam för svar så jag vågar använda min iPhone som man ska igen.

 

PS: Telia kontantkort går väl ej använda med mobilsurf alltid? varför kan man undra.

 

Mvh / Stefan

 

 

Synd att ingen på Telias kundtjänst kan svara på detta fast dom varit inne här. Har nu provat ringa m.m flera ggr men tydligen är frågan för svår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att ingen på Telias kundtjänst kan svara på detta fast dom varit inne här. Har nu provat ringa m.m flera ggr men tydligen är frågan för svår?

 

Nu är det väl inte så att denna tråd skall konkurrera med Telias 90200?

Vad hade du förväntat dig för svar från Telia, då de knappast kan använda ditt nick för att kolla ditt Teliakonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läser mitt inlägg så har jag redan kontaktat 90200 3 ggr utan att dom kunnat svara, så min förhoppning var att den som läser här kanske är mer insatt.

 

Sen är ju frågan generell om gratismånaden med mobilsurf alltid på något sätt markeras som samtal? 1 mailkoll = 1 samtal det är inget dom behöver mitt mobil nr eller annat till. Telia påstår att dom ej kan kolla min faktura eller underlag till den innan den skickas ut vilket jag tvivlar starkt på. Men jag låter operatörerna svara så slipper du engagera dig om inlägget stör dig.

Redigerad av stefannorr
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag låter operatörerna svara så slipper du engagera dig om inlägget stör dig.

 

Nej, det störde mig inte, men det är ju omöjligt för "forumsupporten" att kolla ditt speciella abb bara utgående från ditt nick, så därför är det nog ganska givet att du heller inte får något svar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Synd att ingen på Telias kundtjänst kan svara på detta fast dom varit inne här. Har nu provat ringa m.m flera ggr men tydligen är frågan för svår?

 

Anledningen till att vi inte svarat på din fråga är att vi helt enkelt har råkat missa den. Det är dessvärre så att innan det har skapats en faktura går det inte att se vad det är för poster du har fakturerats för. Så jag skulle råda dig att när du fått ut fakturan att kolla på specifikationen på mina sidor för att se att allt stämmer. Om det skulle visa sig att du av någon anledning blivit fakturerad felaktigt ber jag dig att kontakta vår kundtjänst så får vi reda ut vad som har hänt.

När det gäller din fråga rörande Mobilsurf alltid så stämmer det att du inte kan använda det med refillkort. Istället finns det en tjänst som heter mobilsurf ofta. Du kan läsa mer om det på www.telia.se/mobilsurf

Med vänlig hälsning

Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Ett litet tips till Telia:

Varför inte lägga upp en sida där information/lista finns om lagerläget för iPhones?

Dvs, en förteckning på de Teliabutiker som har butikexemplar kvar, och gärna då av vilka modeller.

Att ringa 90200 och försöka bli kopplad till specifika butiker är nästan omöjligt, och blir man kopplad kommer man aldrig fram.

 

Tack för tipset! Jag för det vidare. :)

Mvh

Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, glömde priserna

iPhone3G 8GB: 3500 kr exkl. moms

iPhone3GS 16GB: 4 300 kr exkl. mom

iPhone3G 32GB: 5 100kr exkl. moms

Mvh

Karin Nordlund

 

 

Detta är inte kontantpriser för telia va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag tolkade det, för företagare.

 

Ja så tolkade jag det oxå efter ett tag.

 

Vad är telias kontantpris om man redan har ett abonnemang hos dom då?

stämmer detta?

3G 8GB 4495:-

3GS 16GB 5495

3GS 32GB 6495

http://www.teliaiphoneblog.se/?tag=iphone-3gs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En funktion för lagersaldo i Telias butiker vore ju absolut en bra idé. Jag var inne i Telias butik i Kalmar i måndags för att höra lite om abbonemangen och då vad ju naturligtvis alla iPhones slut (som väntat) men jag fick besked där att de skulle få hem nya redan den här veckan. Det låter ju inte helt troligt men det var beskedet jag fick i alla fall av tjejen där. Men fanns det en sida på nätet där man kunde kolla själv vore det ju najs... Vill så gärna ha en.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Ja så tolkade jag det oxå efter ett tag.

 

Vad är telias kontantpris om man redan har ett abonnemang hos dom då?

stämmer detta?

3G 8GB 4495:-

3GS 16GB 5495

3GS 32GB 6495

http://www.teliaiphoneblog.se/?tag=iphone-3gs

 

Priserna förut var för företagare, så det har ni tolkat rätt. De priser som står på iPhonebloggen ska stämma.

Mvh

Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, detta riktar väl sig mer mot Halebop igentligen (Som är Telia afaik typ). Hursomhelst, jag beställde en vit iPhone 3GS 16GB med nummerflytt den 31/7 när den släpptes, nu vart det dock så att det inte gick att flytta numret och ordern blev annulerad. Om jag beställer om den så måste jag vänta 4 veckor extra vilket är lite tråkigt då jag ville ha den innan skolstarten, går det att ta tillbaka ordern men få ett nytt nummer så jag inte hamnar längst bak i kön igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga till Telia. Av eran första leverans, hur många av telefonerna gick till er själva? Era anställda verkar ha fått möjlighet att använda en iphone 3GS. Så min fråga är, hur många av den första leveransen gick till er som företagstelefoner och som inte såldes till oss konsumenter?

Redigerad av good4way
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga till Telia. Av eran första leverans, hur många av telefonerna gick till er själva? Era anställda verkar ha fått möjlighet att använda en iphone 3GS. Så min fråga är, hur många av den första leveransen gick till er som företagstelefoner och som inte såldes till oss konsumenter?

Loshi här på forumet sa att de inte fick förbeställa iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Priserna förut var för företagare, så det har ni tolkat rätt. De priser som står på iPhonebloggen ska stämma.

Mvh

Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

 

 

När jag igår var inne i en Teliabutik (Backaplan i GBG) så sa de att en 16Gb 3GS kostar 5895:- På eran blogg står det 5495:- Vad är det som stämmer egentligen?

 

 

Nån som köpt en 16Gb cash av telia? Vad betalade ni?

pris.bmp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt att köpa en 32Gb kontant och lägga på fri surf på ett kontantkort till den? (Är inte teliakund sen tidigare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt att köpa en 32Gb kontant och lägga på fri surf på ett kontantkort till den? (Är inte teliakund sen tidigare)

 

Jag är ganska säker på att det inte går.

Reglerna för att få köpa den kontant är att man har ett abonemang.

http://www.teliaiphoneblog.se/?p=211

Men någon från Telia kan ju bekräfta det för att va på den säkra sidan. :)

Redigerad av Packey
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...