Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Telia Kundservice
Okej.

 

Om det finns befintligt företagsabb och ska köpas till kontanpris, måste firmatecknaren göra detta eller räcker det med att ha abonnemangspapperna med?

 

Hej

 

Antingen så gör den telefoniansvarige (firmatecknare/ekonomiansvarige eller av företaget utsedd) affären eller så ser han till att det finns en fullmakt utskriven till den som ska göra affären med telefonen.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
NÄR får Telia/Halebop in nya vita 16GBare?

 

Hej.

 

Den informationen jag fått nyss är att den är restnoterad hos Telias leverantör. Detta innebär att vi tyvärr har lite svårt att få leveransdatum från dom till och med. Men vi ligger på för att få besked snarast. Kan mycket väl vara så att butikerna kan ha på lager fortfarande men det är inte något som vi på Kundrelationer kan kontrollera. Vänd dig till närmaste Teliabutik för aktuellt lagerstatus.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Antingen så gör den telefoniansvarige (firmatecknare/ekonomiansvarige eller av företaget utsedd) affären eller så ser han till att det finns en fullmakt utskriven till den som ska göra affären med telefonen.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

 

Okej, behöver telefoniansvarig ha med sig något för att verifiera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Okej, behöver telefoniansvarig ha med sig något för att verifiera?

 

Hej

 

Ja, det är bra om telefoniansvarige har med sig något slags verifikat att h*n är ansvarig och behörig att göra inköp samt en legitimation.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Telia!

Idag sade jag upp ett abonnemang med 0 månaders uppsägningstid då jag ska byta till ett mer fördelaktigt (Kommer behöva uppgradera mig lite. :galetglad: )

Hur lång tid brukar det ta innan man får uppsägningsbekräftelsen via posten?

 

Med vänliga Hälsningar,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Telia,

 

Nedan kom just upp på er iPhone-blogg.

Hur skall det tolkas, tidigare info har angivit leverans tom angiven datum.

Hur menar ni nu, levereras de bokade till och med angiven datum och därefter 2-3 v eller?!

 

*/

Uppdaterad: 2009-08-20 kl. 14.45

 

3GS 16GB Vit 17/8

3GS 16GB Svart 10/8 (2-3 veckors leveranstid)

3GS 32GB Vit 18/8

3GS 32GB Svart 7/8 (2-3 veckors leveranstid)

/*

 

/undrande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Hej Telia!

Idag sade jag upp ett abonnemang med 0 månaders uppsägningstid då jag ska byta till ett mer fördelaktigt (Kommer behöva uppgradera mig lite. :galetglad: )

Hur lång tid brukar det ta innan man får uppsägningsbekräftelsen via posten?

 

Med vänliga Hälsningar,

Katana

 

Hej

 

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia kundrelationer.

 

Vad gällande bekräftelser oavsett vad det gäller så skickas dessa från våra system per automatik samma natt.

Posten brukar väl ta något dygn på sig att leverera så generellt räknar vi med 2 arbetsdagar för att leverera en bekräftelse.

Något att tänka på när man annullerar ett abonnemang är att man även säger upp rätten till sitt nummer.

Ska man göra ett abonnemangsformsbyte behöver man inte säga upp sitt abonnemang.

Ska man byta operatör så behöver man inte säga upp sitt abonnemang då det är något som sköts om av den tillträdande operatören.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Till Telia,

 

Nedan kom just upp på er iPhone-blogg.

Hur skall det tolkas, tidigare info har angivit leverans tom angiven datum.

Hur menar ni nu, levereras de bokade till och med angiven datum och därefter 2-3 v eller?!

 

*/

Uppdaterad: 2009-08-20 kl. 14.45

 

3GS 16GB Vit 17/8

3GS 16GB Svart 10/8 (2-3 veckors leveranstid)

3GS 32GB Vit 18/8

3GS 32GB Svart 7/8 (2-3 veckors leveranstid)

/*

 

/undrande

 

Hej

 

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundrelationer.

 

Uppdaterad: 2009-08-20 kl. 14.45

 

3GS 16GB Vit 17/8

3GS 16GB Svart 10/8 (2-3 veckors leveranstid)

3GS 32GB Vit 18/8

3GS 32GB Svart 7/8 (2-3 veckors leveranstid)

 

Detta ovan skall tolkas som att avtal (som i fallet med 3GS 16GB Vit 17/8) inkomna till oss till och med den 17/8 hanteras och bokas ut.

Leveranser inkommer kontinuerligt till oss och vi försöker få ut dessa beställningar så snabbt vi bara kan.

Vill man ha mer information kan man maila in till leveransavdelningen (via denna länk: http://tinyurl.com/knp225 )och i mån av tid kommer dom att besvara inkomna förfrågningar så snabbt som möjligt.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tänkte fråga om ni har något samarbete alls med halebop när det gäller Iphone.

 

Som du sa så får ni in telefonerna kontinuerligt, vilket halebop inte verkar få.

 

Finns det något hopp får oss Halebopanvändare att få den innan Q4 År 2015?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Hej!

 

Tänkte fråga om ni har något samarbete alls med halebop när det gäller Iphone.

 

Som du sa så får ni in telefonerna kontinuerligt, vilket halebop inte verkar få.

 

Finns det något hopp får oss Halebopanvändare att få den innan Q4 År 2015?

 

Hej

 

Tyvärr så har inte Telia mer samarbete med Halebop än att Halebop använder Telias mobilnät.

I övrigt är Halebop en helt fristående operatör.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Telia

 

Hej!

När jag idag skulle hämta ut min iPhone 3GS 16gb vit, (i en Telia butik), så stöter jag genast på problem.

 

Mitt enda önskemål är att jag INTE vill betala telefonen på 24 månader (150kr/mån) utan betala denna direkt, alltså 3600kr, samt självklart teckna 24 månaders ab. Telia mobil prata på med mobilsurf extra.

 

Detta är enligt butikspersonalen helt OMÖJLIGT att göra, jag får alltså inte betala telefonen direkt utan är tvingad att betala av den på 24 månader, det här kallar jag vansinne!

 

Jag försökte få en logisk förklaring, men den enda jag fick var att: "det är Telias policy"

Jag försökte förklara för dem att det är ju faktiskt samma pengar det handlar om, och det gynnar företaget att få in kapital direkt, men det ville ingen förstå!

 

Ursäkta mig men, det måste ha brunnit´i någons huvud på Telia, hur kan man vinna på att ha det så här ???

Att hindra kunder från att betala!! Det är ju helt sjukt!!

 

// iShark

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Telia

 

Hej!

När jag idag skulle hämta ut min iPhone 3GS 16gb vit, (i en Telia butik), så stöter jag genast på problem.

 

Mitt enda önskemål är att jag INTE vill betala telefonen på 24 månader (150kr/mån) utan betala denna direkt, alltså 3600kr, samt självklart teckna 24 månaders ab. Telia mobil prata på med mobilsurf extra.

 

Detta är enligt butikspersonalen helt OMÖJLIGT att göra, jag får alltså inte betala telefonen direkt utan är tvingad att betala av den på 24 månader, det här kallar jag vansinne!

 

Jag försökte få en logisk förklaring, men den enda jag fick var att: "det är Telias policy"

Jag försökte förklara för dem att det är ju faktiskt samma pengar det handlar om, och det gynnar företaget att få in kapital direkt, men det ville ingen förstå!

 

Ursäkta mig men, det måste ha brunnit´i någons huvud på Telia, hur kan man vinna på att ha det så här ???

Att hindra kunder från att betala!! Det är ju helt sjukt!!

 

// iShark

 

Jag jobbar i telias butik och du ska kunna välja prata på utan förhöjd mån avg. har jag sålt till ett antal kunder och det har då aldrig varit några problem så den du pratat med måste ha missförtstått villkoren eller varit felinformerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundrelationer.

 

Uppdaterad: 2009-08-20 kl. 14.45

 

3GS 16GB Vit 17/8

3GS 16GB Svart 10/8 (2-3 veckors leveranstid)

3GS 32GB Vit 18/8

3GS 32GB Svart 7/8 (2-3 veckors leveranstid)

 

Detta ovan skall tolkas som att avtal (som i fallet med 3GS 16GB Vit 17/8) inkomna till oss till och med den 17/8 hanteras och bokas ut.

Leveranser inkommer kontinuerligt till oss och vi försöker få ut dessa beställningar så snabbt vi bara kan.

Vill man ha mer information kan man maila in till leveransavdelningen (via denna länk: http://tinyurl.com/knp225 )och i mån av tid kommer dom att besvara inkomna förfrågningar så snabbt som möjligt.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

 

Hej Telia!

 

Men då svarade ni inte på hur det verkade för oss stackare som bokat svarta 16GB och signerat 10/8 eller i mitt fall 11/8. Får alla nu framöver vänta 2-3 veckor på svarta alltså!?

 

Och en följdfråga... Bokade egentligen 31/7 på telias sida, men fick sedan avboka och boka igen den 11/8 då vi skulle ha mobilt bredband alltid istället för extra. Och då antar jag att det är den senaste bokningen som gäller... eller?

 

Tack igen och hoppas på svar

Redigerad av Mr.MacMan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Hej Telia!

 

Men då svarade ni inte på hur det verkade för oss stackare som bokat svarta 16GB och signerat 10/8 eller i mitt fall 11/8. Får alla nu framöver vänta 2-3 veckor på svarta alltså!?

 

Och en följdfråga... Bokade egentligen 31/7 på telias sida, men fick sedan avboka och boka igen den 11/8 då vi skulle ha mobilt bredband alltid istället för extra. Och då antar jag att det är den senaste bokningen som gäller... eller?

 

Tack igen och hoppas på svar

 

Hej

 

Dessa datum uppdateras på den bifogade länken, där kan man se vilket datum som dom är framme vid när det gäller inkomna bokningar.

Detta innebär att, som i fallet med den svarta 16Gb 3Gs, så är dom framme vid signerade beställningar som har inkommit till telia till och med den 10/8 resten ligger på hög och väntar på behandling.

Men som jag sade tidigare så, så fort vi får in leveranser så behandlas dessa omgående och skickas med posten.

Jag, som inbiten iPhone fantast, tycker också att det är hemskt att behöva vänta på sin nya "favvopryl" men tyvärr så kan vi inte "trolla" så vi hoppas på förståelse att våran leverantör inte har fått fler från Apple.

 

Till följdfrågan: Har man beställt och avbokat beställningen så är det nya datumet som gäller.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tänkte fråga om ni har något samarbete alls med halebop när det gäller Iphone.

 

Som du sa så får ni in telefonerna kontinuerligt, vilket halebop inte verkar få.

 

Finns det något hopp får oss Halebopanvändare att få den innan Q4 År 2015?

Jag med flera fick sina iphones idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Jag med flera fick sina iphones idag

 

Hej

 

Kul att höra.

Hoppas att du blir lika nöjd med "prylen" som jag blev när jag fick min :)

Det är förmodligen världens bästa Telefon/surfplatta/mediaspelare.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Dessa datum uppdateras på den bifogade länken, där kan man se vilket datum som dom är framme vid när det gäller inkomna bokningar.

Detta innebär att, som i fallet med den svarta 16Gb 3Gs, så är dom framme vid signerade beställningar som har inkommit till telia till och med den 10/8 resten ligger på hög och väntar på behandling.

Men som jag sade tidigare så, så fort vi får in leveranser så behandlas dessa omgående och skickas med posten.

Jag, som inbiten iPhone fantast, tycker också att det är hemskt att behöva vänta på sin nya "favvopryl" men tyvärr så kan vi inte "trolla" så vi hoppas på förståelse att våran leverantör inte har fått fler från Apple.

 

Till följdfrågan: Har man beställt och avbokat beställningen så är det nya datumet som gäller.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

 

Dear Anders!

 

Du undviker ändå frågan, gäller detta nya bud (2-3 veckor) även oss som redan blivit lovade "normal leveranstid"?

Mitt avtal inkom till er 14/8, då det utlovades att ni var ikapp med beställningarna och leverans inom 5-8 dagar.

Denna tidsrymd löper dock ut på tisdag i mitt fall och enligt kontakt med varusupporten idag så kan ni inte säga när leverans kommer att ske?

Jag har en svart 16 på order.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Dear Anders!

 

Du undviker ändå frågan, gäller detta nya bud (2-3 veckor) även oss som redan blivit lovade "normal leveranstid"?

Mitt avtal inkom till er 14/8, då det utlovades att ni var ikapp med beställningarna och leverans inom 5-8 dagar.

Denna tidsrymd löper dock ut på tisdag i mitt fall och enligt kontakt med varusupporten idag så kan ni inte säga när leverans kommer att ske?

Jag har en svart 16 på order.

 

Hej

 

Om du återkommer till mig med dina uppgifter via detta formuläret som jag skickar till dig via forumets interna mail så kan jag kontrollera din beställning när jag är tillbaka på jobbet på måndag.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Om du återkommer till mig med dina uppgifter via detta formuläret som jag skickar till dig via forumets interna mail så kan jag kontrollera din beställning när jag är tillbaka på jobbet på måndag.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

 

Ok, tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Dessa datum uppdateras på den bifogade länken, där kan man se vilket datum som dom är framme vid när det gäller inkomna bokningar.

Detta innebär att, som i fallet med den svarta 16Gb 3Gs, så är dom framme vid signerade beställningar som har inkommit till telia till och med den 10/8 resten ligger på hög och väntar på behandling.

Men som jag sade tidigare så, så fort vi får in leveranser så behandlas dessa omgående och skickas med posten.

Jag, som inbiten iPhone fantast, tycker också att det är hemskt att behöva vänta på sin nya "favvopryl" men tyvärr så kan vi inte "trolla" så vi hoppas på förståelse att våran leverantör inte har fått fler från Apple.

 

Till följdfrågan: Har man beställt och avbokat beställningen så är det nya datumet som gäller.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundrelationer

 

Hej igen!

 

FÖRLÅT om jag verkar tjatig... men förstår i så fall ändå inte vad som menas med 2-3 veckor! Behöver jag alltså inte vänta 2-3 veckor på min iPhone om jag signerade på Telias sida 11/8....? Så tar man det, när man läser på sidan.

 

Vill bara veta så att jag kan börja förbereda mig psykiskt på att vänta så länge...

 

Tack igen och ursäkta den återkommande frågan.

 

// MacMan

Redigerad av Mr.MacMan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Telia.

 

Hur kommer det sig att om man beställt på internet innan dessa datum (tror det stod 16/8 på 16gb vit) får man leverans före personer som beställt i butik långt innan 16/8?

 

Borde man inte prioritera att köerna i butik minskar och hamnar i fas med internet kön?

Redigerad av Steven_ca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Operatörerna,

 

Hur kommer det sig att på vissa punkter har alla operatörer exakt samma helt oskäliga villkor. Tex jag vill byta operatör (och köpa en IPhone) och även om jag inte har bindningstid så har jag tre månaders uppsägningtid. Men hallå? Det tar 0 dagar att starta ett abonnemang och 90 att avsluta! Det finns inget tekniskt hinder mot att avsluta ett abonnemang (ni kan spärra det på 1 miniut...). Det är enbart ett "smygsätt" att låsa användare ytterligare tid. Svaret jag fick från min operatör "Alla gör så..." känns som Sovjet. 

 

Jag skulle kunna hålla på sida upp och sida ner med specialregler som är rent konsumentfientliga och faktiskt försämrar "nyttan" av modern teknik, bara för att någon tycker att ni tjänar bättre på det.

 

Varför? Ta betalt i pengar istället för i strul! (Ett annat exempel SIMLÅST Telefen, invaliderar GSM-standarden och motverkar ursprungsambitionen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Telia

 

Hej!

När jag idag skulle hämta ut min iPhone 3GS 16gb vit, (i en Telia butik), så stöter jag genast på problem.

 

Mitt enda önskemål är att jag INTE vill betala telefonen på 24 månader (150kr/mån) utan betala denna direkt, alltså 3600kr, samt självklart teckna 24 månaders ab. Telia mobil prata på med mobilsurf extra.

 

Detta är enligt butikspersonalen helt OMÖJLIGT att göra, jag får alltså inte betala telefonen direkt utan är tvingad att betala av den på 24 månader, det här kallar jag vansinne!

 

Jag försökte få en logisk förklaring, men den enda jag fick var att: "det är Telias policy"

Jag försökte förklara för dem att det är ju faktiskt samma pengar det handlar om, och det gynnar företaget att få in kapital direkt, men det ville ingen förstå!

 

Ursäkta mig men, det måste ha brunnit´i någons huvud på Telia, hur kan man vinna på att ha det så här ???

Att hindra kunder från att betala!! Det är ju helt sjukt!!

 

// iShark

 

Du har laglig rätt att alltid lösa en skuld i förtid. En avbetalning av en telefon är just en skuld. Att de försöker hindra dig från att betala av hela skulden får de inte göra. Så här står det på Konsumentverkets hemsida, "Du har rätt att betala din skuld före den avtalade förfallotiden. Kreditgivaren får normalt sett inte kräva någon ersättning för att lånet avslutas i förtid. Ett undantag är dock om du har valt exempelvis ett bostadslån med bunden ränta. Då har kreditgivaren rätt att kräva ersättning för förlorade ränteinkomster."

Konsumentkreditlagen/Konsumentverket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att på vissa punkter har alla operatörer exakt samma helt oskäliga villkor. Tex jag vill byta operatör (och köpa en IPhone) och även om jag inte har bindningstid så har jag tre månaders uppsägningtid. Men hallå? Det tar 0 dagar att starta ett abonnemang och 90 att avsluta! Det finns inget tekniskt hinder mot att avsluta ett abonnemang (ni kan spärra det på 1 miniut...). Det är enbart ett "smygsätt" att låsa användare ytterligare tid. Svaret jag fick från min operatör "Alla gör så..." känns som Sovjet.

 

Om du vill byta operatör kan du ringa till exempelvis Telias kundtjänst och be om uppsägningshandlingar, när du har skrivit under dessa och skickat tillbaka handlingarna, ringer du kundtjänst igen och säger att du vill byta operatör och numret ska göras tillgängligt för en annan operatör. När detta är gjort kan du ringa den nya operatören, och be att det nya numret du fick vid köpet av din iPhone ska förflyttas till ditt nu fria "Telia-nummer" och vips så har du en annan operatör på ett nummer som tidigare var förbehållet exempelvis Telia.

 

Eftersom mitt iPhone-abonnemang var bundet till 2010-01 gjorde jag som så att jag tecknade ett ytterligare abonnemang hos en annan operatör. Visst, just nu sitter jag med mitt gamla Telia-abonnemang och det nya Telenor-abonnemanget, och jag hade ju alltid kunnat ta ett ytterligare Telia-abonnemang likaväl som jag nu tecknade ett Telenor-abonnemang, men det var mer en markering gentemot Telia att detta inte är acceptabelt. Man borde kunna lösa återstående månadskostnader och teckna ett ytterligare abonnemang även om det är fler än tre månader kvar.

 

De har nu tappat en kund som har varit trogen sedan Refill-kortet introducerades för första gången... Men jag är en glad Telenor-kund nu istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...