Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

När jag igår var inne i en Teliabutik (Backaplan i GBG) så sa de att en 16Gb 3GS kostar 5895:- På eran blogg står det 5495:- Vad är det som stämmer egentligen?

 

 

Nån som köpt en 16Gb cash av telia? Vad betalade ni?

 

Läser man lite längre ner på bloggsidan där priserna visas kan man läsa:

Uppdatering kl 07.50 31 juli Har fått bekräftat från Telia Butik att om man köper telefon helt utan abonnemang kostar den 400 kr till. Tackar för den informationen. Jagar på information gällande telia.se

 

Så då stämmer nog bådas antar jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt varför Telia inte har någon riktig information om detta på deras hemsida, verkar lite luddigt.

Men som jag har förstått det så ska dom ha 6 495kr för en 32GB om man binder upp sig på ett abonnemang och köper telefonen rent.

Men har man redan ett abonnemang kan man köpa en 32GB för 6 895kr rent.

Så tolkar jag det från vad jag har läst när folk har köpt telefonen rent, dock har jag inte läst någon officiell information om det.

Så man får betala 400kr mer om man inte skaffar sig ett nytt abonnemang utan använder sitt gamla.

Läste någonstans att man inte kan göra samma sak med ett kontantkort, men kan inte hitta den informationen nu, så vi får vänta på ett officiellt svar från Telia. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt varför Telia inte har någon riktig information om detta på deras hemsida, verkar lite luddigt.

Men som jag har förstått det så ska dom ha 6 495kr för en 32GB om man binder upp sig på ett abonnemang och köper telefonen rent.

Men har man redan ett abonnemang kan man köpa en 32GB för 6 895kr rent.

Så tolkar jag det från vad jag har läst när folk har köpt telefonen rent, dock har jag inte läst någon officiell information om det.

Så man får betala 400kr mer om man inte skaffar sig ett nytt abonnemang utan använder sitt gamla.

Läste någonstans att man inte kan göra samma sak med ett kontantkort, men kan inte hitta den informationen nu, så vi får vänta på ett officiellt svar från Telia. :)

 

Samma dag som iPhone 3GS släpptes höjde Telia priset till 6895 istället för 495.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag igår var inne i en Teliabutik (Backaplan i GBG) så sa de att en 16Gb 3GS kostar 5895:- På eran blogg står det 5495:- Vad är det som stämmer egentligen?

 

 

Nån som köpt en 16Gb cash av telia? Vad betalade ni?

 

 

Jag köpte en 16GB 3GS kontant hos Telia. Jag tecknade ett "prata på" som skulle ha kostat 250:- extra i startavgift. iPhonen i sig skulle ha kostat 5895:- + 250 = 6145:- men eftersom jag tecknade ett prata på så blir telefonen operatörslåst och fick då lite avdrag och pyntade då totalt i butiken 4995:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en 16GB 3GS kontant hos Telia. Jag tecknade ett "prata på" som skulle ha kostat 250:- extra i startavgift. iPhonen i sig skulle ha kostat 5895:- + 250 = 6145:- men eftersom jag tecknade ett prata på så blir telefonen operatörslåst och fick då lite avdrag och pyntade då totalt i butiken 4995:-

 

 

Förstod inte riktigt.

 

Du har ett abonnemang sedan tidigare som är bundet? Du köper telefonen kontant, vad är då detta prata på som du tecknade dig för. Som jag förstått det så måste man ha bundet abonnemang till telia för att kunna köpa telefonen kontant.

 

Vad är då detta med prata på som du tecknade dig för trots bundet abonnemang sedan tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia gjorde det möjligt för alla som tidigare köpt iPhone och andra med abonnemang och mer än 3 månader kvar, att köpa Telia Prata På 29 kr/mån + Mobilsurf Extra á 199 kr/mån och då får man telefonen till ett rabatterat pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia gjorde det möjligt för alla som tidigare köpt iPhone och andra med abonnemang och mer än 3 månader kvar, att köpa Telia Prata På 29 kr/mån + Mobilsurf Extra á 199 kr/mån och då får man telefonen till ett rabatterat pris.

 

Fel fel fel, jag hade inget abonnemang tidigare och ingen iPhone heller. Utan det var första gången så Telia hade inte de kraven du nämner.

 

Jag teckna "prata på" samtidigt som jag köpte telefonen och fick då avdrag på iPhonen (alltså den blev nästa 1000:- billigare) Sedan kan jag ju säga upp mitt prata på abonnemang när jag känner för det eller så låter jag det rulla på. Jag är ju trots allt bara bunden till 29:-/månaden. Vad prata på är: För 29:-/månaden så får du möjlighet att ringa & SMSa till alla nät för 29öre. Jag lade också till surf för 69:-/månaden upp till 500MB (obundet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för infon om priset, det är altså 5900:- det handlar om för en 16Gb!

 

 

 

Vet man nåting om när nästa batch kommer? Har alla som förbeställt innan den började säljas fått sina? Hur funkar det med butikernas kölista, gäller dom för bgutik för butik, eller finns det en gemensam lista för alla butiker?

 

Har man större chans att få en ifall att man anmäler sig på flera olika butiker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel fel fel, jag hade inget abonnemang tidigare och ingen iPhone heller. Utan det var första gången så Telia hade inte de kraven du nämner.

 

Jag teckna "prata på" samtidigt som jag köpte telefonen och fick då avdrag på iPhonen (alltså den blev nästa 1000:- billigare) Sedan kan jag ju säga upp mitt prata på abonnemang när jag känner för det eller så låter jag det rulla på. Jag är ju trots allt bara bunden till 29:-/månaden. Vad prata på är: För 29:-/månaden så får du möjlighet att ringa & SMSa till alla nät för 29öre. Jag lade också till surf för 69:-/månaden upp till 500MB (obundet)

 

Ledsen att säga det men Fel, Fel, Fel! Eller rättare sagt halvrätt :D! Telia gjorde det möjligt för alla som hade ett abonnemang med ville ha 3GS att teckna det abonnemang jag pratade om tidigare. Sen kan ju dem som inte har något abonnemang teckna vilket de vill och därmed få rabatt, men detta följer bara vanlig praxis och är inget unik som föregående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen att säga det men Fel, Fel, Fel! Eller rättare sagt halvrätt :D! Telia gjorde det möjligt för alla som hade ett abonnemang med ville ha 3GS att teckna det abonnemang jag pratade om tidigare. Sen kan ju dem som inte har något abonnemang teckna vilket de vill och därmed få rabatt, men detta följer bara vanlig praxis och är inget unik som föregående.

 

Sant https://forum.macworld.se/style_emoticons/d...t/pusspadig.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :D!

 

Hoppas att du kommer älska din iPhone lika mycket som jag gör, även om jag tror att man blir ännu mer förälskad i den när man har haft en 3G och märker skillnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon berätta om man tecknar prata på 24 mån, och vill byta telefon om ett år igen, då har man ju 12 mån. kvar förstås på abonnemanget men är de bara 29x12 för att köpa ut sej då eller tillkommer mobilsurf extra också? Eller skulle man hellre köpa kontant? Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mobilsurf Extra tror jag inte har någon sådan bindningstid så ditt resonemang verkar stämma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst låter de nästan för bra för att vara sant att man köper en 32 3gs för 995:- binder sej i 24 mån men du kan låsa upp den för 300 spänn o pröjsa 348 för resterande 12 mån. prata på?? Har jag missat nåt? De borde bli billigare än att köpa kontant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst låter de nästan för bra för att vara sant att man köper en 32 3gs för 995:- binder sej i 24 mån men du kan låsa upp den för 300 spänn o pröjsa 348 för resterande 12 mån. prata på?? Har jag missat nåt? De borde bli billigare än att köpa kontant.

 

Du har en månadsavgift på telefonen också á 150 kr som du måste betala. Dvs sammanlagt 29+150 = 179 x 12 = 2148 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi tar t.ex en iPhone 3GS med Telias erbjudande på Telia Mobil Prata på med Mobilsurf Extra för 378kr/månad och binder upp sig på 24 månader och sedan vill lösa ut abonnemanget efter 1 år så får man betala 378x12=4536kr.

Sen vet jag inte om dom har någon extra avgift för att lösa abonnemanget.

Men sen om man bara tar ett vanligt Prata på abonnemang med en iPhone 3GS 32GB och binder upp sig i 24 månader så får man betala 1195kr i engångsavgift och sedan 229kr/mån.

Vill man då lösa abonnemanget efter 12 månader så får man betala 229x12=2748kr.

Om man inte köper telefonen rent så får man en höjd månadskostnad så det blir alltså inte bara abonnemangsavgiften man behöver betala.

Men som sagt så vet jag inte om Telia tar ut någon mer avgift för att lösa ett abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nu på tre.se följande: iPhone - Bäst med 3.

Väljer du iPhone med 3Pott 399/499 ringer, SMSar och MMSar du för hela beloppet. Dessutom ingår fri surf i Sveriges bästa 3G-nät. 2 GB/mån ingår för 3Pott 399 och 10 GB för 3Pott 499, vid 24 mån bindning.

 

Innebär det mao att man inte får fri surf om man väljer att binda sig i 18 månader?? (med iPhone 3GS 32Gb)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon berätta om man tecknar prata på 24 mån, och vill byta telefon om ett år igen, då har man ju 12 mån. kvar förstås på abonnemanget men är de bara 29x12 för att köpa ut sej då eller tillkommer mobilsurf extra också? Eller skulle man hellre köpa kontant? Vad tror ni?

Tror inte du kan köpa dig loss från Telia i förtid om du inte porterar numret till en annan operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
När jag igår var inne i en Teliabutik (Backaplan i GBG) så sa de att en 16Gb 3GS kostar 5895:- På eran blogg står det 5495:- Vad är det som stämmer egentligen?

 

 

Nån som köpt en 16Gb cash av telia? Vad betalade ni?

 

Hej!

Ursäkta förvirringen. Det pris som står på iPhonebloggen är ett exempel på vad en iPhone 3GS kan kosta. Priset beror på vilket abonnemang man har, alternativt tecknar. Man måste alltid ha ett abonnemang hos Telia för att kunna köpa iPhone obundet.

Det vanligaste priset är 5445 kronor som gäller för iPhone 3GS 16GB, med abonnemang Till Vänner. För att få uppgift om vad priset ligger på för det abonnemang och den telefon ni är intresserade av rekommenderar vi att ni kontaktar närmaste Teliabutik

Med vänlig hälsning

Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste alltid ha ett abonnemang hos Telia för att kunna köpa iPhone obundet.

 

Många som har undrat över det där, tackar för svaret. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju inga "bonusar" inräknat där, som t.ex Telia till vänner där man ringer gratis till alla Telia mobiler.

Så för mig skulle det bli mycket dyrare om jag går efter resultatet från den sidan när ca 80% av alla mina samtal går till Telia-mobiler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker detta känns märkligt!

 

kolla här:

 

Telia till vänner 29kr (48-19 faktavgift) i månaden i 24 månader =29*24=696 (för abonnemanget) + 4995:- För telefonen detta ger en slutsumma på 5691:- Altså billigare än om man köper den som redan kund för 5895:- Då kan man altså starta ett till abonnemang och bara låta skiten ligga och använda sitt andra Telia då tjänar man in på det? MÄRKLIGT?

 

Halebop¨

44:- i mån (73 - faktavgift 29:-) för abbonemanget 4*24=1056:- + 3600:- för telefonen = 4656:- Och sen kan man låta det abonnemanget bara ligga och använda sitt Telia abonnemang!

 

 

 

 

VAD HAR JAG MISSAT?

post-39948-1249644537.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loshi här på forumet sa att de inte fick förbeställa iaf...

 

Känner en som jobbar på telia som fick en iphone, för de skulle ha det "senaste".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...