Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Barbapappa_86

Det du gör är att du gnäller över att jag använder tråden till något du inte tycker att den skall användas till...

 

Ja, det som framgår är att tråden ska användas för att ställa frågor till operatörerna. Inget annat nämns i rubrik eller post #1. Är det då så konstigt att jag tycker det?

 

Nu lämnar jag dock den här diskussionen till mod som får ta beslut (inläggen är anmälda).

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rena klagomål är off topic. Tråden skall vara för frågor till operatörerna. Stannar dock för tillfället vid en tillsägelse och låter senaste inläggen ligga kvar. /moderator

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efter att har varit en dag i Marbella (spanien) och fotat runt här och där har jag fått samma "fel" på min iphone 4. det är en gul band längst halva vänster sidan på skärmen.

 

jag köpte min iphone 4 förra året samma dag som den släpptes, dvs att 1års garantin har gått ut. Telia hänvisade mig till Lan-Master i Malmö.

Kommer jag få att betala för att få detta fixat eller täcket konsumentköplagen detta felet?

 

Telefonen var i ett fodrals om jag använder, i fickan. tog endast upp för att ta foton då och då. så den har inte legat i solljus eller tappats osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till ALLA operatörer.

 

Är era Iphone 4s låsta?

 

jag har varit inne på de flesta operatörernas hemsidor och letat efter info gällande om de skulle vara låsta eller ej men har ej hittat någon info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Telia Thomas

Jag har en fråga angående bumpers till iPhone 4.

När "antenna-gate" uppdagades på den gamla goda tiden så erbjöds kunder att få en bumper med på köpet för att kompensera för den ibland dåliga mottagningen.

När jag köpte min iPhone 4 hos Telia i Luleå i somras passade jag på att fråga om just detta och säljaren påpekade då att detta inte gällde längre "eftersom Apple ändrat designen och det inte längre är nödvändigt". Tänkte inte mer på det men sen jag flyttat till Kiruna har detta "icke-problem" återkommit oftare och oftare. Håller jag telefonen fel rasar teckningen från halvbra 3G till i stort sett obefintlig Edge och frågan är nu dels vad det är för designändring Apple gjort för att motverka detta och om erbjudandet med bumper inte gäller längre?

 

mvh

David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till Telia

 

Har idag ett abonnemang hos er och en 3GS. Har förlöpt en 4s från er web och förlängt mitt abonnemang.

 

För att vara lite förutseendegick jag till en Telia butik för att byta mitt sim till ett microsim. Inga problem. Men sen när det är fixat säger hon att det kostar 95 kr och att det belastar mitt abonnemang.

 

Ska man verkligen behöva betala för ett nytt simkort när man köper telefon och förlänger ett abonnemang hos er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia. Kommer Telia butiken i Karlstad ha nattöppet torsdag den 27 till fredag den 28 vid iPhone 4S lanseringen? Kommer samtliga modeller att finnas? Skulle villja boka en vit iPhone 4S 32GB och bestämma abonnemang på platts om det är möjligt. Med vänlig hälsning, Oscar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Fråga till ALLA operatörer.

 

Är era Iphone 4s låsta?

 

jag har varit inne på de flesta operatörernas hemsidor och letat efter info gällande om de skulle vara låsta eller ej men har ej hittat någon info.

 

De 4S som Telia säljer är låsta till vårt nät. Icke operatörslåsta går så vitt jag vet endast att köpa genom Apple.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Fråga till Telia

 

Har idag ett abonnemang hos er och en 3GS. Har förlöpt en 4s från er web och förlängt mitt abonnemang.

 

För att vara lite förutseendegick jag till en Telia butik för att byta mitt sim till ett microsim. Inga problem. Men sen när det är fixat säger hon att det kostar 95 kr och att det belastar mitt abonnemang.

 

Ska man verkligen behöva betala för ett nytt simkort när man köper telefon och förlänger ett abonnemang hos er?

 

Ett byte till mikro-simkort är tills vidare kostnadsfritt, åtminstone om kundtjänst gör bytet. Jag har inte hört talas om att det skulle vara annorlunda i våra butiker så gissningsvis har min kollega i butiken inte gett dig rätt information. Om du mot förmodan får en debitering för ett kortbyte på din kommande faktura ber jag dig ta kontakt med kundservice per e-post, så ordnar vi med en kreditering om du hänvisar till detta inlägg.

 

http://www.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/viae-post/

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Telia. Kommer Telia butiken i Karlstad ha nattöppet torsdag den 27 till fredag den 28 vid iPhone 4S lanseringen? Kommer samtliga modeller att finnas? Skulle villja boka en vit iPhone 4S 32GB och bestämma abonnemang på platts om det är möjligt. Med vänlig hälsning, Oscar :)

 

Gällande nattöppet så var det endast utvalda butiker (Kungsgatan i Stockholm, Kungsportsplatsen i Göteborg samt på Södra Förstadsgatan i Malmö) som hade nattöppet. Övriga butiker öppnade ordinarie tid på morgonen/förmiddagen och även där gällde först till kvarn. När butikernas lager tar/tog slut läggs överskjutande beställningar i samma kö som de beställningar som görs genom kundtjänst och www.telia.se

 

Trots det sena svaret hoppas jag att du fick tag på en 4S på lanseringsdagen.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej Telia Thomas

Jag har en fråga angående bumpers till iPhone 4.

När "antenna-gate" uppdagades på den gamla goda tiden så erbjöds kunder att få en bumper med på köpet för att kompensera för den ibland dåliga mottagningen.

När jag köpte min iPhone 4 hos Telia i Luleå i somras passade jag på att fråga om just detta och säljaren påpekade då att detta inte gällde längre "eftersom Apple ändrat designen och det inte längre är nödvändigt". Tänkte inte mer på det men sen jag flyttat till Kiruna har detta "icke-problem" återkommit oftare och oftare. Håller jag telefonen fel rasar teckningen från halvbra 3G till i stort sett obefintlig Edge och frågan är nu dels vad det är för designändring Apple gjort för att motverka detta och om erbjudandet med bumper inte gäller längre?

 

mvh

David

 

Gissningsvis har du svagare signal på din nya adress vilket gör att greppet/blockeringen av antennen får en större påverkan på din täckning. Då det nu är över ett år sedan Apple slutade erbjuda bumpers måste jag be att få återkomma gällande vad som är sagt kring eventuell designändring och varför Apple slutade erbjuda bumpers.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till Telia.

 

Angående Telia Flex Small, det står följande:

Kostnad per månad: 349 kr. Varav: Telia Mobil Flex Small: 199 kr, Apple iPhone 4S 16 GB: 250 kr, Pottavdrag: -100 kr.

 

Gäller pottavdraget alla månader? Alltså kommer man få betala 449:- eller 349:-? Och betyder pottavdraget att man bara får ringa för 99:- varje månad eller för de alla 199:-? Tillkommer det några andra avgifter?

Redigerad av ÖSK
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Fråga till Telia.

 

Angående Telia Flex Small, det står följande:

Kostnad per månad: 349 kr. Varav: Telia Mobil Flex Small: 199 kr, Apple iPhone 4S 16 GB: 250 kr, Pottavdrag: -100 kr.

 

Gäller pottavdraget alla månader? Alltså kommer man få betala 449:- eller 349:-? Och betyder pottavdraget att man bara får ringa för 99:- varje månad eller för de alla 199:-? Tillkommer det några andra avgifter?

 

Jag antar att du i ditt exempel valt en kortare bindningstid än 24 månader eftersom du beskriver en förhöjd avgift på 250 kr/månad.

 

Telia Mobil Flex Small = 199 kr/månad

iPhone 4S 16 GB med Flex Small bundet i 12/18 månader = 250 kr/månad

 

Med ett pottavdrag på 100 kr blir din månadsavgift för avbetalning av telefon = 250 kr - 100 kr = 150 kr

 

Flex Small + Månadsavgift telefon = 199 +150 kr, alltså 349 kr/månad varav du får 99 kr kvar i din pott att nyttja för trafik.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du i ditt exempel valt en kortare bindningstid än 24 månader eftersom du beskriver en förhöjd avgift på 250 kr/månad.

 

Telia Mobil Flex Small = 199 kr/månad

iPhone 4S 16 GB med Flex Small bundet i 12/18 månader = 250 kr/månad

 

Med ett pottavdrag på 100 kr blir din månadsavgift för avbetalning av telefon = 250 kr - 100 kr = 150 kr

 

Flex Small + Månadsavgift telefon = 199 +150 kr, alltså 349 kr/månad varav du får 99 kr kvar i din pott att nyttja för trafik.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

 

Okej, tack så mycket för svaren! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Ännu en fråga till Telia.Jag har lite funderingar kring abonnemanget Telia mobil flex medium. Om man tecknar detta abonnemang för 399kr/månad så ingår alltid 1000minuter, 1000sms och 5GB surf varje månad? Blir inte riktigt klok på hur det så kallade pottavdraget påverkar abonnemanget. För även om man har 100kr i pottavdrag så minskar väl inte de fria minutrarna, smsen och surfen? Eller vad är det som minskar när det blir ett pottavdrag för detta abonnemanget?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Ännu en fråga till Telia.Jag har lite funderingar kring abonnemanget Telia mobil flex medium. Om man tecknar detta abonnemang för 399kr/månad så ingår alltid 1000minuter, 1000sms och 5GB surf varje månad? Blir inte riktigt klok på hur det så kallade pottavdraget påverkar abonnemanget. För även om man har 100kr i pottavdrag så minskar väl inte de fria minutrarna, smsen och surfen? Eller vad är det som minskar när det blir ett pottavdrag för detta abonnemanget?

 

 

 

Hej!

 

Ett pottavdrag innebär att en viss summa är avsatt för att avbetala en telefon under bindningstid. Om du till exempel väljer ett pottavdrag på 100 kronor så kommer 100 kronor av abonnemangets månadsavgift att användas som en avbetalning av den telefon du väljer. De pengar som du avsätter i ett pottavdrag kan du inte ringa för och summan räknas av från den månatliga pott ni har att förbruka på ert abonnemang.

 

Den fasta månadskostnaden används till öppningsavgifter, minutavgifter samt kostnader för meddelanden (sms och mms) så länge den räcker. Använder man mer än den inkluderade potten debiteras man som vanligt utöver den.

 

De fria minuterna, sms:en och den inkluderade surfen påverkas inte av pottavdraget.

 

Jag hoppas förklaringen var tydlig nog. Återkom gärna om du har fler frågor.

 

Med vänliga hälsningar

Maria Dahlin

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Finns Tre också representerade här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till Telia angående beställning via deras hemsida.

Om man gör en beställning på en iphone 4S via er hemsida, skickar ni automatiskt med ett nytt micro-sim? Eller måste man beställa det separat?

 

Det fungerar att beställa telefon/förlänga sitt abonnemang via hemsidan om man har 2 månader kvar av sin bindningstid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Postad (redigerade)

Min fråga är till Telia!

 

Som ni säkert vet så har både Tre och Tele2 kört igång ett abonnemang motsvarande Telias Mobil Komplett för halva priset : 349 kr tre och 345 kr för tele2.

 

Jag undrar om Telia kommer att lansera något liknade abonnemang och om Ja när kan det tänkas?

 

MVH

 

Peter

Redigerad av Hunter_78
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det något sätt som föräldra kan se om sina barn har jailbreakat men inte har kvar den?? tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det något sätt som föräldra kan se om sina barn har jailbreakat men inte har kvar den?? tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller främst Telia.

 

Jag har idag ett mobilabonnemang (Telia OnePhone) på företaget där jag är anställd, kopplat till företagets växel. När jag slutar om någon vecka kommer abonnemanget att avslutas.

Blir numret tillgängligt för att teckna ett nytt abonnemang, och hur snabbt går det isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till Tele2,

 

Har köpt en beggad iP4 som är tele2låst.

 

Den är mer än 12 månader gammal, kommer jag kunna låsa upp den via er?

Jag fick med förpackning till den.

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...