Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Från Telias hemsida: "Om din mobil är operatörslåst till Telia kan du, mot en avgift, låsa upp den i närmaste Teliabutik 12 månader efter inköpstillfället." Vad är det som är svårt att begripa av det? Blir så trött på gnälliga fjortisar som inte fattar vad det innebär att ingå ett avtal!

 

Fast om man inte har täckning på sin hemadress och dessutom är villig att köpa ut sitt abg borde väl operatören kunna vara bussig nog att låsa upp mobilen, dom har ju fått in sina pengar ändå...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har förstått det är det fullt möjligt att låsa upp en iphone även om den inte är ett år gammal, det är inga problem, bara operatören vill...

 

Inte enligt telia, apple sätter stopp för det, jag tror det är deras gamla sätt att se på telefonen, de ville ju knyta till operatören. Men nu har de ju öppna telefoner till försäljning.

 

 

Från Telias hemsida: "Om din mobil är operatörslåst till Telia kan du, mot en avgift, låsa upp den i närmaste Teliabutik 12 månader efter inköpstillfället." Vad är det som är svårt att begripa av det? Blir så trött på gnälliga fjortisar som inte fattar vad det innebär att ingå ett avtal!

 

Ni som gnäller på Telia: De är åtminstone de enda som behagar svara på frågor i denna tråd, övriga operatörer lyser med sin frånvaro. Så mycket bryr de sig om sina kunder...

 

Jag är inte en fjortis så välj dina ord väl, jag har nog knutit fler avtal än dig. Men jag har inte täckning, senast idag hade jag inte ens täckning på balkongen. hur kul är det då? Jag ber inte om ngt speciellt, telefonerna säljs ju redan idag utan ab. så dom hade om dom velat kunnat hjälpa mig. Jag vet att tele2 och telenor hjälpt till med liknade grejor.

 

Men om en annan sa, telia tror att de fortfarande lever i monopolsverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har förstått det är det fullt möjligt att låsa upp en iphone även om den inte är ett år gammal, det är inga problem, bara operatören vill...

 

Inte enligt telia, apple sätter stopp för det, jag tror det är deras gamla sätt att se på telefonen, de ville ju knyta till operatören. Men nu har de ju öppna telefoner till försäljning.

 

 

Från Telias hemsida: "Om din mobil är operatörslåst till Telia kan du, mot en avgift, låsa upp den i närmaste Teliabutik 12 månader efter inköpstillfället." Vad är det som är svårt att begripa av det? Blir så trött på gnälliga fjortisar som inte fattar vad det innebär att ingå ett avtal!

 

Ni som gnäller på Telia: De är åtminstone de enda som behagar svara på frågor i denna tråd, övriga operatörer lyser med sin frånvaro. Så mycket bryr de sig om sina kunder...

 

Jag är inte en fjortis så välj dina ord väl, jag har nog knutit fler avtal än dig. Men jag har inte täckning, senast idag hade jag inte ens täckning på balkongen. hur kul är det då? Jag ber inte om ngt speciellt, telefonerna säljs ju redan idag utan ab. så dom hade om dom velat kunnat hjälpa mig. Jag vet att tele2 och telenor hjälpt till med liknade grejor.

 

Men om en annan sa, telia tror att de fortfarande lever i monopolsverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte enligt telia, apple sätter stopp för det,

Det beror på vad man är för kund, är du en viktig kund som behöver en olåst lur så går det säkert att lösa, är du inte det så

fixar dom det inte.... så enkelt är det tror jag...

Redigerad av Tok_Pelle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vad man är för kund, är du en viktig kund som behöver en olåst lur så går det säkert att lösa, är du inte det så

fixar dom det inte.... så enkelt är det tror jag...

Håller med. Undra vilka kunder som är viktiga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte enligt telia, apple sätter stopp för det, jag tror det är deras gamla sätt att se på telefonen, de ville ju knyta till operatören. Men nu har de ju öppna telefoner till försäljning.

 

 

 

 

Jag är inte en fjortis så välj dina ord väl, jag har nog knutit fler avtal än dig. Men jag har inte täckning, senast idag hade jag inte ens täckning på balkongen. hur kul är det då? Jag ber inte om ngt speciellt, telefonerna säljs ju redan idag utan ab. så dom hade om dom velat kunnat hjälpa mig. Jag vet att tele2 och telenor hjälpt till med liknade grejor.

 

Men om en annan sa, telia tror att de fortfarande lever i monopolsverige.

 

 

Nu är det så att det finns "döda zoner= skugga" lite varstans i Sverige och där man inte får täckning.

Hos mig fungerar bara Telia bäst. (bor sex mil sydost om Göteborg.)

Vad händer om du tar dig ifrån kvarteret där du bor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
iPhoneReservdelar.se

Måste bara uttrycka mitt missnöje med Felia.

Ringer supporten 90200, efter snack med datorn säg hit säg dit så möts jag av svaret "Det är förmånga som ringer just nu, vi kan tyvärr inte ta emot ditt samtal" Vad F** har hänt med kösystem ?

Ja ja, jag tar chatsupporten på webben, går in där möts av att det är 11st före mig i kön och att det tar ca 46min.

40 min senare kommer felmeddelande upp i chatten VTF ?

Klickar på chatten igen och möts av följande meddelande "Chatten är stängd för systemunderhåll från måndagen 20/6 och öppnar åter måndagen 27/6.Kontakta oss på annat sätt»"Hur F** då för nu är klockan 18:27 och ni har stängt ?Felia måste ha blivit världens sämsta serviceföretag!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Måste bara uttrycka mitt missnöje med Felia.

Ringer supporten 90200, efter snack med datorn säg hit säg dit så möts jag av svaret "Det är förmånga som ringer just nu, vi kan tyvärr inte ta emot ditt samtal" Vad F** har hänt med kösystem ?

Ja ja, jag tar chatsupporten på webben, går in där möts av att det är 11st före mig i kön och att det tar ca 46min.

40 min senare kommer felmeddelande upp i chatten VTF ?

Klickar på chatten igen och möts av följande meddelande "Chatten är stängd för systemunderhåll från måndagen 20/6 och öppnar åter måndagen 27/6.Kontakta oss på annat sätt»"Hur F** då för nu är klockan 18:27 och ni har stängt ?Felia måste ha blivit världens sämsta serviceföretag!!

 

Exakt vad som hänt i ditt fall vågar jag dessvärre inte svara på, men det du beskriver låter inte alls bra och det ber jag om ursäkt för. Vilken avdelning inom Telia var det du försökte få kontakt med så kan jag vidarebefordra det du beskrivit här till de som ansvarar för vår telefonväxel för vidare undersökning om vad som kan ha blivit fel.

 

Om du vill får du hemskt gärna också kopiera och skicka in ditt inlägg i vår förslagslåda, Tyck om Telia, så vidarebefordras dina synpunkter till ansvariga personer.

http://www.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/synpunkter/

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Till Telia!

 

Jag gjorde en reklamation på mitt abonnemang hos Tre i början av året eftersom jag inte var nöjd med ett antal saker. Det gick igenom och jag köpte ut min iPhone 4 och fick en upplåsningskod. Efter detta porterade jag mitt nummer till Telia i mitten av februari. Min fru stannade kvar som kund hos Tre med ett porterat nummer från Tele 2.

 

Någon gång i slutet av april/början av maj märker vi helt plötsligt att min frus sms inte alltid kommer fram och jag får också höra att en del får "numret du har ringt har ingen abonnent" när de ringer ibland. Jag ringde nu till Telia och har nu haft 3st case hos dem och de hittar inget alls utan pekar på Tre.

 

Då ringer jag Tre och lyckas efter mycket om och men felanmäla och där har jag nu haft 2 case, de som inte heller hittar något. Nu har min fru öppnat ytterligare ett case eftersom hon äger numret. Nu medgav i och för sig de på Tre idag att det kan bli fel vid portering men varför har ingen löst det på 3 månader i så fall?

 

Jag har efter ett gediget eget felsökande kommit fram till att det i princip bara är sms från nummer hos Tre som inte funkar. Jag har återställt telefonen och skaffat nytt SIM-kort för att utesluta dessa som ett problem. Jag har också skaffat kontantkort hos Tre, Tele 2, Telenor och Telia för att skicka sms till mig själv. Alla kommer fram utom sms från Tre där ca 50% faller bort.

 

Nu vill Tre att min fru ska skicka sms till mig och att jag ska använda en annan telefon och notera vilka sms som försvinner. Hon är bortrest så jag får vänta en vecka men testade via mitt kontantkort så länge och vet ni hur många som försvann? Exakt NOLL!! Visserligen bara 15 st vid ett tillfälle men det har inte hänt tidigare.

 

Så tills min fru har testat är slutsatsen att min iPhone inte kan ta emot sms från Tre abonnenter ordentligt. Öhhh?!!!! HÄLP!!!!!

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Telia Kundservice

Till Telia!

 

Jag gjorde en reklamation på mitt abonnemang hos Tre i början av året eftersom jag inte var nöjd med ett antal saker. Det gick igenom och jag köpte ut min iPhone 4 och fick en upplåsningskod. Efter detta porterade jag mitt nummer till Telia i mitten av februari. Min fru stannade kvar som kund hos Tre med ett porterat nummer från Tele 2.

 

Någon gång i slutet av april/början av maj märker vi helt plötsligt att min frus sms inte alltid kommer fram och jag får också höra att en del får "numret du har ringt har ingen abonnent" när de ringer ibland. Jag ringde nu till Telia och har nu haft 3st case hos dem och de hittar inget alls utan pekar på Tre.

 

Då ringer jag Tre och lyckas efter mycket om och men felanmäla och där har jag nu haft 2 case, de som inte heller hittar något. Nu har min fru öppnat ytterligare ett case eftersom hon äger numret. Nu medgav i och för sig de på Tre idag att det kan bli fel vid portering men varför har ingen löst det på 3 månader i så fall?

 

Jag har efter ett gediget eget felsökande kommit fram till att det i princip bara är sms från nummer hos Tre som inte funkar. Jag har återställt telefonen och skaffat nytt SIM-kort för att utesluta dessa som ett problem. Jag har också skaffat kontantkort hos Tre, Tele 2, Telenor och Telia för att skicka sms till mig själv. Alla kommer fram utom sms från Tre där ca 50% faller bort.

 

Nu vill Tre att min fru ska skicka sms till mig och att jag ska använda en annan telefon och notera vilka sms som försvinner. Hon är bortrest så jag får vänta en vecka men testade via mitt kontantkort så länge och vet ni hur många som försvann? Exakt NOLL!! Visserligen bara 15 st vid ett tillfälle men det har inte hänt tidigare.

 

Så tills min fru har testat är slutsatsen att min iPhone inte kan ta emot sms från Tre abonnenter ordentligt. Öhhh?!!!! HÄLP!!!!!

 

Stefan

 

Jag känner igen ditt inlägg från vårt egna forum där jag också skrivit ett liknande svar under förra veckan. Om mina kollegor som kikat på de felanmälningar som gjorts har konstaterat att de saknade meddelandena inte når vår meddelandecentral (som i sin tur levererar smset till din telefon) så låter det som att det är någonting som går fel hos Tre, vilket dessvärre är svårt för oss att felsöka.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej!

Jag ber om ursäkt för det oprofessionella bemötande du fick i butiken.

Det är, precis som du skriver, 12 månaders garanti på hörlurarna som följer med iPhone.

 

Det är självklart viktigt att vi ger rätt information och bra bemötande i våra butiker. Du får gärna skriva vilken butik du var inne i (i tråden eller via PM) så kan jag vidarebefordra dina meddelanden till butikschefen för kännedom.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

 

Teliabutiken i Nacka Forum verkar inte ha fått denna information. Pratade med en otrevlig och oprofessionell säljare som med en dåres envishet hävdade att det enbart var 6 månaders garanti på hörlurar till iPhone.

Någon som har förslag på hur man går vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Teliabutiken i Nacka Forum verkar inte ha fått denna information. Pratade med en otrevlig och oprofessionell säljare som med en dåres envishet hävdade att det enbart var 6 månaders garanti på hörlurar till iPhone.

Någon som har förslag på hur man går vidare?

 

Jag ber om ursäkt för det sena svaret.

Det är tråkigt att höra att informationen inte verkar ha gått fram till alla. Som jag tidigare har skrivit är det 12 månaders garanti som gäller.

Jag rekommenderar dig att besöka en av våra butiker för att få hjälp och om personen du pratar med inte känner till garantireglerna kan du alltid be att få prata med butikschefen.

Jag hoppas att du snart ska få ett par nya hörlurar.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teliabutiken i Nacka Forum verkar inte ha fått denna information. Pratade med en otrevlig och oprofessionell säljare som med en dåres envishet hävdade att det enbart var 6 månaders garanti på hörlurar till iPhone.

Någon som har förslag på hur man går vidare?

Gå in på Apples hemsida och reklamera där så kommer ett bud en eller två dagar efter och byter dina trasiga lurar. Bus enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Telia.

 

Som många av oss så går jag och väntar på iPhone5, jag tänkte jag skulle köpa en till frugan på telia.se. Min fråga är om vilken tid på dygnet som telia.se "öppnar upp" försäljningen av sådana heta produkter som iPhone5, är det direkt när klockan slår 00:00 lanseringsnatten eller är det först på morgonen när de anställda kommer till jobbet? Hur har det varit vid tidigare lanseringar av iPhone3, och 4:a?

 

Vill ju vara tidig och beställa så de inte hinner ta slut.

 

Mvh Lello

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teliabutiken i Nacka Forum verkar inte ha fått denna information. Pratade med en otrevlig och oprofessionell säljare som med en dåres envishet hävdade att det enbart var 6 månaders garanti på hörlurar till iPhone.

Någon som har förslag på hur man går vidare?

Ja exakt samma bemötande som jag fick. Fruktansvärt envis och otrevlig försäljare. De måste ha blivit tillsagda att det bara är 6 mån garanti på hörlurar till iPhone. Annars skulle de inte stå och vara så stensäkra. Jag pratade med två olika personer vid två olika tillfällen och båda var precis lika envisa och otrevliga.

 

Som tur var fick jag tillslut ett par nya hörlurar från en annan butik efter mycket tjat, inte där heller hade de koll på läget från början.

 

 

Gå in på Apples hemsida och reklamera där så kommer ett bud en eller två dagar efter och byter dina trasiga lurar. Bus enkelt.

 

Tyvärr så funkar det inte så längre. Apple hänvisar bara vidare till Telia på hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej Telia.

 

Som många av oss så går jag och väntar på iPhone5, jag tänkte jag skulle köpa en till frugan på telia.se. Min fråga är om vilken tid på dygnet som telia.se "öppnar upp" försäljningen av sådana heta produkter som iPhone5, är det direkt när klockan slår 00:00 lanseringsnatten eller är det först på morgonen när de anställda kommer till jobbet? Hur har det varit vid tidigare lanseringar av iPhone3, och 4:a?

 

Vill ju vara tidig och beställa så de inte hinner ta slut.

 

Mvh Lello

 

Vid iPhone 4-lanseringen hade vi haft nattöppet i de flesta av våra butiker och försäljningen genom www.telia.se började samma tid (midnatt).

 

Gissningsvis kommer det inte vara annorlunda denna gång, men innan Apple har meddelat oss alla detaljer kring vilket datum vi kan/får börja sälja deras kommande telefon har vi dessvärre svårt att ge dig någon ytterligare information.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan Telia ringa upp mig som kund hos er? Prövar ringa er kundtjänst på 90200 och köerna där är inte att leka med...minst 10min och oftast närmare 20!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Kan Telia ringa upp mig som kund hos er? Prövar ringa er kundtjänst på 90200 och köerna där är inte att leka med...minst 10min och oftast närmare 20!

 

På länken nedan hittar du en prognos över vilka tider det ringer som allra mest till våra olika kundtjänster om du vill göra ett nytt försök att nå oss per telefon. Beroende på hur kön ser ut nyttjar kundtjänst för mobiltelefoni så kallad callback, vilket innebär att du blir erbjuden att bli uppringd efter du har väntat några minuter. Detta system fungerar på liknande sätt som om du ringer t.ex. en vårdcentral. Dessvärre vågar jag inte svara för om kundtjänst/support gällande fast telefon eller bredband har samma möjlighet.

 

http://www.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/viatelefon/

 

Är ditt ärende inte akut kan du även e-posta oss genom länken ovan, i skrivande stund har frågor rörande mobiltelefoni cirka två dagars svarstid.

Vi hjälper även till och löser ärenden genom Twitter där vi heter @Telia_service.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Operatören TRE har även dom en kundpolicy som är horribel.

 

För ett år sedan gjorde jag en beställning av en iPhone 4 samma morgon som den släpptes till försäljning.

Man lovade leverans inom 4 veckor.

Efter ca 4-5 veckor skickades en iPhone 4 fast med fel minnesmängd och jag returnerade densamma. Trots täta kontakter med kundtjänst så försökte Tre dra 7 tusen kronor från mitt konto via Autogiro utan att först meddela mig. När jag stoppade utbetlaningen så stängde Tre av mitt abonnemang och det tog flera dagar innan det var igång igen. Ingen ursäkt, ingen kompensation.

10 veckor senare hade jag ännu inte fått den iPhone jag beställt och jag tröttnade på att vänta och sade upp avtalet med Tre. Strax därefter försökte Tre dra motsvarande sju tusen kronor via autogiro från mitt konto åter en gång för en telefon som jag inte fått och än en gång så stoppade jag utbetalningen och än en gång så stängdes mitt abonnemang av trots försäkringar om att dom inte skulle göra det.

 

Jag fick betala avgifter för att dom stängde av och satte på mitt abonnemang varje gång.

 

Efter detta så fick jag inte en korrekt räkning på flera månader utan det var felaktiga påslag av olika slag och jag har säkert betalat flera tusen extra i avgifter för jag orkar inte hålla på och klaga och tjaffsa med kundtjänst.

 

Innan mitt dåliga val att vilja köpa en iPhone 4 via Tre var min relation till företaget gott och jag hade aldrig problem men efter detta så har företaget gjort allt för att krångla och jag har numera sagt upp abonnamenaget och väntar med glädje på att det skall avslutas.

 

När jag ringde till kundtjänst för att säga upp avtalet fick jag vänta så länge i telefonkö att jag blev nerkopplad och det hände många gånger innan jag kom fram. Jag ringde då till andra avdelningar på Tre och kom fram inom 5 minuter. Jag bad då om hjälp men alla hänvisade till att jag måste prata med denna särskilda avdelning som det inte gick att komma fram till.

 

Jag gick in i fysiska butiker men även här fick jag nobben.

 

Långt senare när jag skrev ett brev till Tre och förklarade detta så kom plötsligt en information att jag också hade kunnat skriva ett fysiskt brev till Tre's huvudkontor och säga upp avtalet... jag pratade med säkert 10 personer på Tre's kundtjänst om att jag ville avsluta men dom hänvisade samtliga till denna enda avdelning som jag var tvungen att ringa in till, det var av säkerhetsskäl.... sade dom.

 

Tre's Kundtjänst har personal som inte har någon koll, som är tvungna att fråga någon annan om hjälp, inte skriver logg på vad som sägs och hur dom gör för att "lösa" problem, som ofta är oförmögna att lösa de problem som jag har haft.

 

Även på den tiden jag hade en god relation till företaget så visste jag att kundtjänst fullkomligt suger.

 

Man har också lurat mig gällande ett mobilt bredbandsabonnemang där man fårn början sade at när den bundna tiden gått ut så skulle det övergå till att vara ett abonnemang som jag bara behövde betala för när jag använde det.

Nu har man uppgraderat det till det snabbaste bredbandet på 32Mbit och tar 249:- per månad för det med ett modem som klarar 7.2Mbit och som inte ens fungerar längre med Mac OSX och Lion.

 

Jag har sagt upp även detta men dom har ju 3 månaders uppsägningstid så dom hinner tjäna några tusen på mig ännu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten glömde jag att tala om att Tre, när mitt abonnemang förlorat sin bindningstid så gjorde man om det och det som förut ingick i de 499:-/månad jag betalat, det ligger nu utanpå så nu betalar jag mer än innan bindningstiden gått ut.

 

Min abonnemangskostnad har alltså ökat utan att jag gjort något.... hmmmm.... tjäna pengar.... Lura kunder.... lita på att folk inte orkar bråka utan bara betalar!

 

Heja Tre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten glömde jag att tala om att Tre, när mitt abonnemang förlorat sin bindningstid så gjorde man om det och det som förut ingick i de 499:-/månad jag betalat, det ligger nu utanpå så nu betalar jag mer än innan bindningstiden gått ut.

 

Min abonnemangskostnad har alltså ökat utan att jag gjort något.... hmmmm.... tjäna pengar.... Lura kunder.... lita på att folk inte orkar bråka utan bara betalar!

 

Heja Tre!

 

Går det öht att ringa med någon annan än Telia, Telenors nät suger hårt (TRE använder deras gsm nät men har eget 3g nät) Tele2 är helt oanvändbart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju iaf inte de tre senaste inläggen en fråga till operatörerna, utan snarare klagomål. Om jag vore er så skulle jag skriva på fairshopping istället än att gå off topic i denna tråd.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju iaf inte de tre senaste inläggen en fråga till operatörerna, utan snarare klagomål. Om jag vore er så skulle jag skriva på fairshopping istället än att gå off topic i denna tråd.

 

Detta forumet och denna tråd är det perfekta stället att framföra ett klagomål på en operatör. Telia, Tre, Telenor m.fl. vet att det är missnöjen som dessa som dom måste hålla utkik efter och förhoppningsvis så läser dom detta och vill göra något för att förbättra sin service så att andra inte råkar ut för samma skit som jag har fått stå ut med.

 

Vi kunder är dessa operatörers inkomstkällor och här har det förekommit kritik mot Telia och jag tänkte att det skulle vara på sin plats att kritik även kommer andra operatörer till del.

 

Dessutom är det stor skillnad på gnäll och kritik efter verkliga händelser.

 

Det du gör är att du gnäller över att jag använder tråden till något du inte tycker att den skall användas till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...