Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Telia Kundservice

Hej! vad kostar erat billigaste internet abonemang? äe det någon slags gräns som om man passerar den så får man betala för allt utefter den?

Hej.

 

Jag heter Thomas och arbetar på Telias kundservice.

 

Nu vet jag inte vilken operatör du riktar din fråga till, men använder du mer trafik än vad som ingår varje månad i ditt Telia-abonnemang så kostar det dig ingenting extra, men hastigheten sänks till 120 kbit/s för resterande tid av månaden. Det går också att mot en extra avgift köpa till ytterligare datamängd.

 

För att inte bryta mot reglerna om reklam på forumet måste jag be dig att skicka ett e-postmeddelande till oss på Telia så hjälper vi dig gärna vidare med dina funderingar.

http://www.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/viae-post/

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina hörlurar har gått sönder så jag gick in till den Teliabutik där jag köpte telefonen idag för att få ett par nya på garantin, men icke!

Enligt personalen i butiken har Telia bara 6 månaders garanti på "tillbehör".

 

Hur kan det här stämma?

Apple har ju 1 års garanti på alla deras produkter, inklusive hörlurar.

Hur kan Telia då ha kortare garanti på en produkt som de köpt från apple?

 

Önskar svar snarast från Telia!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick till butiken idag igen och tog med mig Garantibeviset där det skulle stå att det bara var 6 månader för tillbehör enligt personalen.

På mitt Garantibevis står det INGET om 6 månader för tillbehör. Det står specificerat vad garantin inte gäller för:

- Förbrukningsvaror, typ batterier

- Rengöring

- Förslitning av normal användning

- Inställningar och justeringar

Sen står det lite om vanvård och sådant så nu tänkte jag att jag allt hade rätten på min sida.

 

Får träffa en ny kille som säger samma sak, 6 månader för tillbehör. Att jag har ett garantibevis som säger något annat spelar ingen roll.

Han skriver ut ett kassakvitto där det står att det är "6 månader för tillbehör".

Jag försöker förklara att det inte spelar någon roll vad det står på hans lapp eftersom jag inte fått någon sådan när jag köpte telefonen.

Det jag fick var ett Garantibevis och det är det som ska gälla!

Men han vägrade, bad mig vända mig till allmänna reklamationsnämnden.

Att jag enligt Apple har garanti kvar på telefonen (enligt hemsidan där jag knappat in serienummer) spelar ingen roll, Telia har bara 6 månaders garanti från Apple på tillbehör.

Skitsnack säger jag. Om jag köper en iPhone från apple har jag 12 månaders garanti även på hörlurarna, varför skulle inte Telia ha det?

Blev sjukt irriterad och gick därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Tycker att du ska gå vidare med det.

Ta kontakt med Apple så kan de sätta tryck på telia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde Teliasupporten och de skickade nya hörlurar utan snack smile.gif

 

Lärdom att dra: Håll er borta från Telias butiker, de har värdelösa villkor och otrevlig personal.

Kanske inte gäller all personal whistling.gif , men villkoren är nog samma överallt.

 

Det jag blev mest irriterad över var bemötandet från Teliapersonalen i butik som var väldigt oprofessionellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Telia Kundservice

Ringde Teliasupporten och de skickade nya hörlurar utan snack smile.gif

 

Lärdom att dra: Håll er borta från Telias butiker, de har värdelösa villkor och otrevlig personal.

Kanske inte gäller all personal whistling.gif , men villkoren är nog samma överallt.

 

Det jag blev mest irriterad över var bemötandet från Teliapersonalen i butik som var väldigt oprofessionellt.

 

Hej!

Jag ber om ursäkt för det oprofessionella bemötande du fick i butiken.

Det är, precis som du skriver, 12 månaders garanti på hörlurarna som följer med iPhone.

 

Det är självklart viktigt att vi ger rätt information och bra bemötande i våra butiker. Du får gärna skriva vilken butik du var inne i (i tråden eller via PM) så kan jag vidarebefordra dina meddelanden till butikschefen för kännedom.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var i Uppsala, butiken som ligger i S:t Per Gallerian. Jag pratade alltså med två olika personer och båda var lika tvärsäkra på att det bara var 6 månader trots att jag hade med mig garantibeviset andra gången.

Tur att telefon-supporten var trevligare och det känns lite bättre nu när du ska ta kontakt med dem.

Vet du hur lång tid det brukar ta att få hörlurarna? Har inte fått mina än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Det var i Uppsala, butiken som ligger i S:t Per Gallerian. Jag pratade alltså med två olika personer och båda var lika tvärsäkra på att det bara var 6 månader trots att jag hade med mig garantibeviset andra gången.

Tur att telefon-supporten var trevligare och det känns lite bättre nu när du ska ta kontakt med dem.

Vet du hur lång tid det brukar ta att få hörlurarna? Har inte fått mina än.

 

Då ska jag föra informationen vidare till butikschefen.

Jag kan dessvärre inte svara på hur länge det tar innan du får dina nya hörlurar men om de inte dyker upp snart så kan du kontakta mig via PM så kan jag undersöka det.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag magiskt uppgiven! Vilket misslyckande att byta till Telia!

 

Jag har haft mitt abonemang i 2 dagar, jag ångrar mig och vill ångra mig, men det går inte om man öppnar boxen! Va är ångerätten till? Då tänkte jag, jag köper ut abb. och telefon, men då är op. låst i 12 mån. Så då sitter jag på en telefon som är värdelös! Fan borde bytt från tele2, där fickman hjälp av kundtjänsten på nätet och telefonen iaf. hur gör man nu, detta är löjligt. några tips? man har ju inga rättigheter när det gäller ab och iphone! några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Kolla vad som står.

Står det i avtalet i obruten förpackning och om det finns "seals" som säger i nåt i stil med genom att bryta så accepterar du avtalet, så är det gannska kört.

Men ett bolag som Telia borde visa lite goodwill, jag menar vi är mycket små gämfört med telia, och vi tar tillbaka saker från kunder som ångrar sig även om förpackningen är bruten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bryr mig inte om telefonen, jag köper ut den säger jag. Men telefonen är operatörslåst i 12 månader innan jag får koden. Dom tvingar mig till att jailbreaka den, vilken jag inte vill.

 

Någon som haft samma problem? Hoppas någon från telia tittar in här och hjälper mig för dom på telefon och internet kunde inte ge mig några tydliga svar inom rimliga tider, jag har mest läst mig till allt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Nu är jag magiskt uppgiven! Vilket misslyckande att byta till Telia!

 

Jag har haft mitt abonemang i 2 dagar, jag ångrar mig och vill ångra mig, men det går inte om man öppnar boxen! Va är ångerätten till? Då tänkte jag, jag köper ut abb. och telefon, men då är op. låst i 12 mån. Så då sitter jag på en telefon som är värdelös! Fan borde bytt från tele2, där fickman hjälp av kundtjänsten på nätet och telefonen iaf. hur gör man nu, detta är löjligt. några tips? man har ju inga rättigheter när det gäller ab och iphone! några tips?

 

Citat från det informationsblad som alltid packas med din försändelse om du gjort din beställning genom telia.se eller kundservice; "Du har alltid rätt att utöva din ångerrätt om varan är i väsentligt oförändrat skick."

 

Nu vet jag inte var du köpt din telefon, men är det genom telia.se/kundservice så rekommenderar jag dig att skicka en fråga via e-post till vår varusupport som kan upplysa dig om vad som gäller i ditt specifika fall. Har du köpt din telefon i butik så rekommenderar jag dig att ta kontakt med butikspersonalen så hjälper dom dig.

 

http://www.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/viae-post/ (välj Mobiltelefoni och Varuleverans - Mobiltelefoner och mobilt bredband)

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte täckning tror jag du kan reklamera abonnemanget. Borde finnas info hos konsumentverket eller ARN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i stora delar av vardagsrummet jag tappar täckning och kontakt med telia, säger jag det till telia så kommer dom säkert hitta på något om varför jag inte kan ha det som giltigt skäl, jag bor i centrala göteborg.

 

Jag mailade telia, i torsdags, dom har inte svarat. Vilket misstag detta var, borde aldrig lämnat tele2, dom kan iaf ge raka besked efter 1 samtal. Vet inte hur jag ska lösa detta faktiskt.

post-8516-037125200 1307871364_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Det är i stora delar av vardagsrummet jag tappar täckning och kontakt med telia, säger jag det till telia så kommer dom säkert hitta på något om varför jag inte kan ha det som giltigt skäl, jag bor i centrala göteborg.

 

Jag mailade telia, i torsdags, dom har inte svarat. Vilket misstag detta var, borde aldrig lämnat tele2, dom kan iaf ge raka besked efter 1 samtal. Vet inte hur jag ska lösa detta faktiskt.

 

Vi kan aldrig garantera täckning inomhus eftersom det finns många faktorer som påverkar täckningsförhållandet. Exempel på detta är kuperad terräng, tjocka husväggar, fönsterglas (treglasfönster) med mer. Alla fysiska hinder mellan dig och basstationen är alltså faktorer som påverkar styrkan på signalen och därmed din täckning.

 

Om du även har dålig täckning utanför din bostad kan vi på kundservice, med hjälp av vår nätsupport, göra en felsökning på din adress. Är det däremot enbart täckningen inomhus som du upplever problem med, så är det dessvärre i det i flesta fall utanför vår kontroll.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orka inte med detta mer, slänger hellre telefonen nu än att ha mer kontakt med telia, känns härligt "vi kan aldrig garantera täckning inomhus", jo vars, man kan ha det som policy men hur pragmatiskt är det?

 

Jag får stå ut med skiten i 1 år sen så lämnar jag telia och nämner samtidigt den underbara servicen man fått av telia senaste veckan för alla vännerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barbapappa_86

Jag orka inte med detta mer, slänger hellre telefonen nu än att ha mer kontakt med telia, känns härligt "vi kan aldrig garantera täckning inomhus", jo vars, man kan ha det som policy men hur pragmatiskt är det?

 

Jag får stå ut med skiten i 1 år sen så lämnar jag telia och nämner samtidigt den underbara servicen man fått av telia senaste veckan för alla vännerna.

 

Kan givetvis vara terminalrelaterat. Pröva ditt SIM-kort i en annan 3G-lur och se hur det fungerar. Har du en iPhone 4 så kan du använda dig av en simsläde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orka inte med detta mer, slänger hellre telefonen nu än att ha mer kontakt med telia, känns härligt "vi kan aldrig garantera täckning inomhus", jo vars, man kan ha det som policy men hur pragmatiskt är det?

 

Jag får stå ut med skiten i 1 år sen så lämnar jag telia och nämner samtidigt den underbara servicen man fått av telia senaste veckan för alla vännerna.

 

Förlåt men, du menar alltså på fullaste allvar att Telia ska ha ansvar för hur hus byggs så det finns täckning inomhus?? Det finns många skäl till att man har dålig täckning inomhus. Hur är täckningen utomhus?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt men, du menar alltså på fullaste allvar att Telia ska ha ansvar för hur hus byggs så det finns täckning inomhus?? Det finns många skäl till att man har dålig täckning inomhus. Hur är täckningen utomhus?

 

 

 

Jag bor i centrala göteborg, om jag inte kan få ha täckning i mitt vardagsrum så tycker jag telia bör vara mer tillmötesgående, iaf erbjuda sig olika lösningar, kompensation för att jag konstant måste ringa upp (ökade kostnader) och mina psykologkostnader i längden för att jag inte kan ta emot samtal normalt i mitt hem. Eller tycker du jag har fel? Det sistnämnda är ett skämt förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På sätt och vis tycker jag faktiskt att du har fel. Det är ju lite som om du åker på E20, pratar med någon och samtalet bryts, ska operatören kompensera dig för det med?

 

Det kan ju vara så enkelt att Tele2 har en mast närmare dig än Telia, därför funkar det bättre. Har du testat med en annan mobil med telia? Kanske är så att det är något vajsing på iPhonen?

 

Nu tror jag det finns regler för hur lite täckning det krävs för att häva ett abonnemang men det gäller i så fall totalt beroende på användning inne/ute.

 

Du kan ju testa med att gå till inköpsstället och fråga, det bukar ju vara en bra start tycker i alla fall jag.

 

För övrigt så biter inte sarkasmer och ironier på mig och med tanke på vad som var det sistnämnda så förstår jag att du skämtade, du måste ju själv veta vad som är rätt och fel i dina kommentarer ;)

Redigerad av malfre01
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Både du och telia har rätt.

Jag tycker personligen dock att telia har blivit mycket sämre på att möta sina kunder medan deras konkurenter har blivit mycket bättre.

Telia lever ibland fortfarande i monopolvärlden och tror att om man inte har telia så har man inget annat att välja från.

Har ni inte hört talas om goodwill, Han är missnöjd och vill ångra köpet varför får han inte göra det ?

Ok avtal... Han vill ju köpa loss sig från avtalet... Varför inte llåsa upp hans telefon då, han vill ju inte ha med er att göra ?

Vad tjänar ni på det, tror ni på fullaste alvar att han ringer med er ändå ?

Nääääääääää, jag fattar inte hur företag tänker ibland...................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick efter många påtryckningar veta av en tjej att apple vägrar låsa upp inom ett år. Jag känner att det är ett förlegat synsätt nu när man kan köpa telefonen av apple olåst, så jag tycker de borde ompröva det. Att köpa en olåst är ju dessutom billigare. Jag byer operatör på dagen av 1 år, om jag inte lyckas sälja min telialåsta telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Har ni inte hört talas om goodwill, Han är missnöjd och vill ångra köpet varför får han inte göra det ?

Ok avtal... Han vill ju köpa loss sig från avtalet... Varför inte llåsa upp hans telefon då, han vill ju inte ha med er att göra ?

Vad tjänar ni på det, tror ni på fullaste alvar att han ringer med er ändå ?

Nääääääääää, jag fattar inte hur företag tänker ibland...................

Som skrivet tidigare i tråden (inlägg #712) rekommenderar jag honom att kontakta inköpsstället för att få mer information kring en eventuell ånger. Är inköpsstället osäkra på hur de ska hantera det specifika fallet så kan dom ta ärendet vidare med en reklamationshandläggare, som i sin tur kan ta ett beslut om att eventuellt bryta bindningstiden.

 

Vi på vanlig kundservice kan alltså dessvärre inte ge ett svar på just denna fråga.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick efter många påtryckningar veta av en tjej att apple vägrar låsa upp inom ett år. Jag känner att det är ett förlegat synsätt nu när man kan köpa telefonen av apple olåst, så jag tycker de borde ompröva det. Att köpa en olåst är ju dessutom billigare. Jag byer operatör på dagen av 1 år, om jag inte lyckas sälja min telialåsta telefon.

Som jag har förstått det är det fullt möjligt att låsa upp en iphone även om den inte är ett år gammal, det är inga problem, bara operatören vill...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick efter många påtryckningar veta av en tjej att apple vägrar låsa upp inom ett år. Jag känner att det är ett förlegat synsätt nu när man kan köpa telefonen av apple olåst, så jag tycker de borde ompröva det. Att köpa en olåst är ju dessutom billigare. Jag byer operatör på dagen av 1 år, om jag inte lyckas sälja min telialåsta telefon.

 

Från Telias hemsida: "Om din mobil är operatörslåst till Telia kan du, mot en avgift, låsa upp den i närmaste Teliabutik 12 månader efter inköpstillfället." Vad är det som är svårt att begripa av det? Blir så trött på gnälliga fjortisar som inte fattar vad det innebär att ingå ett avtal!

 

Ni som gnäller på Telia: De är åtminstone de enda som behagar svara på frågor i denna tråd, övriga operatörer lyser med sin frånvaro. Så mycket bryr de sig om sina kunder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...