Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Tre har ju varit prispressaralternativet. Nu när Tre är med i matchen så är det ju bra. Fast egentligen tror jag att oavsett hur många som är med, så kommer det alltid finnas folk som gillar Telia och tror att det fortfarande är som på Televerket i forntiden.

 

Alla operatörer kommer att sälja som F*N. Nu handlar det mer om att skaka fram telefoner. Jag får hoppas att Tre har någon form av nattöppet så man kan gå och köa.

Redigerad av darkshippo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket tråkigt att höra, tackar dock för att du tagit dig tid att undersöka frågan och framfört vårt önskemål. Hoppas att de som har hand om detta förstår att vinsten skulle vara större än kostnaden för Telia om detta implementerades. Ytterliggare en feature som skulle dra folk till Telia istället för de övriga operatörerna.

 

Man är väll inte dum heller klart man förstår varför Telia inte vill införa Visual Voicemail, Alla besked man får från kundservice är typ bara undanflykter enligt mig, Svaret är att man INTE skulle behöva betala för varje minut man ringer till röstbrevlådan därav tjänar Telia mindre pengar på visual voicemail eftersom vi inte betalar för varje minut vi lyssnar på våra meddelanden :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia har fått njutit utav att ha monopol på iPhone 3G! De har dyra abonnemang som man är tvungen att ta om man vill ha iPhone 3G. Telia ha verkligen sugit ur så mycket som det går men nu när iPhone 3Gs kommer lanseras den 31 Juli så är inte Telia ensamma om iPhone längre. Jag säger bara ÄNTLIGEN !!!

Nu kommer Telia bli tvugna att matcha Telenor och TRE...

 

 

Äntligen äntligen...

 

 

Mvh

 

Kvalificerat skitsnack. Du behöver inte ha något särskilt Telia-abb för att köpa iPhone. Det går bra med vilket som helst av deras abb.

 

/b

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isabelle Eberhardt
1. Nej, inget datum är meddelat till oss på Telia från Apple.

 

2. Generellt gäller följande oavsett abonnemang, ja du får köpa en mobil kontant, vilken mobil som helst, men iPhone hade som krav att det skulle läggas bindning på ett abonnemang för att få köpa den. Vi vet i dagsläget inte hur det kommer att se ut med nya 3Gs

 

3. Som det ser ut nu så vet vi lika mycket som er. Apple släpper tyvärr inte någon som helst förhandsinformation till oss.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

 

Naturligtvis vet Telia det i en sån här fråga finns det alltid förhandlingar bakom rätten att

få sälja IPhone. Men Apple/Telia har en smart marknadsföringspolicy och läcker inte information.

 

Resultatet av dessa förhandlingar, som är mycket komplexa, är inte delgivna kundtjänst pga.

risken för läckage, så ingen kan väl begära att Ni skall kunna svara på dem på kundtjänst.

 

En sak är märklig bara, hur kan samma koncern "Telia Sonera i Finland" välja att gå ut med

detaljinformationen i Finland men inte i sverige, det är ju trots allt samma release datum ?

 

Sen Apple, Apple och Apple.......... Ni har ett kundansvar stipulerat i konsumentköplagen

mot kunden inte Apple. Glöm inte det på releasedagen och skyll eventuella problem på

Apples policy som när Ni släppte 3G modellen....

 

Med Vänlig Hälsning

 

Isabelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Abonnemang/pris.

 

 

Mvh

 

Hm har själv haft Tre innan jag bytte till Telia och jag tycker inte skillnaderna var så stora..

Vet inte vad Tre har för priser idag, men när jag hade abonnemang "Tre bomben 199"

så fick man ju välja med en tjänst för fri surf, vilket blev drygt 90kr i månaden...

 

Nu har jag max 25 + fri surf som kostar 69 i månaden.

 

Och fakturorna är ju billigare nu än vad dem var med Tre,

men sen om Tre kommer ha billigare abonnemang tillsammans med iPhone är ju en annan historia :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är underförstått att sharkbait menade att Telia har haft möjligheten att sätta vilka priser de vill på abonnemangen eftersom till en början var det endast Telia som sålde iPhone 3G. Detta medförde också Telia kunde sätta ett högt pris på datatrafik, med mera. Egentligen undrar jag varför det är tillåtet att låta en ENDA operatör ha tillgång till en viss telefon. Det är ju inte möjligt att köpa iPhone utan operatörslås i Sverige. Kanske borde PTS kika både på Italien och Hong Kong där lagstiftningen hindrar Apple att låta bli sälja olåsta telefoner. Skillnaden på priset för en låst iPhone och en olåst iPhone är faktiskt väldigt liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis vet Telia det i en sån här fråga finns det alltid förhandlingar bakom rätten att

få sälja IPhone. Men Apple/Telia har en smart marknadsföringspolicy och läcker inte information.

 

Resultatet av dessa förhandlingar, som är mycket komplexa, är inte delgivna kundtjänst pga.

risken för läckage, så ingen kan väl begära att Ni skall kunna svara på dem på kundtjänst.

 

En sak är märklig bara, hur kan samma koncern "Telia Sonera i Finland" välja att gå ut med

detaljinformationen i Finland men inte i sverige, det är ju trots allt samma release datum ?

 

Sen Apple, Apple och Apple.......... Ni har ett kundansvar stipulerat i konsumentköplagen

mot kunden inte Apple. Glöm inte det på releasedagen och skyll eventuella problem på

Apples policy som när Ni släppte 3G modellen....

 

Med Vänlig Hälsning

 

Isabelle

 

 

Fast i Finland är Sonera den enda operatören som ska sälja iphone 3gs vilket inte är fallet i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isabelle Eberhardt
Fast i Finland är Sonera den enda operatören som ska sälja iphone 3gs vilket inte är fallet i Sverige.

 

Visserligen, och visst gör det skillnad ur det perspektivet. Det skulle mer eller mindre tvinga alla

operatörer att gå ut med Info så att Vi kunder i lugn och ro kunde jämföra villkoren och köa

vid det Vi individuellt bedömer som bästa operatörsalternativet vid releasen.

 

Villkoren för abonnemang är ju otroligt komplext utformade, både nogranna analyser för vinst-

maximering avvägt mot marknadsandelar och långsiktig kundtrogenhet spelar in. Dessa analyser

involverar både betendevetare, marknadsföringsexperter, ekonomer och reklamstrateger m.fl.

Komplexiteten är medveten och ger operatörerna ett övertag mot gemene man.

 

Men sen kan vi ju se tillbaka på releasen av IPhone 3G då var ju Telia ensamma om rätten att sälja

och inte gick man ut med information före releasen för det......

 

Skulle för övrigt vara intressant om någon juridiskt kunnig kunde kommetera EU regelverket. :laserbok:

 

Isabelle

Redigerad av Isabelle Eberhardt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi inte försöka hålla denna tråd till frågor till operatörerna! Övrig diskussion får tas i annan tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Citat från tråden om iMaxi och Iphone 3GS behov

 

 

Hej Anders Häll såg att Du deltagit i en annan tråd som jag startat

men nu när Telia intresserar sig i frågan skulle jag vilja höra din personliga

uppfattning om just iMaxi dvs. 1000MB osv.... se första inlägget i min analys

av iMaxi som är speciellt gjort för IPhone användaren.

 

Hur regerar :unsure: spontant 32MB/Dag under omständigheterna nedan:

Hemma har jag Telia ADSL 24 Mb/s kommer upp i ca 18 mot en snabb

server. 32 MB gör jag av med på mindre än 20s i bästa fall.

Vad tror Telia om behovet för IPhone 3GS map, punkterna 1 -5 nedan.

och den framtida utvecklingen..........

Kan vi en spontan kommentar ? :laserbok:

Isabelle

 

Hej

 

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice.

 

En spontan kommentar på detta kommer du inte att få av mig å tjänstens vägnar då frågan är ställd till mig som privatperson och frågor ställda till mig som privatperson svarar inte jag på i detta forum. Inte i något annat forum heller för den delen.

 

"Vad tror Telia om behovet för IPhone 3GS map, punkterna 1 -5 nedan.

och den framtida utvecklingen.........."

 

Vad Telia tror om den kommande utvecklingen är inte heller en fråga som jag kommer att svara på av den enkla orsaken att det inte är inom min kompetens. Min kompetens är att svara på användarfrågor samt abonnemangsfrågor. Inte att spekulera i den framtida utvecklingen. För övrigt anser jag att detta är fel tråd att ta denna diskussion i.

 

Denna tråd startades i en förhoppning för er att kunna ställa användar/abonnemangsfrågor i.

Jag vill därför be er att hålla er till topic.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice.

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isabelle Eberhardt
Det kanske blir en bättre affär att betala av ett abonnemang á 12 månader, sen teckna ett nytt och betala en mindre summa kontant än att köpa hela telefonen kontant från Teila.

 

Du har rätt avseende IPhone 3G så här många alternativ fanns det och exakt så här

mycket kostade dom, Se bifogad Excel fil. Jag garanterar att jag räknat exakt rätt

på summorna. Jag gjorde detta då jag köpte mina andra IPhone 3G för 2 månader sen.

 

Alla beräkningar bygger på att Du säger upp abbonemanget direkt efter köpet

jag har även räknat in mini uppsägningstiden som du är tvingad till på vissa

abbonemang. Sen finns det en värdekolumn ocså för vad vissa tjänster har för

värde tex. tillgång till Surfzon etc (har ej bifogat denna då det blir för komplext)

 

Se bifogat Clip från Excel fil:

 

MVH

 

Isabelle

post-47079-1247767319.jpg

Redigerad av Isabelle Eberhardt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isabelle Eberhardt

Hej

 

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice.

 

En spontan kommentar på detta kommer du inte att få av mig å tjänstens vägnar då frågan är ställd till mig som privatperson och frågor ställda till mig som privatperson svarar inte jag på i detta forum. Inte i något annat forum heller för den delen.

 

Denna tråd startades i en förhoppning för er att kunna ställa användar/abonnemangsfrågor i.

Jag vill därför be er att hålla er till topic.

 

Absolut rätt jag håller med........kommer att hålla mig till abonnemangsfrågor endast. och då

riktade till Telia som företag/koncern. -Misstaget från min sida kommer inte att upprepas. men

det var nog bara jag som inte höll mig till "topic" och formulerade mig fel, inta alla andra så

säg inte "er"

 

Sorry :blushing:

 

Isabelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Telia Kundservice
Till telia har ni inte tänkt släppa fler priser/erbjudande innan den 31?

 

Vi kommer att släppa priserna innan lansering, men exakt när har jag ingen information om just nu.

Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, om man läser på Telias iPhone Blog så hittar man:

 

Om man köper via telia.se nu så skickas telefonerna den 31 juli. Vill man ha den 31 juli rekommederas att man går till en Telia butik och förköper den där.

 

Kan man få ett litet svar på varför det görs så? Personalen på lokala Telia-butiken trodde nämligen att den skulle skickas ut tidigare för att levereras på releasedagen. De skulle få in iPhone i lager den 28, dvs imorgon.

 

Är det något som kanske ändrats, finns det något hopp att få sin lur på släppdagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Skapade en tråd om detta, men fick tips om att fråga här.

 

Går det att få 3G S utan bindningstid? Det gick med 3G genom att utnyttja följande del i Telias villkor (taget ur minnet = ej bokstavligt rätt):

 

Om du har ett teliaabonnemang med mer än 6 månaders bindningstid kvar och som är tecknat innan säljstarten för iPhone 3G har du rätt att köpa en iPhone 3G utan att förlänga bindningstiden.

 

Jag gjorde alltså så här:

 

1. Jag hade ett teliaabonnemang innan utan bindningstid.

2. Dagen innan säljstart ringde jag och bad dem lägga på 12 månaders bindningstid på mitt abonnemang.

3. På säljstartsdagen fick jag därför köpa en iPhone utan någon extra bindningstid.

4. Dagen efter ringde jag till Telia och bad dem att ta bort bindningstiden jag hade bett dem om två dagar tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga till Halebop.

 

Jag undrar hur det kan komma sig att Telia, som är Halebops moderbolag, har släppt sina priser redan men Halebop dröjer?

 

Kommer det vara möjligt att förboka telefonen hos Halebop?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga till Halebop.

 

Jag undrar hur det kan komma sig att Telia, som är Halebops moderbolag, har släppt sina priser redan men Halebop dröjer?

 

Kommer det vara möjligt att förboka telefonen hos Halebop?

 

Tack på förhand.

Tror att Halebop och telenor måste skynda sig lite och släppa sinna priser om dem vill ha några sålda den 31a=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att Halebop och telenor måste skynda sig lite och släppa sinna priser om dem vill ha några sålda den 31a=)

 

Nu är det bara Halebop kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Telia ;

 

När exakt kommer ni släppa de övriga abbonemangen till iPhone 3GS?? Ikväll efter presseventet? Inatt? kl 07.00??? Ge oss besked

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Telia ;

 

När exakt kommer ni släppa de övriga abbonemangen till iPhone 3GS?? Ikväll efter presseventet? Inatt? kl 07.00??? Ge oss besked

 

Mail som nyss kom från telia:

 

Imorgon är den äntligen här!

Redan från 00.01 kan du beställa iPhone 3GS på telia.se

- med valfritt abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp, såg det. sniket, då måste man vara vaken.. aja, jag kliver upp 04.30-05.00 o börjar köa här hemma.. uppskattar att de får in runt 20-30 telefoner som säljs över disk.

 

tippar på att servern telia.se kommer krascha :)

Redigerad av vacava
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om detta?

 

Kommer det att fungera att stoppa i ett sim-kort från Halebop i en iPhone 3G telefon från Telia?

 

Sen en fråga till Halebop, kommer ni att sälja iPhone 3GS med Halebop Vänner Student?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...