Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väskor, skins, sleeves osv till MacBook Pro 13 tum


JoppePloppe

Rekommendera Poster

Riktigt snyggt fodral måste jag säga, verkar även praktiskt!

 

Skulle vilja ha ett för 15" MBP, finns det?

 

Yes, det gör det. Se mitt tidigare svar angående inköpsplats. Direktlänk för 15"-versionen http://www.enhanceyours.com/contour-design...lack-p-371.html

 

Observera att den förstås finns i andra färger än svart förstås!

 

//BB

 

*red; tillägg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Tack! Ser ju riktigt lovande ut. Dessutom billig.

 

Hur lång tid tog det dig att få den levererad hem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Ser ju riktigt lovande ut. Dessutom billig.

 

Hur lång tid tog det dig att få den levererad hem?

 

Varsågod

Jag beställde den förra torsdagen. Betalade mha Paypal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JoppePloppe

Jaha. Då var en röd Contour Pcket Sleeve beställd. Gillade den färgen trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha. Då var en röd Contour Pcket Sleeve beställd. Gillade den färgen trots allt.

 

Se där ja! Ja, det var den jag övervägde att införskaffa om jag inte skulle få tag i en svart. Hoppas du kommer bli nöjd med den som jag är med min. Sitter som ett smäck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag även skaffat mig en väska. Det är en be.ez LAbesace 13 Classic, som är en ganska liten och kompakt väska som ändå är rymlig för mer än bara datorn för ett pris under tusenlappen. Finns att köpa på Applestore, men köpte min på Macoteket i Stockholm.

 

Jag var lite orolig för att det skulle bli för tajt med den sleeve jag skrivit om tidigare i denna tråd, men datorn passar ändå i väskan med sleeve. Dock är det kanske i tajtaste laget i momentet att faktiskt få i datorn i väskan. Väl i väskan så är det inte så trångt. Hursomhelst, med datorn i så finns gott om plats för AC-adapter, lite kollegieblock och annat som kan vara bra att ha i väskan när man ska till skolan.

 

Bilder kan fixas för någon slags review om så önskas.

 

//BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder kan fixas för någon slags review om så önskas.

 

//BB

 

Gärna, letar själv efter en väska men har ju behovet att ha med MBP, 1-2 kollegieblock och någon kurslitteratursbok. Skulle du kunna fota hur mycket du får plats i denna väska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer bilder på min nya väska där datorn förekommer både med och utan sleeve. Bildkvaliteten är något sämre denna gång, då min sambo lagt beslag på digitalkameran. Bilderna togs därför med mobilkameran, men det syns ändå rätt okej. Fodret är orange om någon är osäker..

 

En bild är tagen för att visa fickan på locket och på ryggsidan som är något dold. Det finns ännu ett dragkedjefack på insidan där jag har ett USB-minne som heller inte syntes på bild.

 

Innehållet i väskan vid bildtagningen är:

  • 1 st MBP 13"
  • 1 st tjock plastmapp motsv 2 kollegieblock
  • 1 st plastmapp med massa papper
  • 1 st glasögonfodral (4cm tjockt)
  • 1 st plånbok (syns ej på bild)
  • 1 st USB-minne

//BB

post-46940-1248195675.jpg

post-46940-1248195681.jpg

post-46940-1248195686.jpg

post-46940-1248195692.jpg

post-46940-1248195697.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut! Måste kolla om den finns i någon annan än svart då jag gillar att ha lite färg på mina väskor. Gillade färgen på insidan. Och den verkar ju tillräckligt stor för mina behov, speciellt då jag inte har med mig datorn varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut! Måste kolla om den finns i någon annan än svart då jag gillar att ha lite färg på mina väskor. Gillade färgen på insidan. Och den verkar ju tillräckligt stor för mina behov, speciellt då jag inte har med mig datorn varje dag.

 

Det finns i lite olika färgalternativ, min är ju helsvart men det ska finnas med lite mer färgklickar. Vet inte vilken återförsäljare som har flest varianter, men Applestore har iallafall 2 versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med väskor.

 

Kanske lite off topic men...

Har en Baron väska som jag tycker fungerar kanon. Använde den tidigare till min 15" laptop men funkar bra till min nya MBP 13" också. Bra väska om man behöver ha med sig lite mer prylar (kollegieblock, kurslitt. etc).

Ett plus är att man får med ett urtagbart laptopfodral, brukar använda det löst ibland ifall jag behöver packa ner datorn i någon större väska.

 

http://www.baron.se/sverige/index.php?page...rt&Itemid=8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JoppePloppe

Kan ju nämna att jag sedan tidigare äger en Sandqvist dataväska som jag älskar :totaltgalen: ...mest för utseendet skull. Väldigt snygg i mina ögon.

Den var dock för 15 tum men det gör verkligen inget tycker jag. Men jag kan verkligen rekomendera dom.

1580929-rescaledpic-400x400.jpg

 

Man får även med en axelrem. :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer bilder på min nya väska där datorn förekommer både med och utan sleeve. Bildkvaliteten är något sämre denna gång, då min sambo lagt beslag på digitalkameran. Bilderna togs därför med mobilkameran, men det syns ändå rätt okej. Fodret är orange om någon är osäker..

 

En bild är tagen för att visa fickan på locket och på ryggsidan som är något dold. Det finns ännu ett dragkedjefack på insidan där jag har ett USB-minne som heller inte syntes på bild.

 

Innehållet i väskan vid bildtagningen är:

  • 1 st MBP 13"
  • 1 st tjock plastmapp motsv 2 kollegieblock
  • 1 st plastmapp med massa papper
  • 1 st glasögonfodral (4cm tjockt)
  • 1 st plånbok (syns ej på bild)
  • 1 st USB-minne

//BB

 

Hur känns väskan nu när du använt den ett tag? Är den lagom, stor, tung, etc, etc?

Jag funderar på att köpa samma väska fast till 15" - är det ett bra köp, tro?

 

Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur känns väskan nu när du använt den ett tag? Är den lagom, stor, tung, etc, etc?

Jag funderar på att köpa samma väska fast till 15" - är det ett bra köp, tro?

 

Tackar!

 

Väskan känns bra, den kommer förvisso inte hårdtestas förrän i höst när skolan börjar och jag kommer börja släppa massa prylar i den. MEN, hittills så har jag använt väskan mestadels som "vanlig" väska utan dator och har då haft matlåda och någon extra tröja i den till jobbet med gott om plats över. Då jag cyklar mycket är det lätt hänt att man blir svettig på ryggen där väskan ligger emot, men det lilla formatet gör att man inte blir lika varm. Dessutom är den något förutbestämt utformad så den ligger inte lika slickat, som ex. Crumpler-väskor gör, mot ryggen.

 

Jag skulle råda dig att kolla i någon butik hur väskan känns. Eftersom du är ute efter en för 15" så kanske formatet blir så stort att det inte känns lika bekvämt. Jag tänkte beställa via nätet först, men jag ville vara säker på att den skulle fungera för min dator och att den upplevdes bra att bära. Enklast att göra detta direkt i butik med andra ord. Jag är hursomhelst väldigt nöjd med min väska, då jag var på jakt efter en axelväska som är anpassad för dator utan för den skull se ut som en datorväska. Samt att kunna använda den som "vanlig" väska.

 

Lycka till!

 

//BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väskan känns bra, den kommer förvisso inte hårdtestas förrän i höst när skolan börjar och jag kommer börja släppa massa prylar i den. MEN, hittills så har jag använt väskan mestadels som "vanlig" väska utan dator och har då haft matlåda och någon extra tröja i den till jobbet med gott om plats över. Då jag cyklar mycket är det lätt hänt att man blir svettig på ryggen där väskan ligger emot, men det lilla formatet gör att man inte blir lika varm. Dessutom är den något förutbestämt utformad så den ligger inte lika slickat, som ex. Crumpler-väskor gör, mot ryggen.

 

Jag skulle råda dig att kolla i någon butik hur väskan känns. Eftersom du är ute efter en för 15" så kanske formatet blir så stort att det inte känns lika bekvämt. Jag tänkte beställa via nätet först, men jag ville vara säker på att den skulle fungera för min dator och att den upplevdes bra att bära. Enklast att göra detta direkt i butik med andra ord. Jag är hursomhelst väldigt nöjd med min väska, då jag var på jakt efter en axelväska som är anpassad för dator utan för den skull se ut som en datorväska. Samt att kunna använda den som "vanlig" väska.

 

Lycka till!

 

//BB

 

Stort tack för snabbt och utförligt svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Tänkte hijacka tråden lite och fråga om ryggsäckar också. Har några länkas men de har varit för 15". Jag är en ganska liten person, så de ryggsäckarna är oftast på tok för stora för min rygg.

 

Just nu har jag en Targus XS Backpack men den skaver jättemycke där spännena sitter för att reglera storleken. Förutom detta är den väldigt liten och nätt, men tyvärr är detta ett för stort problem eftersom det gör så ont...

 

Om någon har någon liten ryggsäck som är just för 13" kan ni väl visa den i tråden och kanske också när den är på ryggen så man får en uppfattning om hur stor den är? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var på väskjakt hittade jag en ganska smidig axelväska (som jag först trodde) men som hade dubbla axelband = ryggsäck. Tyvärr minns jag inte vad den hette, men hittade den iLife-butiken på Sveavägen i Stockholm. Kolla Macoteket och se över deras utbud.

 

Jag har sedan tidigare en Targus-ryggsäck från den tiden jag hade PC, men den är inte alls vad du efterlyser. Alldeles för stor och klumpig i min smak.

 

//BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder ett Incase Neoprene Sleeve som jag köpte samtidigt som macbook pro för 329 kronor, passar perfa :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på det viktigaste med en (skol-)väska, den måste ju rymma en matlåda. Det är största problemet jag har nu med min messenger bag (Ej för dator), jag får ej plats med maten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får plats med matlåda(t.o.m. 2 st!) i min LAbesace väska. Använder den även som vanlig väska de dagar jag inte har dator med mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag beställt Contour RE-versible (svart/röd) fodral till min MBP 13''. Jag passade även på att beställa ett be-ez Larobe för MacBook AIR (!) eftersom det förekommit tips om det. Mitt problem med mitt nuvarande Tucano second skin (quatro eller vad denna variant heter) är att det är ANINGEN för stort för datorn eftersom det är skräddarsytt för plastmodellernas mått. Jag fruktar dock att Air-fodralet kommer sitta för tight så att skärmen pressas ned mot tangenterna eller något annat obehagligt. Någon som testat denna lösning och vill ge en utförlig rapport om ev. sådana risker?

 

Återkommer med rapport när jag fått dem.

 

PS. Tycker att Tucano och be-ez mfl borde få tummen ur och ta fram nya fodral skräddarsydda för just Alu-modellerna av MB och MBP 13 ''.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag beställt Contour RE-versible (svart/röd) fodral till min MBP 13''. Jag passade även på att beställa ett be-ez Larobe för MacBook AIR (!) eftersom det förekommit tips om det. Mitt problem med mitt nuvarande Tucano second skin (quatro eller vad denna variant heter) är att det är ANINGEN för stort för datorn eftersom det är skräddarsytt för plastmodellernas mått. Jag fruktar dock att Air-fodralet kommer sitta för tight så att skärmen pressas ned mot tangenterna eller något annat obehagligt. Någon som testat denna lösning och vill ge en utförlig rapport om ev. sådana risker?

 

Återkommer med rapport när jag fått dem.

 

PS. Tycker att Tucano och be-ez mfl borde få tummen ur och ta fram nya fodral skräddarsydda för just Alu-modellerna av MB och MBP 13 ''.

 

Contourfodralet kommer nog bli kanon, men huruvida be.ez-fodralet kommer passa din MBP återstår att se. Mycket beror på hur stretchförmågan är i materialet den är gjord av. Eftersom jag själv kör Contour Pocket Sleeve så vet jag att deras material är väldigt stretchigt, min är anpassad både för MBA och vanliga MB. Förresten, varför köpte du båda?

 

Lägg gärna upp bilder på hur allt passar till din dator i denna tråd sen.

 

Håller med om att tillverkarna måste skärpa sig med att fixa ordentliga fodral till aluminiummodellerna, tråkigt att behöva leta med lykta efter bra skydd till våra datorer som ska passa som handen i handsken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Contourfodralet kommer nog bli kanon, men huruvida be.ez-fodralet kommer passa din MBP återstår att se. Mycket beror på hur stretchförmågan är i materialet den är gjord av. Eftersom jag själv kör Contour Pocket Sleeve så vet jag att deras material är väldigt stretchigt, min är anpassad både för MBA och vanliga MB. Förresten, varför köpte du båda?

 

Eftersom jag inte viste ifall be-ez till Air passade.

 

Nu har i alla fall fodralen kommit. Här är några bilder på be.ez L'Arobe för MacBook Air (black/wasabi) och Contour Re-Versible sleeve för MacBook/MacBook Air

 

post-14816-1249729105.jpg

post-14816-1249729140.jpg

post-14816-1249729164.jpg

post-14816-1249729173.jpg

post-14816-1249729182.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...