Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pramie

Medlem
  • Antal inlägg

    12
  • Gick med

  • Senaste besök

Anseende på webbplatsen

0 Neutralt

Om Pramie

  • Medlemstitel
    På gång

Macanvändare

  • Macanvändare sedan
    2004
  • Appleprylar
    MacBook Air 13", MBP 13" 2017, iPhone X och iPhone 11 Pro
  • Bytt från pc
    Ja

Senaste profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Var bara så upprörd efter deras bemötande hos Apple Store Täby, då fastande vid fuktskadan och ville ens inte titta på laddaren eller ens byta ut den.
  2. Glömde att nämna det viktigaste detaljen. Det hela började med att den nya laddaren slutade att fungera och prövade med en annan laddare och den slutade också att fungera. Det var därför jag kontaktade Apple supporten och istället kolla på laddaren så började de fokusera på korrosion in kontakten.
  3. Det har går att ladda telefonen.
  4. Laddar min telefon enbart på kontoret eller hemma vid sängen och det över natten.
  5. Jag önskar att det var så, då hade jag lätt accepterat det och gått vidare. Men nu har luren inte haft någon direkt kontakt med någon slags vätska.
  6. Min försäkring täcker kostnaden minus självrisken. Det som gör mig irriterad är att de på Apple vill inte ta vidare ärendet och se mer.
  7. Det man gör med en telefon, ringer och kollar mail. Det intressanta är att den var bara två veckor gammal och inte varit i närheten av vatten.
  8. Det enda förklaringen jag fick av personalen var att en telefon som klarar vara under vatten var fuktskadad. Laddar min lur under natten i sovrummet enbart. Personalen nämnde även korrosion. Jag tror fortfarande att det var något fel från fabriken och apple är inte kända att erkänna fel. IP68 certifiering betyder att den ska klara av ganska mycket innan den ska skadas. om min dykarklocka skulle få in vatten så skulle tillverkaren gärna vilja ta in den för undersökning och se vad som har hänt. Hos Apple var det, vi byter ut din lur men var god och betala 6300kr.
  9. Har aldrig haft problem med mina andra lurar och de har varit med värre situationer.
  10. Hej alla som använder iPhone. Jag fick min nya iPhone 11 Pro 256GB levererat till mig mitten av november och förra veckan så slutade den nya laddaren att fungera. Jag kontaktade apple support och fick tid till Apple butiken i Täby. Var där igår och fick svaret att telefonen var fuktskadad vid ena ladd pinnen. Det betyder att min telefon som jag knappt använt i två veckor inte täcks av garanti. Så min fråga till er alla apple användare, hur kan en telefon som lanseras vatten tålig bli fuktskadad utan att ha varit i kontakt med VATTEN... Det är inte min första iPhone, har haft alla från Ver2..
×
×
  • Skapa nytt...