Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ruosu

Medlem
  • Antal inlägg

    8
  • Gick med

  • Senaste besök

Anseende på webbplatsen

0 Neutralt

Om Ruosu

  • Medlemstitel
    Nykomling
  • Födelsedag 8 augusti

Profil

  • Kön
    Male
  • Plats
    Göteborg

Macanvändare

  • Macanvändare sedan
    2013
  • Appleprylar
    iPhone, iPad, MacPro sent 2013, Apple watch
  • Bytt från pc
    Ja
  1. Jag körde "kontrollera säkerhetskopiorna" i Time Machine och då kom upp ett meddelande att jag skulle göra en "ny" säkerhetskopia, vilket jag gjorde och just nu funkar det återigen. Skumt fel - hoppas att det inte återkommer. Tack för tipset i alla fall.
  2. Hej, Fick upp nedanstående meddelande när Mac'en försökte göra en säkerhetskopia till Time Capsule. Jag har försökt flera gånger manuellt men samma resultat. Time Capsule är synligt i Finder och jag ser tidigare säkerhetskopior i Time Machine. Sierra 10.12.2. Några förslag att lösa problemet? Time Machine kunde inte slutföra säkerhetskopieringen till ”Perttis AirPort Time Capsule”. Kan inte slutföra säkerhetskopieringen. Ett fel inträffade när mappen för säkerhetskopieringen skapades. Senast kopierad: 15 januari 2017.
  3. Ok, då vet jag. Riktigt dåligt, det har varit så här ganska länge nu.
  4. Yes, så långt har jag kommit också och "tillåtit" nedladdningen i systeminställningen men få inte igång spelaren ändå. Jag har utgått ifrån att Comhem vet de gör, det måste finnas ett antal Mac användare som kör Comhemplay. Jag ska ringa till Comhemskundtjänst och fråga efter detta.
  5. Safari, 10.0.2. https://www.comhemplay.se. Sidan laddar ner "viewrightwebinstaller 15-43-52-778.pkg men jag få inte igång den.
  6. Upptäckte efter senast uppdateringen i Mac'en att Comhemplay funkade inte. Det kommer upp följande meddelande: "Du har ingen spelare installerad. Kontrollera även om spelaren kanske är inaktiverad (genom att gå till webbläsarens tillägg)" och valet "Hämta spelaren". Eftersom jag inte kan se att någonting är inaktiverad väljer jag att hämta spelaren som installeras men när jag sedan gå tillbaka till Comhemplay och loggar in få jag samma meddelande igen d.v.s. " Du har ingen spelare installerad". Behöver goda råd att lösa detta, tack på förhand.
×
×
  • Skapa nytt...