Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

erdig44

Medlem
  • Antal inlägg

    21
  • Gick med

  • Senaste besök

Anseende på webbplatsen

0 Neutralt

Om erdig44

  • Medlemstitel
    På gång

Macanvändare

  • Macanvändare sedan
    2009
  • Bytt från pc
    Ja
  1. Kanske en dum fråga men hur låser jag den till en specifik IP-adress?
  2. Då vi har en skrivare på kontoret som inte stödjer nätverksfunktioner så köpte jag en sådan där liten USB-grej som man kopplar till skrivaren för att göra den till nätverkskrivare. Allting gick bra under instalationen, eftersom vi har mac finns inga drivrutiner stod det, allt sköts via "skrivare och scannrar". Vi kunde lägga till nätverkrivaren utan problem och skriva ut från alla datorer men redan efter några timmar slutade det att fungera. Startar man om USB-dosan genom att dra ut sladden så funkar allt varje gång perfekt igen men efter någon timme så tappar de kontakt och proceduren får upprepas. Alla datorer och USB-dosan är anluten till samma nätverk och det är inga andra problem med nätverket... Någon som vet vad detta kan bero på?
  3. Någon annan som har samma problem? Antagligen inte eftersom det inte skrivits om det här eller någon annan stans på internet. Har försökt i 5 timmar nu med samma felmeddelande. Gäller både på MACen och Iphonen. Någon som har några idéer?
  4. Den senaste veckan när jag ringt en person har hans röst låtit mekanisk och tydligen låter jag lika dant för honom när vi pratar. Ingen av oss har det här problemet med någon annan. Båda befinner oss i Sverige, har Iphone5s samt Tre som operatör. Någon som har någon ide om vad detta kan bero på?
  5. Hur ni missat att de har världsgaranti är väl en mer relevant fråga? Jag har hittat massor som likt du hävdar att de inte har det men alla som hävdar att de prövat har fått garanti inklusive mig själv. Det som står i Apples officiella dokumentation tyder också på att så är fallet.
  6. Internet är fullt av liknande historier, ganska långsökt att hävda att alla ljuger. Att detta inte skulle regleras av en fast policy hos Apple och alla dessa endast haft "tur" låter också väldigt långsökt.
  7. Inte än så länge men alldeles nyss såg jag att någon på Flashback skrivit följande: "Hade importerad en iPhone 5 från USA den gick sönder flertal gånger under garantitiden, det va bara o skapa ett garanti ärende på Apple's hemsida så kom UPS vardagen efter och tog emot mobilen bara sådär utan ens att du behöver packa den själv, UPS sköter allt det så det bara ge telefonen till UPS som kommer så lämnar de över ett kvitto med spårningsnummer och allt. Apple har det bästa garanti servicen!" Med andra ord verkar det lösa sig på ett eller annat sätt. Garantin gäller men är problemet för komplext kanske Apple måste skicka den till USA. Personen ovan verkar om inte annat väldigt nöjd med den servicen trots att det är lite krångligt.
  8. Har googlat en del nu och hittat massor andra som likt jag kunnat lämna in sin Iphone på garantin i andra länder. Har hittills inte hittat någon hävdar att de blivit nekade.
  9. Det har alltid stått, stycket är dessutom skrivet i allmän form och ska inte tolkas som att de får avgöra sådant i fall till fall.
  10. Förutom mitt dokument står det ni länkade: "IMPORTANT RESTRICTION FOR iPHONE AND iPAD SERVICE. Apple may restrict warranty service for iPhone and iPad to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device." Men tills de faktisk gör det gäller ju fortfarande det första juridiskt. Får inte fram något officiellt när jag googlar heller från Apple om att de satt en sådan "restriction".
  11. Det skulle jag gärna se en källa på. När jag köpte min 5a i USA för ett år sedan sa de att WW-Warranty gällde och visade dokumentet jag länkade till som också deklarerar detta.
  12. Den där förklaringen skulle inte hålla i domstol/ARN. Skulle felet varken gå att reparera i USA eller i Sverige är ju inte problemet att det saknas reservdelar som nämns som en restriktion i Apples dokument. Alltså ska den bytas ut i vilket fall och eftersom de två telefonerna enligt alla juridiska definitioner är likvärdiga kan inte Apple slingra sig undan att en amerikansk mobil kan ersättas av en svensk om kunden går med på detta. Om felet går att reparera i USA går det till 99% också att reparera här i Sverige.
  13. Du missförstår, så länge du inte kan gräva fram ett tredje dokument där apple annonserar att de har "restrictat" detta betyder ditt citat endast att Apple flaggar för de kan ändra policy. Deklarerar dem inte det gäller det första dokumentet som jag länkade helt och hållet tills så sker. Tala för dig själv. Minst 95% inklusive mig själv har tappat sin Iphone minst en gång efter ett år och har några repor/mindre stötskador på den. Men visst, är telefonen i fläckfritt condition ser dina möjligheter betydligt bättre ut men det är ytters få som tar så väl hand om luren.
  14. Vet inte hur bevandrad du är inom juridiken men detta var ett av dessa få undantag jag skrev om. Det är inte ofta ett fel "uppenbarligen inte" orsakats av kunden efter mer än ett års användande. I dessa få fall kan du dock såklart dra nytta av lagen. Speciellt inte en produkt som en Iphone som folk hela tiden tappar, respar och utsätter för vätska. Väldigt lätt att skylla i stort sätt alla tänkbara problem på kunden om man skulle vilja.
  15. Min kompis kusin gav mig detta dokument: http://store.apple.com/Catalog/Images/worldwidewarranty.html
×
×
  • Skapa nytt...