Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

wacicu

Medlem
  • Antal inlägg

    2
  • Gick med

  • Senaste besök

Anseende på webbplatsen

0 Neutralt

Om wacicu

  • Medlemstitel
    Nykomling

Profil

  • Plats
    Uppsala

Macanvändare

  • Macanvändare sedan
    1993
  • Appleprylar
    Mac Book Pro 15” (tidigt 2011) iMac G3 2st, iMac G4 (Globen), iBook G4, iPhone 4 (musik), iPhone 6 nuvarande brukstelefon.
  • Bytt från pc
    Nej
  1. Tack för svar. Glömde berätta att iPhone 1 är min och kopplad till mitt Appple-id, iPhone 2 är en annans familjemedlem med eget Apple-id och ingår i min famoljekoppling vad gäller inköp o liknande. Personen har ingen egen dator med eget iTunes. Vi använder samma dator utan egna konton. Har dock varsin iPad, varav min är kopplad till iTunes. Till iTunes är alltså en iPad och en iPhone kopplad samt en dator(den aktuella). Tidigare har jag kunnat använda den andra familjemedlemmens iPhone och lagt över musik till den. Det var en annan iPhone (företagstelegon) och i ett tidigare OS och IOS . Problemet dök upp nu efter nyår med en ”ny” (begagnad) privatägd iPhone. Telefonen är kontrollerad och raderad av firman jag köpte telefonen av. (Returhuset). Det enda (hittills) som inte fungerar är att ansluta till iTunes. När du frågar om båda telefonerna finns på iCloud, menar du då om de syns i Hitta min iPhone? Det gör de. Alla enheter syns dör. Men kan inte se iPhone 2 på iTunes.
  2. Hej. jag har två iPhone 6 med IOS 12.1.3 samt en MacBook Pro 15” (tidigt 2011) med OS 10.12.6 (Sierra). iTunes senaste versionen som går på datorn (tror jag). Min första iPhone, 1, går bra att ansluta till iTunes både via WiFi och USB-kabel, men inte den andra (2). När jag ansluter den (2) med usb-kabel (original) så frågade datorn första gången, om jag ville lita på den och jag bekräftade det i både dator och telefon. Nästa steg är följande: Telefon 1 syns på iTunes men inte telefon 2, syns ej via WiFi eller usb-kabel. Har försökt med båda usb-portarna på datorn, försökt med olika kablar. Har läst igenom de råd som finns via supporten, startat om både dator och telefoner. Stängt av WiFi på aktuella enheter, startat om den, laddat ned senaste versioner av det som går. Får ändå ingen kontakt med telefon två! Någon som vet vad jag ska göra härnäst? Jag vill ladda in musik från datorn (iTunes) på telefon 2.
×
×
  • Skapa nytt...