Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

herrheide

Medlem
  • Antal inlägg

    13
  • Gick med

  • Senaste besök

Anseende på webbplatsen

0 Neutralt

Om herrheide

  • Medlemstitel
    På gång

Macanvändare

  • Bytt från pc
    Ja
  1. Det räcker såklart med solljus, men då det blir svårt denna tiden på dygnet tror jag det går lika bra med en ficklampa. Jag känner inte för att byta den då dammet än så länge går att stå ut med. Blir det värre får man däremot börja tänka om. Tror ni det kan vara en god idé att felanmäla det hos Telia så de vet att man har problemet?
  2. Jag märkte när jag fick min telefon att jag hade "light leakage"-problemet men brydde mig inte då jag inte tyckte det störde upplevelsen. Idag, efter fyra dagars användande, såg jag att det hade kommit in damm under skärmen, vilket förmodligen har kommit in via den glipan mellan skärmen och silverringen som också ger light leakage. Jag googlade problemet och märkte att det var vädigt utbrett, och att Apple i bl a USA och UK beskriver det som fabrikationsfel och byter telefonerna direkt. Någon som har samma problem och varit inne i Teliabutikerna här i Sverige och fått den bytt för detta fel eller light leakage-problem? P.S. Ni behöver ganska starkt ljus om ni ska kunna se dammet, så lys med en ficklampa på skärmen när telefonen är låst.
  3. Jag gör också så att jag använder Köpenhamn. Det brukar stämma.
  4. Tänkte bara uppdatera er om mitt försök till hävning av iPhonen. Den kom tillbaks från service idag och Anovo hade inte utfört någon reparation, så jag bad direkt om att få köpet hävt då det är ett uppenbart fel på telefonen men som de inte kan laga. Jag fick till svar att jag var tvungen att gå via Allmäna Reklamationsnämnden om det och att de inte längre bytte den i butik som de gjort för vissa. Jag accepterade mitt nederlag och tänkte precis lämna butiken när jag märkte att telefonen hade blivit repad, förmodligen av Anovo under servicen. Jag visade killen bakom kassan detta och de ska återkomma med åtgärd. Men det stora med detta är ju helt klart att de nu inte tillåter rekamationer i butik längre utan att man måste gå via ARN.
  5. Var läser du att det inte är 99 öre som öppningsavgift till teliaanvändare?
  6. Jag fick låna en Nokia 3310. Snacka om likvärdig telefon.
  7. herrheide

    Bestskinever

    Det är alltså inte en vanlig, tunn skyddsfilm på framsidan utan gummi? Är det samma material på framsidan som baksidan?
  8. Jag var inne igår och ville häva, men detta var enligt killen bakom kassan inte möjligt. När jag istället bad om en ny telefon var detta inte heller möjligt. Telefonen skulle in på reparation tre gånger innan det skulle vara möjligt att häva. Du verkar ha haft att göra med en trevligare typ än jag hade.
  9. När jag läser i pappren som jag fick i samband med reparationsinlämningen, står där att om de inte finner något fel skickas varan tillbaks mot en kostnad på minst 450:-. Detta kommer det bli i mitt fall, men de kan väl ändå inte tvinga mig att betala 450:- när jag sa att jag ville häva köp/få omleverans men han hävdade att de först var tvungna att undersöka?
  10. Och det är precis vad jag har gjort. Vad jag däremot sätter mig emot är när de vill ta in den 2-3 ggr. Som sagt, går den inte att reparera första gången går den inte de andra gångerna heller.
  11. Detta var ungefär vad jag sa till dem i butiken, men de vägrade låta mig häva köpet.
  12. Men efter jag får tillbaks den första gången och de säger att de inte hittat något fel och därför inte utfört någon reparation, måste jag väl kunna häva köpet? Kan de inte laga den första gången kan de inte det andra gången heller och då finns det ingen anledning att skicka in den flera gånger:S. Detta är ju något som bara de själv förlorar på. Taget från konsumentverket: "Om felet finns kvar efter två reparationsförsök, har du i regel rätt att vägra gå med på fler försök. Säljaren ska reparera eller byta varan utan kostnad för dig. Om säljaren inte lyckas avhjälpa felet, om han vägrar eller det av någon anledning inte är lämpligt att reparera eller lämna en ersättningsvara, kan du begära prisavdrag, få ersättning för att reparera varan på annat håll, eller häva köpet."
  13. Jag reklamerade min iPhone idag. Killen bakom disken påstod att de inte kunde ge mig en omleverans eller häva köpet förrän telefonen hade varit inne på reparation tre gånger, så jag lämnade in den första gången nu. Stämmer detta?
×
×
  • Skapa nytt...