MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

iJames

Medlem
  • Antal inlägg

    156
  • Gick med

  • Senaste besök

Anseende på webbplatsen

0 Neutralt

Om iJames

  • Medlemstitel
    Bra
  • Födelsedag 1984-05-15

Kontakt

  • Webbsida
    http://

Profil

  • Kön
    Male
  • Intressen
    Livet i sig intresserar mig något enormt. Vi lämnar det så.

Macanvändare

  • Macanvändare sedan
    2003
  • Bytt från pc
    Ja
  1. Jag har nu till min stora förtret märkt av att jag har "gulningarna" i skärmen. Var så glad att den kom hel och inte hade felet med att skärmen "flimrar till". Har försökt att vänja mig vid den gula tinten men det går bara inte. Tänker inte minst på det kraftigt minskade andrahandsvärdet också. Har det gått för lång tid eller kan man få tillbaka pengarna, alternativt få den utbytt? Vad är kriterierna för att få tillbaka pengarna? Någon som fått det? Känns ärligt talat som att jag skulle vilja ha tillbaka pengarna och satsa på en macbook pro istället.
  2. Då har man haft i7'an över helgen då och den fungerar fortfarande felfritt, vad jag har märkt iaf Har reggat den med Apple Care nu och verkligen njuter av min första iMac
  3. Sitter nu med min i7 och den fungerar hur bra som helst så här långt och skärmen ser ut att vara hel osv. Hoppas det håller i sig. Älskar verkligen nya musen, var orolig efter alla klagomål, men den faller mig helt i smaken. Så, nu kan man äntligen andas ut, än så länge iaf :-)
  4. Jaha, då har jag min i7 hemma, TNT killen var väl inte alltför mjuk i hanteringen av paketet tyvärr...*suck* Ska låta den stå i rumstemp någon timme innan jag sätter igång. Återkommer med rapport.
  5. iJames

    i5 contra i7

    Att leveransdatumet har blivit framflyttat är ju bara bra med tanke på de problem som uppstått.
  6. Men fan också, det bekräftar ju att det uppehåll av leveranser för att ta hand om detta problemet, inte har ägt rum ännu och de iMac's som kommer att anlända till kunder innan jul nu, mycket möjligt kan komma att ha defekten. Hemskt att man inte bara kan luta sig tillbaka och invänta leveransen med njutning. Som sagt, även om iMacen inte skulle uppvisa problem till en början, känns det ju inte speciellt muntert. Usch.
  7. Jaha, då har de stoppat leveranserna av iMac då. Kunde de inte tagit det beslutet en aningen snabbare? Även om iMac'en fungerar som den ska ett tag, så är det väl bara en tidsfråga innan något går snett, annars hade de väl inte tagit sig sådant här besvär och stoppat alla leveranser osv.
  8. Jag har fått en länk som heter "spåra din beställning", men där finns inte mycket att hämta ännu. Antar att det är TNT som är budfirman, om det sen blir schenker som jag har för mig är vanligt vet jag ej.
  9. Tänkte bara informera om att min i7 blev skickad igår kväll, eller tja, jag fick mailet om att den har blivit skickad, i går kväll; en dag innan beräknat datum för avsändning. Hoppas nu bara den fungerar som den ska
  10. Förstår inte det där alls, beställde min vid samma tidpunkt som dig och min beräknas levereras den 22a Dec. Underligt och frustrerande. Grattis iaf, hur är den funktionsmässigt?
  11. Ni som beställde era iMac's för bara några dagar sedan, vad fick ni för beräknat leveransdatum? Kollade mitt konto nyss och de har redan dragit hela summan på cirkus 20.800 Kr. 22 Dec känns ju som en evighet.
  12. Svårt det är att se alla fina bilder, så måste man vänta nästan en månad efter beställning. Borde de inte förvarna om beräknad leveranstid innan man lägger beställningen? Är det verkligen så stor förfrågan att man måste vänta så pass länge? Har aldrig varit med om det tidigare med Apple.
  13. Jaha, fick mail från Apple och beräknad leverans är 22 December. Mycket dåligt i min mening.
  14. Jaha, då har man beställt en 27" i7 då Håller tummarna för en fungerande enhet.
  15. Jo, precis, jag kopierade över filerna och körde en "erase" på disken. Så glad att det fungerade Var ju dumt att dra ut USB kabeln på det sättet när inget hände efter 3 minuter, men har gjort det ett antal gånger utan problem och på så sätt blivit van antar jag ^^
×