Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Björn Nordström

Medlem
  • Antal inlägg

    1 669
  • Gick med

  • Senaste besök

Anseende på webbplatsen

0 Neutralt

Om Björn Nordström

  • Medlemstitel
    Lysande

Kontakt

  • Webbsida
    http://

Profil

  • Kön
    Male

Macanvändare

  • Macanvändare sedan
    1984
  • Bytt från pc
    Nej
  1. Den prenumererade kalendern finns inte i iCloud över huvud taget och syns aldrig i datorn. Den måste tas bort från iPad eller iPhone.
  2. Det fungerar inte eftersom den prenumererade kalendern inte ligger i Cloud.
  3. Nu har Apple ändrat i inställningarna, så det ser inte lika dant ut som tidigare och mitt tips ovan gäller inte längre, så nu kan inte jag heller hitta hur man tar bort prenumererade kalendrar! Som tur är kan man i alla fall välja att dölja den (Kalenderappen/ Kalendrar (längst ned)/ Avbocka den prenumererade kalendern).
  4. Nu hittade jag det: Inställningar/ E-post, kontakter kalendrar/ Under KONTON (där man har sitt eller sina e-postkonton) finns rubriken Prenumererade kalendrar Klicka kalendern/ Radera konto Inte det mest intuitiva sättet att ta bort en prenumererad kalender, särskilt som andra klandrar tas bort inifrån själva programmet.
  5. Nej tyvärr, jag har kalendern urbockad tills vidare så slipper jag se den i alla fall. Kan tänka mig att det är något som Apple missat men som kommer att rättas till i senare uppdateringar.
  6. Hur gör jag för att ta bort en prenumeration på en kalender på iPad / iPhone (IOS 8)? Kalendern ligger under rubriken Prenumererad och finns alltså inte i iCloud. Klickar jag på kalendern och Ändra borde det komma upp något i stil med Avbryt Prenumeration eller Radera Kalender, men den ända valmöjligheten är att byta färg. Det går ej heller att dra i sidled för att radera. Någon som har något tips?
  7. Oj, snart halv elva - hög tid för en kopp vanligt sur-kaffe. (Kan vara Zoegas i burken, utblandat med något annat som det var extrapris på tidigare.)
  8. Hittade en artikel på ett forum (Elbilforum) där verkningsgrad diskuteras. Siffror mellan 60 och 90% förekommer. Även själva laddaggregatet har vissa förluster (ca 95% verkningsgrad). Fordonets hela verkningsgrad är naturligtvis avsevärt lägre i och med förluster i motor, drivlina, däck samt luftmotstånd, men de finns ju även i fordon med förbränningsmotor. Även om det är (stora) energiförluster kan man anta att batteridrift i fordon kommer att vara det dominerande om 20 år, eller vad tror ni? Länk till Elbilforum Och för den verklige batterinörden finns Batteriuniversitetet!
  9. Ja -ja, ni tänker på fotbolls-EM förstås. Lagt in smileyn som inte funkade /Moderator
  10. Funderar på hur hög verkningsgrad ett modernt batteri har, dvs kvoten mellan hur mycket energi man får ut och hur mycket det går åt för att ladda. Har en känsla av att det är ganska stora förluster. Någon som vet?
  11. Vilket magplask, hade nog lite för höga förväntningar. Nu blev det deppigt...
  12. Utan Steve Jobs skulle datorer och mobiltelefoner inte vara lika kul att använda. Tur att han har funnits och inspirerat så många. Jag kommer att minnas Steve med ett leende!
  13. Ja det kan vara lite svårt att sova i värmen, men varför stressa mitt i sommaren Poca?
  14. Nja... Vittnesmål och minnen blir väldigt vaga och knappast tillförlitliga efter 25 år, ibland kanske direkt felaktiga. Det finns en uppenbar risk att rättssäkerheten hotas. Å andra sidan kan man med hjälp av DNA-teknik säkerställa bevis som kan hjälpa till att lösa fall och ställa gärningsmän till svars även efter lång tid.
  15. Beror säkert på hur lång tunneln eller bron är, och på en rad andra faktorer, men tunnel verkar generellt vara avsevärt dyrare än bro. I Sundsvalls Tidning står att enligt Vägverket en tunnel blir tre gånger så dyr som en bro över Sundsvallsfjärden. I Gotland Tidningar hävdas att en tunnel över Fårösund blir ungefär 10 gånger dyrare än bro.
×
×
  • Skapa nytt...