Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

knappen lossnade - och nu måste jag betala?


kanteyr1

Rekommendera Poster

Skrev detta på ett annat känt Mac-forum, men skriver också här eftersom det känns som om aktiviteten är lite mer här - hoppas det är OK. det jag söker är om någon annan har haft liknande problem, eller vad tusan man skall göra i en situation som denna, hur kan jag bevisa detta?

 

en vecka sedan:

Satt och lyssnade på musik som vanligt, och så händer det som inte får hända, när jag skall återgå från vibration till ljud: KNAPPEN trillar av. Hur fasiken kan det hända? Har varit så sjukt noggran med telefonen då jag är det med allt som har något med Apple att göra - telefonen har fan haft en egen kudde som den har legat på när den skulle sova (ni hör ju själva hur det låter). Och så händer detta mig. Av alla som har en Iphone så händer det just mig. Fy.

 

Någon som upplevt samma problem? Grejen är ju att Iphonen ser helt fuckad utan den där knappen på sidan, hela intrycket med telefonen försvinner ju och jag kommer aldrig kunna ha vibration igen - och jag kommer typ aldrig kunna ha den ljudlös. Förstår än en gång inte hur det kan hända, att den bara lossnar sådär.

 

Och snart börjar semestern. Och om telefonen skall skickas till Anovo så vet man ju inte vad som händer - i den här tråden finns ju skräckexempel där Anovo har gjort repor osv på telefonen, det kanske rentav blir värre? :/

 

och nu, en vecka senare, får jag följande status:

 

Mottaget i verkstaden 2009-07-08

Väntar svar kostnadsförslag (????) hos verkstaden 2009-07-08

 

Asså.. shit. Inte nog med att telefonen blir typ borta över semestern, då det lär dröja tills jag får tillbaka den (om man utgår ifrån hur lång tid det tog tills de tog emot den) - nu är det tydligen jag som har orsakat felet, eller har jag fel? Och nu kommer jag säkerligen behöva betala. Varför skulle jag TA sönder världens vackraste pryl? Medvetet också. Helt jävla sjukt. En knapp, som inte skall gå av, bryts sönder. Än en gång: varför skulle jag TA sönder något? Usch.

 

Vilket jävla skämt. Först tar det en vecka för att ens påbörja en servicen, och nu är det tydligen (enligt rapporterna ovan) JAG som orsakade felet - finns fasiken inte inte ord som beskriver min frustation just nu.

 

Döda mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Finns flera som fått telefonen bytt pga att knappen lossnat. Men om du inte får det så lär du få punga ut med ett antal tusenlappar för det är inget fel som de lagar utan du får köpa en ny telefon :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns flera som fått telefonen bytt pga att knappen lossnat. Men om du inte får det så lär du få punga ut med ett antal tusenlappar för det är inget fel som de lagar utan du får köpa en ny telefon :(

ja, precis.. men varför är det inte samma praxis för alla i sådant fall? varför skall jag behöva betala när det uppenbarligen är ett fel som också har drabbat många andra?

 

ni som har haft era telefoner hos Anovo, och fick den utbytt - hur såg er servicerstatus ut? vad hade ni efter mottaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min knapp lossnade också när jag bytte till ljudlöst. Jag fixade det själv med lite lim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ring till anovo och var RIKTIGT ARG!!!

gav mig en ny iphone när dom höll på att jävlas på anovo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min knapp lossnade också när jag bytte till ljudlöst. Jag fixade det själv med lite lim

för undertecknads del skulle det bara kännas väldigt konstigt om jag skulle behöva limma dit knappen igen, det känns inte speciellt ergonomisk och det klingar inte så bra med Apple.

 

lim känns helt fel. och då finns ju risken att knappen ramlar av, igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev detta på ett annat känt Mac-forum, men skriver också här eftersom det känns som om aktiviteten är lite mer här - hoppas det är OK. det jag söker är om någon annan har haft liknande problem, eller vad tusan man skall göra i en situation som denna, hur kan jag bevisa detta?

 

en vecka sedan:

Satt och lyssnade på musik som vanligt, och så händer det som inte får hända, när jag skall återgå från vibration till ljud: KNAPPEN trillar av. Hur fasiken kan det hända? Har varit så sjukt noggran med telefonen då jag är det med allt som har något med Apple att göra - telefonen har fan haft en egen kudde som den har legat på när den skulle sova (ni hör ju själva hur det låter). Och så händer detta mig. Av alla som har en Iphone så händer det just mig. Fy.

 

Någon som upplevt samma problem? Grejen är ju att Iphonen ser helt fuckad utan den där knappen på sidan, hela intrycket med telefonen försvinner ju och jag kommer aldrig kunna ha vibration igen - och jag kommer typ aldrig kunna ha den ljudlös. Förstår än en gång inte hur det kan hända, att den bara lossnar sådär.

 

Och snart börjar semestern. Och om telefonen skall skickas till Anovo så vet man ju inte vad som händer - i den här tråden finns ju skräckexempel där Anovo har gjort repor osv på telefonen, det kanske rentav blir värre? :/

 

och nu, en vecka senare, får jag följande status:

 

Mottaget i verkstaden 2009-07-08

Väntar svar kostnadsförslag (????) hos verkstaden 2009-07-08

 

Asså.. shit. Inte nog med att telefonen blir typ borta över semestern, då det lär dröja tills jag får tillbaka den (om man utgår ifrån hur lång tid det tog tills de tog emot den) - nu är det tydligen jag som har orsakat felet, eller har jag fel? Och nu kommer jag säkerligen behöva betala. Varför skulle jag TA sönder världens vackraste pryl? Medvetet också. Helt jävla sjukt. En knapp, som inte skall gå av, bryts sönder. Än en gång: varför skulle jag TA sönder något? Usch.

 

Vilket jävla skämt. Först tar det en vecka för att ens påbörja en servicen, och nu är det tydligen (enligt rapporterna ovan) JAG som orsakade felet - finns fasiken inte inte ord som beskriver min frustation just nu.

 

Döda mig.

 

Skriver här också då eftersom du gillar krosspostning...

 

Var står det att DU ska betala?

Har Anovo kontaktat dig? Nej, just det.

 

Lugna ner dig nu, det handlar om en telefon. Herregud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver här också då eftersom du gillar krosspostning...

 

Var står det att DU ska betala?

Har Anovo kontaktat dig? Nej, just det.

 

Lugna ner dig nu, det handlar om en telefon. Herregud.

vad kan annars kostnadsförslag betyda? är ju uppenbart att jag skall behöva betala. och jag, det är en telefon men inte vilken telefon som helst - det enda telefon som jag har köat till i 16 timmar, så det finns en visst kärlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver här också då eftersom du gillar krosspostning...

 

Var står det att DU ska betala?

Har Anovo kontaktat dig? Nej, just det.

 

Lugna ner dig nu, det handlar om en telefon. Herregud.

 

Anovo kontaktar dig dig inte om det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad kan annars kostnadsförslag betyda? är ju uppenbart att jag skall behöva betala. och jag, det är en telefon men inte vilken telefon som helst - det enda telefon som jag har köat till i 16 timmar, så det finns en visst kärlek.

 

Eftersom ingen av oss jobbar på Anovo så vet vi inte, ingen mening att spekulera. Ring dem och fråga.

 

Anovo kontaktar dig dig inte om det

 

 

Nehe, de kontaktar väl Telia som kontaktar honom då i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad kan annars kostnadsförslag betyda?

 

Min teori är att Anovo väntar på kostnadsförslag från Telia. Eftersom det är Telia som anlitar Anovo. Ingenting som ska påverka dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad kan annars kostnadsförslag betyda? är ju uppenbart att jag skall behöva betala. och jag, det är en telefon men inte vilken telefon som helst - det enda telefon som jag har köat till i 16 timmar, så det finns en visst kärlek.

 

Kostnadsförslag behöver inte innebära att du ska betala. Det kan lika gärna vara så att de väntar på ett garantiutlåtande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Dubbelpost

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kostnadsförslag behöver inte innebära att du ska betala. Det kan lika gärna vara så att de väntar på ett garantiutlåtande.

m, jag kan ha gått lite för fort fram. satan vad denna telefon tar fram känslor, på både gott och ont.

 

väntar och ser vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anovo kommer att skicka ett brev hem till dig inom de närmaste dagarna där du ska godkänna deras kostnadsförslag eller ta tillbaka telefonen som den är mot en undersökningsavgift.

 

Detta hände mig då min baksida sprack. Jag fick betala 3950:- för en utbytesenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneLasse

Om den nu väcker så mycket känslor så förmodar jag att du ändå kommer att köpa en 3Gs om några veckor? Annat vore ju konstigt före en iPhone-fanatiker som dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den nu väcker så mycket känslor så förmodar jag att du ändå kommer att köpa en 3Gs om några veckor? Annat vore ju konstigt före en iPhone-fanatiker som dig?

nix, det tänker jag icke göra - anser inte att det är värt att lägga pengar på en telefon som jag skulle bara se som överflödig, denna telefon som jag har (eller hade?) just nu räcker gott och väl till det jag gör i dagsläget, trots min stora passion till Apple.

 

själva charmen med Iphone är ju att vid uppgradering till nytt OS (typ 3.0) så känns hela telefon som en ny maskin, och det gillar jag skarpt. det räcker för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneLasse
nix, det tänker jag icke göra - anser inte att det är värt att lägga pengar på en telefon som jag skulle bara se som överflödig, denna telefon som jag har (eller hade?) just nu räcker gott och väl till det jag gör i dagsläget, trots min stora passion till Apple.

 

själva charmen med Iphone är ju att vid uppgradering till nytt OS (typ 3.0) så känns hela telefon som en ny maskin, och det gillar jag skarpt. det räcker för mig.

 

Tsssss..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tsssss..... ;)

varför tror du annars jag är så angelägen om att de fixar telefonen? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneLasse
varför tror du annars jag är så angelägen om att de fixar telefonen? :)

 

 

Aldrig kul att ha en trasig telefon hur som helst. Dessutom kanske du skulle ha sålt den för ett köp av 3Gs och då inte velat sälja en trasig. Men jag förstår dina tankar om 3Gs! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite lätt offtopic.

 

Man var ju inne på att köpa en 3GS från Grekland eller dylikt. Men när det väl händer något & telefonen går sönder vill man ju bara kunna gå till närmsta Teliabutik ( mitt val av operatör ) & bara säga till dom "fixa den".

 

Själv köpte jag min Iphone 2G 16GB förra året i januari & sen dess har det ända problemet varit att den levererades med ena högtalaren dålig. Annars normalt slitage och enstaka gånger seg mjukvara.

 

Tråkigt när saker går sönder, men vad skall man göra. Man kan ju inte ha kvar sin telefon i lådan.

 

Konsumentköpslagen (L)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under de första 12 månaderna är det tillverkaren som ska bevisa att ett fel uppstått genom oaktsamhet, annars har du rätt till gratis reparation eller likvärdig ersättningsprodukt. Ytterligare 12 månader har du möjlighet att reklamera, men då är det du som ska bevisa att skadan inte uppkommit genom oaktsamhet utan beror på ett ursprungligt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte bara sänka ner ringsignalen till noll när du vill ha ljudlöst? Kanske lite jobbigare, men inte jättejobbigt... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under de första 12 månaderna är det tillverkaren som ska bevisa att ett fel uppstått genom oaktsamhet, annars har du rätt till gratis reparation eller likvärdig ersättningsprodukt. Ytterligare 12 månader har du möjlighet att reklamera, men då är det du som ska bevisa att skadan inte uppkommit genom oaktsamhet utan beror på ett ursprungligt fel.

 

Verkar inte gälla Anovo! Riktigt dåligt tycker jag men man kanske ser det som att 99% av alla som skickar in för det felet har varit oaktsamma och därför drabbas resterande personer negativt av detta. Verkar dock bero mycket på vem som kollar på den. Jag fick min utbytt för sandkorn innanför skärmen så en avbruten knapp tycker jag definitivt att de ska byta ut!

 

Dumt att Anovo inte skaffar kunskapen för att kunna laga iPhone istället, det gör ju Apple Stores och då är kostnaden oerhört mycket mindre och alla blir nöjdare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eländet fortsätter.

 

Fick ett brev idag (väldigt snabba på det), som jag befarade, där de skriver att det är någon jävla fuktskada och det kan byta ut telefonen mot en kostnad på 3700 kr - HAHA. Snälla. A) Det var inte för fuktskadan som jag lämnade in den, utan det var för att knappen gick sönder, och jag är ytterst tveksam till att fukt kan att göra så att knappen, som annars sitter hårt som fan, lossnar. Måste vara en rejäl mängd med fukt och det skulle jag GARANTERAT har märkt. Då borde ju alla andra knappar också ramla av relativt lätt? B) vilken jävla fukt? jag har vårdat telefonen bra som fan genom detta år, och om denna telefon är fuktskadad, så lär ju typ allas vara det. Menar... är den fuktskadad så borde jag ha märkt det för länge sedan, eller hur?

 

Det känns som om en dålig bortförklaring till att de inte orkar byta ut den eller att det inte är värt besväret, men vad vet jag.

 

edit: hur får man fram det till en fuktskada - måste man inte in i telefonen och titta då, eller är det första intrycket som säger det? jag menar.. felet var ju KNAPPEN - varför skall någon in och pilla i min telefon i sådant fall? det kanske man gör för att typ skapa en undanflykt, att man inte behöver reparerar den om det redan finns ett annat fel som man kan skylla på? :/

 

gah.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...