Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Går ej att formatera HD för bootcamp


Wahlgren83

Rekommendera Poster

Wahlgren83

Hejsan

 

Sitter här och försöker installera Windows Xp via bootcamp, men efter att kört första steget i bootcamp assistant så får jag medelandet att hårddisken inte kan partioneras på grund av att en eller flera filer inte kan flyttas samt att jag ska göra en säkerhetskopia av hårdisken och sedan formatera om datorn och försöka igen!? Det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig så någon kanske vet hur man kan lösa problemet utan att behöva installera om hela mac os x?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wahlgren83
Klona disken med Carbon Copy Cloner till en extern hårddisk, starta från den externa hårddisken, formatera den interna, klona tillbaka systemet från den externa, starta om från den interna disken, kör Bootcampassistenten igen.

 

Tack för tipset. Får dock ta och investera i en ny extern hårddisk först :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hobbydiktatorn

Har ingen erfarenhet av Carbon Copy Cloner men jag gjorde processen med Time Machine (hade exakt samma problem). Tog back upp med Time Machine på en extern hdd och startade sedan datorn från installationsskivan gick till menyn "Verktygsprogram" och valde "återställ från Time Machine Back-up". Det raderar alla filerna på datorn och återskapar sedan ALLT! En positiv överraskning var att det frigjorde ca 20 GB samtidigt. Efter det var det inga problem att köra Boot Camp.

 

Rekommenderas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade också problem med detta.

 

Löste det med iDefrag - billigare och betydligt smidigare än extern HD-lösning.

 

Att HFS+ inte fragmenterar är en myt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...