Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Prissänkt! iPhone 3G 16 GB med Telia Mobil Prata på


Hummingbird

Rekommendera Poster

Hummingbird

Telia försöker nu tömma lagret av 16GB 3G. Än så länge går inte deras nya kombination av "Telia Mobil Prata på" + "mobilsurf alltid" att beställa eftersom det ger felmeddelande (inger ju förtroende), men frågan är:

Tvekar du nu? Få en 16GB 3G idag för 1 kr eller vänta på den snabbare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är 4801:- en bra deal?

 

+1

 

Plus att man blir bunden till Telia i 2 år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prissänkt? De har ju HÖJT priset med 50kr / månad för telefonen. Förut kostade den 895kr kontant + 150kr mån + abonnemang. Nu kostar den 1kr kontant + 200kr mån + abonnemang.

Enkel matematik ger att man sparar 894kr kontant men förlorar 50*24= 1200 på månadsbetalningen.

Alltså en prishöjning med 306kr.

 

Å andra sidan är detta en 16GB variant och inte en 8GB som tidigare ... så mitt resonemang håller inte när jag tänker efter... :whistling::blushing:

 

edit: för övrigt väntar jag ivrigt på 3GS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prissänkt? De har ju HÖJT priset med 50kr / månad för telefonen. Förut kostade den 895kr kontant + 150kr mån + abonnemang. Nu kostar den 1kr kontant + 200kr mån + abonnemang.

Enkel matematik ger att man sparar 894kr kontant men förlorar 50*24= 1200 på månadsbetalningen.

Alltså en prishöjning med 306kr.

 

Å andra sidan är detta en 16GB variant och inte en 8GB som tidigare ... så mitt resonemang håller inte när jag tänker efter... :whistling::blushing:

 

edit: för övrigt väntar jag ivrigt på 3GS.

 

 

Jag med! Har tittat på telias hemsida men 3GS är för nära nu. Visst blir det dyrare också, men vill ändå inte köpa den här modellen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir faktiskt en liten prissänkning när jag kollat runt på telias hemsida. Tidigare pris var 1895 kontant +150kr månaden för 16gb.

Alltså en prissäkning på 1894kr - (50kr höjd månadsavgift*24=1200) = 694kr

 

Rätt ska vara rätt ... :dumstrut:

 

men ändå rätt ointressant i dessa tider ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...