Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har hänt med mitt apple care?


hassehans

Rekommendera Poster

Hej på er!

 

Idag skulle jag ladda ner techtools från Apple, men när jag loggar in så säger Apple att det inte finns något serviceavtal registrerad på mig (både när jag loggar in med apple ID och söker efter serienummer). Samma sak gäller för min flickvän. Vi har båda köpt apple care via ebay, dock ej samtidigt men av samma säljare. Det har registrerats av Apple och vi har fått våra bekräftelseemail.

 

Skulle ni som har applecare vilja logga in och kolla om ni har samma problem och det är Apple som har problem med sina servrar? Är det inte så, är det något fel på mitt konto.

 

Det är väldigt svårt att få tag i en epostadress till någon sorts support ju.

 

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser onekligen skumt ut, finner bara min utgångna MacMini, inte min MacBook.

Vi har kanske blivit utsatta för bedrägeri...och Apple har spärrat alla Ebay-köpta avtal..skulle inte förvåna mig ett dugg...

 

 

Ska bli intressant, skickade en kopia på mitt AppleCarebevis till Apple nu, lär få svar inom 48 timmar står det.

Om vi nu är blåsta, och har köpt i "god tro" är det intressant om Apple har rätt rent juridiskt att ta tillbaka sitt certifikat utan att ens underrätta oss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Med tanke på de systematiska bedrägerierna för presentkort på iTunes som nyligen punkterades är det möjligt att de har samma system bakom serienumren för Apple Care och precis börjar gå igenom falskgenererade serienummer.

 

Alltid varit förundrad över AppleCare på eBay. För billigt, för många köpare och säljare och inga fysiska lådor som i fallet när man normalt köper Applecare.

 

Ifall det är bedrägerier så är det då klumpigt av Apple att upptäcka och att göra något först nu. Eftersom serienumren fungerat under så pass lång tid har många litat till att det faktiskt varit legitima serienummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple borde absolut gått ut och meddelat alla som köpt falska AppleCare, om att de häver avtalet, och samtidigt basunerat ut varning om att inte handla på sajter som eBay och annorstädes.

 

Ev. erbjuda oss som nu är lurade att teckna nån form av "tilläggsförsäkring" eller liknande.

Jag var kan jag erkänna lite skeptisk till att handla från eBay, men när det fungerade hos Apple så trodde jag att allt var OK, och köpte ett AppleCare till åt grabben, och det gick också att registrera, och jag nämnde båda gångerna till killen på Apple att jag köpt dem "billigt" på eBay.

 

Köpa billigt kan bli dyrt har återigen besannats... :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte heller logga in med min ebay-inköpta Apple Care...

 

Kan någon som har köpt sin Apple Care på riktigt sätt, t ex via Apple Store försöka logga in.

Det kanske bara är tillfälligt avstängt för alla med AC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde apple care tillsammans med datorn från Apple store.

 

Hos mig står det: Du har inga registrerade avtal. Klicka på Registrera ett AppleCare-avtal för att komma igång.

 

Hmmmm?? :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan meddela att senast det fungerade var igår när jag registrerade min flickväns macbook.

 

Är det någon som har några bra kontaktuppgifter till Apple?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde apple care tillsammans med datorn från Apple store.

 

Hos mig står det: Du har inga registrerade avtal. Klicka på Registrera ett AppleCare-avtal för att komma igång.

 

Hmmmm?? :utskallning:

 

 

Och du har registrerat din AC från Apple Store och fått bekräftelse?

 

Då kanske det är, som sagt "fel" med alla AC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du har registrerat din AC från Apple Store och fått bekräftelse?

 

Då kanske det är, som sagt "fel" med alla AC.

 

Ja! Jag har fått bekräftelse på AC via mail och serienumret på datorn stämmer överense med kvittot. Jag ska ringa dem i morgon och fråga... Eller det kanske är öppet redan nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! Jag har fått bekräftelse på AC via mail och serienumret på datorn stämmer överense med kvittot. Jag ska ringa dem i morgon och fråga... Eller det kanske är öppet redan nu?

 

Fråga för oss alla! ;) Testa att ringa redan nu, det värsta som kan hända är väl att de säger att de har stängt! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nehepp det var stängt... Mån - lördag.

 

jag känner mig dock inte orolig då jag valde med AC vid köpet och att det ska registreras automatiskt. Jag ska ändå ringa i morgon för säkerhets skull. :)

 

Då är det ju värre med Er som beställt från Ebay :superirriterad: Men vi får hålla tummarna även där!!

 

EDIT: La till lite text

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nehepp det var stängt... Mån - lördag.

 

jag känner mig dock inte orolig då jag valde med AC vid köpet och att det ska registreras automatiskt. Jag ska ändå ringa i morgon för säkerhets skull. :)

 

Då är det ju värre med Er som beställt från Ebay :superirriterad: Men vi får hålla tummarna även där!!

 

EDIT: La till lite text

 

Jo, men det kan vara bra att veta om det är fel för dig så är det fel för alla.

 

Känns tråkigt ändå att vi som köpt från ebay från säljare med 10 000+ (eller i mitt fall nästan 1000) nöjda kunder kan bli lurade. Men hoppas att så inte är fallet och att det bara är Apples databas som kraschat... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det var fel med alla AppleCare borde ju inte mitt Mac Miniavtal ligga kvar, gick visserligen ut i April i år, men det finns där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det kan vara bra att veta om det är fel för dig så är det fel för alla.

 

Känns tråkigt ändå att vi som köpt från ebay från säljare med 10 000+ (eller i mitt fall nästan 1000) nöjda kunder kan bli lurade. Men hoppas att så inte är fallet och att det bara är Apples databas som kraschat... :)

 

Självfallet... Jag ska ringa i morgon!

 

EDIT: Någon mer som beställt AC tillsammans med datorn från Apple Store och kan kolla hur det står för Er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt Apple Care med datorn från Apple, dum fråga... men var loggar jag in för att kolla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas gav en länk :)

 

Jag har testat den och det funkar för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm samma här med och jag har köpt mitt genom butiken på stan, så onekligen är det nåt fel hos Apple

jaja vi får väl se vad dom svarar er som har skickat in förfrågan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att försöka tanka hem Techtool deluxe med mitt datorserienr. Får meddelande: No AppleCare Protection Plan is associated with this serial number:XXX. Click here to register.

 

Det blir att ringa dem i morgon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att försöka tanka hem Techtool deluxe med mitt datorserienr. Får meddelande: No AppleCare Protection Plan is associated with this serial number:XXX. Click here to register.

 

Det blir att ringa dem i morgon...

 

 

Japp, det var så jag först upptäckte att något var fel med mitt... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kunde jag logga in på Apple support och min ebay-Apple Care gäller som vanligt.

 

Puh, lite orolig för att ha blivit blåst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finner inte mitt, ska kolla grabbens..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt är fortfarande inte tillbaka... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...