Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Belgiska Mobistar tillkännager iPhone 3 GS priser


andbe72

Rekommendera Poster

post-46323-1245869704_thumb.png

Min belgiske granne skall ner över helgen och handla, jag har lagt en beställning på en 32 GB svart GS.

 

Lite närmare än till Italien. Lite före Sverige och sannolikt mycket dyrare. Men är man prylgalen så är man. Och irriterande att prisinfon kom två dagar före utannonserade säljstarten...

Enligt grannen är de operatörsolåsta, hoppas han har rätt. (Blir mycket dyra telefonräkningar annars ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja de ska vara olåsta i belgien

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man skulle haft en sextusing till övers och en resa till belgien!

 

Man får hoppas att priset på en begagnad upplåst 3G kommer ligga någorlunda högt när 3Gs släpps här :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött, håller tummarna så att de vitnar...;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6300 eller så för 16GB med dagens kurs mao. Ungefär som väntat. Skulle gissa på lite dyrare i Sverige dvs runt 7000 med kontantkort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6300 eller så för 16GB med dagens kurs mao. Ungefär som väntat. Skulle gissa på lite dyrare i Sverige dvs runt 7000 med kontantkort

 

6300+ca 1.641 kr = 7941 kr

 

Detta pris är om man flyger från Stockholm till Bryssel och sen hem samma dag:D Man får ju själv kolla upp vilken dag som var billigast men detta kom jag ned till på en söndag på flygresor.se :D

 

Vet inte om flygmat ingår ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TopFlySecurity

hoppas priset med kontantkort hamnar runt 6000kr. får ut en ny på försäkringen så ska vänta o ta ut en till 3Gs kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneLasse

6-7000 för en 16 GB!? Låter rätt saftigt. Vad ska då 32an gå på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6-7000 för en 16 GB!? Låter rätt saftigt. Vad ska då 32an gå på?

 

Räkna med nånstans runt 8000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneLasse
Räkna med nånstans runt 8000

 

Hmm.. Vad kostade 16 GB låst till Telia, men utan abonnemang när den släpptes 11 juli 2008? Var runt 6-7000 kr då också?

 

575 € = 6339,95 SEK.

 

675 € = 7442,55 SEK.

 

Då är växelkursen för Euron 11,06.

 

Undra om det blir någon prispress nu när det finns fler operatörer som säljer? Ingen större, men kanske lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kriget blir nog på abben isf. Logiskt så borde alla operatörerna i sverige betala lika mycket för telefonerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

Så om det blir nåt fel på iphonen så måste du skicka den till Belgien?, för Telia tar nog inte emot den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om det blir nåt fel på iphonen så måste du skicka den till Belgien?, för Telia tar nog inte emot den.

 

Givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man åker dit e det bara traska in å köpa en man måste inte vara medborgare eller nått sådant? Någon som vet någon billig resa dit,avgång nära helsingborg(ingen tillgång till internet för tillfället surfar på mobilen)mvh chris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man är ju smått sugen på att ta sig en dagsresa dit och köpa hem några exemplar :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Belgiske granne jag nämnde inledningsvis har idag försökt dubbelkolla telefonledes att 3GS:er inköpta i hans hemland skall fungera utan anmärkning i utländska nät. Dock verkar telefonsupporten på Mobistar vara under all kritik, så trots tre samtal, fem vidarekopplingar och långa minuters väntetid hade han på förmiddagen idag ännu ej säkert kunnat få det otvetydigt konfirmerat. Han verkar dock vara lugn och har lagt ut sin gamla 3G på auktion (inköpt i julas i just Belgien, inga rapporterade problem), samt nämner att "så här var det med telefonsupportens info vid 3G-släppet också".

Han åker hursomhelst ned idag, är åter på måndag. Om han har med sig fungerande lurar då återkommer jag asap. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, nu fick han kontakt och bekräftat att de är operatörslåsta och skall fungera med utländska operatörer. Vissa modeller (oklart dessvärre vilka) av 3 GS vart redan utsålda :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, nu fick han kontakt och bekräftat att de är operatörslåsta och skall fungera med utländska operatörer. Vissa modeller (oklart dessvärre vilka) av 3 GS vart redan utsålda :(

Menar naturligtvis operatörsOlåsta! Hejar nu på MacWorld-Skrufve som förhoppningsvis har en GS i sin hand alldeles snart!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstås, ville bara korrigera mitt inlägg och fattade inte hur man editerar redan postat svar. Trevlig länk du bifogade zappe, tråkigt att så få länder säljer op-olåsta 3 GS.

Seeeegt att info om säljstartsdatum och priser här i Sverige dröjer. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneLasse

Nu är min 3G såld iallafall :) Sitter med en riktigt risig gammal Samsung. VILL HA MIN 3GS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är min 3G såld iallafall :) Sitter med en riktigt risig gammal Samsung. VILL HA MIN 3GS!

Hur mycket fick du för din iphone 3g?

 

Nyfiken för jag skulle själv gärna vilja köpa en begagnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneLasse
Hur mycket fick du för din iphone 3g?

 

Nyfiken för jag skulle själv gärna vilja köpa en begagnad.

 

En svart 3G GB från den 11 juni 2008, fick jag 3500 SEK för. Var det ett bra pris tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En svart 3G GB från den 11 juni 2008, fick jag 3500 SEK för. Var det ett bra pris tycker ni?

 

 

Hur många GB var det, 8 eller 16?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...