Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Halebop tethering?


thella

Rekommendera Poster

Kommer halebop att stödja det? Har halebop och kan inte ställa in det under inställningar. Halebop kanske har nekat till dett vad vet jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar
Kommer halebop att stödja det? Har halebop och kan inte ställa in det under inställningar. Halebop kanske har nekat till dett vad vet jag?

 

Enligt FAQ:n på Halebops hemsida kommer de inte att stödja Tethering. Surt, jag har också Halebop. Antar att Halebop är billiga men väldigt "lågbudget-Telia"

 

//Emret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Katastrof!!! Ren katastrof!! :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla dåligt...... :bla::bla::bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är verkligen uselt av Halebop att stoltsera med att sälja iPhone men att inte stödja de extra nätverksfunktioner som finns.

 

Jag funderar seriöst över att gå över till Telia och låta Halebopabonnemanget ligga "latent".

 

Vi kanske skulle gå ihop och göra en protestlista mot hur dåliga Halebop är? :P

 

//Emret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är verkligen uselt av Halebop att stoltsera med att sälja iPhone men att inte stödja de extra nätverksfunktioner som finns.

 

Jag funderar seriöst över att gå över till Telia och låta Halebopabonnemanget ligga "latent".

 

Vi kanske skulle gå ihop och göra en protestlista mot hur dåliga Halebop är? :P

 

//Emret

 

Tur att jag har telia :rockapa:

Dock har tjejen Halebop så det är ju lite synd för henne :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

arahael_swe

Katastrof att de inte stödjer internetdelning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta resultat med iphonen bredvid macbooken på skrivbordet och Telia som operatör.

post-32258-1245317827_thumb.jpg

Funkade ju sjust enkelt att koppla upp sig via iPhonen.

 

 

 

Väntar bara på att Telia ska inse att dom bara kan ta betalt för 1 bredband till mobilen ovasett om man surfar via datorn eller direkt i iPhonen. suck.. Ingen kommer att surfa via iPhonen på datan för 20kr/mb.

 

Eller har jag missuppfattat något?

 

Annars har jag en 3.0 uppdaterad iPhone som hittils inte visat några felmeddelanden utan allt bara funkat :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag heter Robert och jobbar på Halebop.

 

Tyvärr har Apple inte kunnat lösa detta för Halebop, men vi för en dialog med dem för att hitta en lösning så snart som möjligt.

 

Mvh

Robert

Halebop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag heter Robert och jobbar på Halebop.

 

Tyvärr har Apple inte kunnat lösa detta för Halebop, men vi för en dialog med dem för att hitta en lösning så snart som möjligt.

 

Mvh

Robert

Halebop

 

Då får vi hoppas att det löser sig snart för som det är nu så är det inte bra, kan tänka mig att en del väljer att lämna Halebop för att istället köra Telia som idag funkar fin fint.

 

Tycker det är en smula märkligt att inte Halebop fått det iom att det är ett Teliabolag....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta resultat med iphonen bredvid macbooken på skrivbordet och Telia som operatör.

post-32258-1245317827_thumb.jpg

Funkade ju sjust enkelt att koppla upp sig via iPhonen.

 

 

 

Väntar bara på att Telia ska inse att dom bara kan ta betalt för 1 bredband till mobilen ovasett om man surfar via datorn eller direkt i iPhonen. suck.. Ingen kommer att surfa via iPhonen på datan för 20kr/mb.

 

Eller har jag missuppfattat något?

 

Annars har jag en 3.0 uppdaterad iPhone som hittils inte visat några felmeddelanden utan allt bara funkat :D

 

Jag har förstått det som så att det räknas av mot dina MB som du har i abonnemanget och att det ska räcka med Mobilsurf Alltid á 69 kr/mån för fri surf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förstått det som så att det räknas av mot dina MB som du har i abonnemanget och att det ska räcka med Mobilsurf Alltid á 69 kr/mån för fri surf!

 

Är det 0,5gb eller 5gb som ingår i Mobilsurf alltid? Jag har kollat på Telias hemsida, men det står olika överallt. Är det någon som har alltid som kan bekräfta?

 

 

 

 

Hej

 

Jag heter Robert och jobbar på Halebop.

 

Tyvärr har Apple inte kunnat lösa detta för Halebop, men vi för en dialog med dem för att hitta en lösning så snart som möjligt.

 

Mvh

Robert

Halebop

 

Kommer överväga att köpa halebop till min 3G S, efter detta uttalande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förstått det som så att det räknas av mot dina MB som du har i abonnemanget och att det ska räcka med Mobilsurf Alltid á 69 kr/mån för fri surf!

 

Jag har mobilsurf alltid nu, fförut hade jag fastpris 199, men kom aldrig upp i några mängder data, så tog surf alltid ist nu.

Då har man 5GB per månad.

 

Räknas data surfande av från desa 5gb isf e de ju bra ju :D ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mobilsurf alltid nu, fförut hade jag fastpris 199, men kom aldrig upp i några mängder data, så tog surf alltid ist nu.

Då har man 5GB per månad.

 

Räknas data surfande av från desa 5gb isf e de ju bra ju :D ?

 

Nej mobilsurf alltid är som följer:

 

Surfa i 3G hastighet dvs 0.384 mbps /s i 0.5 GB dvs 500MB. Sedan går det över till vanlig EDGE hastighet. Så du kan surfa obegränsat, MEN då kmr det gå långsamt. Tacka vet jag Telenor som har Fri Mobilsurf som du får surfa obegränsat i 0.384 för 59kr /mån!

 

Hur vida Telia kan känna av att du surfar direkt i iPhonen eller om du Surfar med iphonen som ett modem får jag be att återkomma om.

 

EDIT:

13:46:12 Anna-Karin: Välkommen, jag heter Anna-Karin, vad kan jag hjälpa till med?

13:46:18 ex0s: Kommer Teathring med min iphone 3.0 att debiteras annorlunda eller ingår detta i min tilläggstjänts mobilsurf alltid?

13:46:34 Anna-Karin: Den skall ingå i din surftjänst

13:47:15 ex0s: Okej, men kan du förtydliga lite kring mobilsurf alltid!

Är det 0.5 GB i 3G hastighet, och sedan blir det vanlig 2G hastighet? Eller hur ser det ut?

13:47:27 ex0s: står olika på olika ställen på er hemsida

13:48:19 Anna-Karin: 0.5 GB i 3G hastighet, och sedan blir det vanlig 2G hastighet

 

Så summa och summarum är att det kommer att ingå i din surftjänst, samt att det är 0.5 GB i 3G hastighet, sedan blire sirap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag heter Robert och jobbar på Halebop.

 

Tyvärr har Apple inte kunnat lösa detta för Halebop, men vi för en dialog med dem för att hitta en lösning så snart som möjligt.

 

Mvh

Robert

Halebop

 

Bra att personal från Halebop tar sig tid att kommentera i detta inlägg så man får reda på hur det officiellt ligger till.

Men för Halebop en dialog med Apple? Hur kommer det sig då att Halebop inte listas över operatörer som säljer iPhone på Apples hemsida? Om nu Halebop är detsamma som Telia tycker jag att Telia borde förse Halebopanvändare med operatörsinställningar för korrekt röstbrevlådenummer samt aktivera de nätverkstjänster som krävs för "den totala iPhoneupplevelsen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej mobilsurf alltid är som följer:

 

Surfa i 3G hastighet dvs 0.384 mbps /s i 0.5 GB dvs 500MB. Sedan går det över till vanlig EDGE hastighet. Så du kan surfa obegränsat, MEN då kmr det gå långsamt. Tacka vet jag Telenor som har Fri Mobilsurf som du får surfa obegränsat i 0.384 för 59kr /mån!

 

Hur vida Telia kan känna av att du surfar direkt i iPhonen eller om du Surfar med iphonen som ett modem får jag be att återkomma om.

 

EDIT:

13:46:12 Anna-Karin: Välkommen, jag heter Anna-Karin, vad kan jag hjälpa till med?

13:46:18 ex0s: Kommer Teathring med min iphone 3.0 att debiteras annorlunda eller ingår detta i min tilläggstjänts mobilsurf alltid?

13:46:34 Anna-Karin: Den skall ingå i din surftjänst

13:47:15 ex0s: Okej, men kan du förtydliga lite kring mobilsurf alltid!

Är det 0.5 GB i 3G hastighet, och sedan blir det vanlig 2G hastighet? Eller hur ser det ut?

13:47:27 ex0s: står olika på olika ställen på er hemsida

13:48:19 Anna-Karin: 0.5 GB i 3G hastighet, och sedan blir det vanlig 2G hastighet

 

Så summa och summarum är att det kommer att ingå i din surftjänst, samt att det är 0.5 GB i 3G hastighet, sedan blire sirap.

 

Fast 0,384 stämmer väll inte?

När jag körde bredbandskollen via iphone på macbooken fick jag ju 1.5mbps. Även när jag körde bredbandsollen direkt i iphone får jag hastigheter runt 2 mbit. Det är först efter 500mb som det blir tillbaka till modemhastighet 56k typ.

 

Men de 500mb man har i 69kr/mån ska ju gå med maxfart som jag förståt det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en "ful-lösning" för internetdelning med halebop tills Halebop/Apple får ordning på inställningarna:

1. Ladda hem denna ipcc konfigurationsfil anpassad för halebop: http://www.megaupload.com/?d=4QY4OOCS

 

2. För att kunna öppna ipcc filen i Itunes 8.2 skriv detta i ett terminal fönster:

defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE

 

För pc öppna Kör... och skriv:

"%ProgramFiles%\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1

 

3. starta sedan itunes som vanligt med iPhonen inkopplad

 

4. välj ipcc filen genom att hålla in alt-knappen (shift-knappen för pc) och klicka på "leta efter uppdatering" (ändra så du kan leta efter konfigurationsfil istället för programfil på pc)

 

klart!

 

Nu ska det stå Internetdelning Av -> med möjlighet att välja aktivera Internet delningen! (istället för Ställ in Internetdelning)

 

(mms inställningen kommer ändras halebop.telia.se men mms fungerar märkligt nog ändå.

visual voicemail menyn dyker även upp men detta stödjs tyvärr inte i Telias nät ännu)

 

halebops apn halebop.telia.se funkar utmärkt med internetdelning t ex har jag använt appen "PDAnet" tidigare på jailbreakad iphone OS 2.2.1.

 

Problemet att det inte fungerar "out of the box" med iphones OS 3.0 egna internetdelning måste vara att den officiella ipcc filen är anpassad för Telia. Telia/Halebop/Apple måste lista ut hur halebop som finns i Telias nät kan särskiljas och få en egen konfigurationsfil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm filen togs bort, ligger här nu: http://www.2shared.com/file/6372188/11450425/halebop.html

 

Stötte på en konstig grej, MMS tjänsten hoppade bort helt plötsligt efter en omstart (kameran försvann under meddelanden), fick tillbaka MMS när jag gjorde en "återskapa från säkerhetskopia i itunes. halebop inställningarna var kvar och nu funkar både röstbrevlådeknappen, mms och internetdelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt att efter en återställning av nätverksinställningarna, hoppar mms bort, lägg in mms inställningarna manuellt så kommer dom tillbaka efter omstart:

MMS:

APN: mms.telia.se

MMSC: http://mmss/

MMS-proxy: 193.209.134.132:80

 

config filen carrier.plist verkar inte läsa in mms inställningarna förutom apn ,password och username...

mmsc och mss-proxy läses dock inte in och måste läggas till manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes låter mig inte välja .bundle-filen om jag alt-klickar på Sök efter uppdatering.

 

Hur ska jag göra för att fixa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filen ska inte sluta på .bundle utan .ipcc...det alternativet finns att välja på sidan istället för ipsw...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag döper om till .ipcc så blir filen bara en mapp, går inte att välja i itunes.

 

Kör Mac btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...