Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

köp av olåst iphone 3Gs i italien


johngson

Rekommendera Poster

Hej! Var förra året i italien och köpte en olåst iphone 3g som funkar utmärkt, nu ska jag åka dit igen i sommar och tänkte kolla om det är någon som vet om den nya iphone 3g s också är olåst och går att köpa för ett lagom pris i italien?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Var förra året i italien och köpte en olåst iphone 3g som funkar utmärkt, nu ska jag åka dit igen i sommar och tänkte kolla om det är någon som vet om den nya iphone 3g s också är olåst och går att köpa för ett lagom pris i italien?

 

Jag har tyvärr ingen aning, men då jag själv skall till Italien i slutet av sommaren så undrar jag vad du gav för din iPhone där nere?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde det vara, eftersom Italien har en lag som säger att man inte får sälja en mobil med abonnemang utan att den också finns att köpa utan abonnemang!

 

Kolla upp det först dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde det vara, eftersom Italien har en lag som säger att man inte får sälja en mobil med abonnemang utan att den också finns att köpa utan abonnemang!

 

Kolla upp det först dock!

 

Hur fungerar detta ifall man köper en i USA då ??

Dom kostar ju typ 300 dollar där ..

Men man vill ju inte ha en som är låst iom att jag redan har ett abonnemang !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar detta ifall man köper en i USA då ??

Dom kostar ju typ 300 dollar där ..

Men man vill ju inte ha en som är låst iom att jag redan har ett abonnemang !!

 

1. du måste ha amerikanskt personnummer

 

2. går endast att köpa låsta till AT&T

 

3. $299 som de visade på keynoten är om du köper med abonnemang. typ som svenska operatörer kör "från 1 krona"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3G-iPhone kostade ju 499€ och 569€ för 8gb respektive 16gb i Italien. Man kan väl gissa att priserna på 3Gs blir ungefär det samma fast med dubblat minnet. Eller vad tror ni? :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo och att Euron har blivit ca 15% dyrare för oss svenskar. Var väl runt 9.5 sek/euro samma period förra året och nu runt 10.9 sek/euro. Gör väl inte någon superstor skillnad men ändå.

 

En annan fråga dock. Vad krävs för att man ska få köpa en iPhone i butik i Italien? Italiensk adress som man hört ryktas om eller något annat krav?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan fråga dock. Vad krävs för att man ska få köpa en iPhone i butik i Italien? Italiensk adress som man hört ryktas om eller något annat krav?

Jag har för mig att någon skrivit om detta tidigare. Har dock inte tid att leta fram tråden. Här är en sökning på "italien" som borde innehålla tråden ifråga: https://forum.macworld.se/index.php?act=Sea...lite=%2Bitalien

Alternativt hoppas vi på att någon som vet kommer och svarar i denna tråd...

 

Edit: Hittade tråden ("Venedig", inte "Italien"): https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=82299&hl=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Alexander Vx2

Om du köper den hos TIM i Italien kommer 16 GB att kosta 619 € och 32 GB kommer att kosta 719 €. Vilket i dagsläget motsvarar 6 897,83 SEK respektive 8 012,18 SEK, så det svider en del i plånboken... (Källa: http://www.tim.it/consumer/c365/i70113/t89...ello3libera.do )

 

Vodafone har jag inte sett några priser hos än, men jag kan inte tänka mig att den olåsta skiljer sig särskilt mycket alls i pris hos de olika återförsäljarna i samma land.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man skall till Italien är en sak, men att köpa en Iphone där ser dyrt ut. 6000 för en 8gb? I Norge kostade en 16gb 3g Iphone 5000 NOK, olåst. Kolla priserna i grann-landet innan ni köper telefonen i Italien. Alt ni behöver är en kompis med norskt person-nummer och inkomst i Norge. Och efter 12-24 timmar har ni en olåst Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo och att Euron har blivit ca 15% dyrare för oss svenskar. Var väl runt 9.5 sek/euro samma period förra året och nu runt 10.9 sek/euro. Gör väl inte någon superstor skillnad men ändå.

 

En annan fråga dock. Vad krävs för att man ska få köpa en iPhone i butik i Italien? Italiensk adress som man hört ryktas om eller något annat krav?

 

 

Jag bor nere i södra Frankrike och köpte 7st 3G lurar förra året från Italien (Vodafone).. det är bara att knalla in och säga hur många du vill ha och färg förståss.. ;)

Trevlig resa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Alexander Vx2

Med tanke på hur dyr 3GS verkar bli att köpa olåst i Italien funderar jag på om det kanske är mer värt att ändå köpa en låst till Telia med Telia Max 25-abonnemang. Den nuvarande 16 GB skulle totalt kosta 6095,16 kr, och abonnemanget Max 25 är väl ett riktigt prisvärt val för oss som är 18-25/pluggar? Rätta mig om jag har fel. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man skall till Italien är en sak, men att köpa en Iphone där ser dyrt ut. 6000 för en 8gb? I Norge kostade en 16gb 3g Iphone 5000 NOK, olåst. Kolla priserna i grann-landet innan ni köper telefonen i Italien. Alt ni behöver är en kompis med norskt person-nummer och inkomst i Norge. Och efter 12-24 timmar har ni en olåst Iphone.

 

3gS finns inte i 8gb

dryga 6000 för 16 gb (kronan är iofs svag nu)

3gS lär va dyrare än nuvarande iPhone 3g vilken endast kommer finnas kvar i 8 gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Alexander Vx2
3gS finns inte i 8gb

dryga 6000 för 16 gb (kronan är iofs svag nu)

3gS lär va dyrare än nuvarande iPhone 3g vilken endast kommer finnas kvar i 8 gb

 

Sa de inte på WWDC att 3GS skulle ligga på samma pris som 3G just nu ligger på, och att 3G kommer prissänkas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nästan helt säker på att Vodafone kommer ta samma priser som Tim. Annars förlorar de ju på det... Undra om priserna i Sverige kommer bli lägre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det krävs ingen italiensk adress vad jag vet, möjligen om du handlar med kontantkort..

Priser:

Vodafone + Tim: 619 för 16GB, 719 för 32GB

Apple Store (internet och fysisk butik): 599 för 16GB, 699 för 32GB

Tre kommer också sälja iPhone 3G S i juli, priser okända ännu.

Handlar du via Apple Store behöver du inte ens visa leg...

Telefonen är olåst och obunden. Köper du hos Vodafone eller TIM får du med ett kontantkort med €5 påladdat, inte helt dumt om familj och väner vill ringa dig och du inte vill betala för inkommande samtal :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att man inte kan reklamera iPhone i annat land än där man köpt den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så då borde det gå att beställa en på applestore italien på nätet och få den hitskickad då eller?

 

Det krävs ingen italiensk adress vad jag vet, möjligen om du handlar med kontantkort..

Priser:

Vodafone + Tim: 619 för 16GB, 719 för 32GB

Apple Store (internet och fysisk butik): 599 för 16GB, 699 för 32GB

Tre kommer också sälja iPhone 3G S i juli, priser okända ännu.

Handlar du via Apple Store behöver du inte ens visa leg...

Telefonen är olåst och obunden. Köper du hos Vodafone eller TIM får du med ett kontantkort med €5 påladdat, inte helt dumt om familj och väner vill ringa dig och du inte vill betala för inkommande samtal :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...