Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Få Apple Remote att fungera med Spotify


hammas

Rekommendera Poster

Jag installerade det där igår och det fungerade fint med Spotify. Dock åkte det ut lika snabbt igen eftersom jag inte längre kunde styra iTunes om jag hade både Spotify och iTunes öppet samtidigt, oavsett om jag hade iTunes-fönstret aktivt.

 

Vill man justera volymen med fjärrkontrollen när man spelar via Spotify så ändras Spotifys egen volym, inte systemvolymen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser det... För mig höjs både system- och Spotifyvolymen, funkis tycker jag. Har ännu inte märkt några direkta nackdelar ännu. Dock är det ju en hax-lösning så den är kanske inte 100%. Täcker mina behov ivf så jag tänkte bara passa på och sprida det här.

 

Bra med synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

Hur gör man ?? Vet fan inte hur man ska installera skiten, jag har installerat SIMBL, sen installerat spotify mac remote, men när jag klickar på den så står det att inget program är valt att öppna vilket ska jag välja för det går inte o pnna den med SIMBL, detta är en jätte bra funktion för mig så snabb hjälp tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, kom igen då ! ;)

Om du klickar på länken i första inlägget så står det ju exakt hur du installerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER
Om du klickar på länken i första inlägget så står det ju exakt hur du installerar det.

 

hihi, har läst den 4-5 gånger men eftersom jag inte är så inne i såna code såna saker begriper jag mig inte på de. när jag har installerat SIMBL var ska jag lägga den nånstans? och den bundle spotify mac remote vad ska jag göra med den ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hihi, har läst den 4-5 gånger men eftersom jag inte är så inne i såna code såna saker begriper jag mig inte på de. när jag har installerat SIMBL var ska jag lägga den nånstans? och den bundle spotify mac remote vad ska jag göra med den ?

 

Du behöver bara installera det. Sen laddar du ner pluginen och lägger den i SIMBL mappen under plugins som där står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER
Du behöver bara installera det. Sen laddar du ner pluginen och lägger den i SIMBL mappen under plugins som där står.

 

ska se om de går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får detta att fungera endast om jag klickar bort att använda remote i Plex inställningarna. Surt.

Man vill ju att det ska funka med bägge.

Hur löser man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ju helt perfekt! :D Förutom en sak... När Spotify är öppet kan jag bara styra volymen i Spotify med remoten, måste använda tangentbordet för att styra system-volymen... (Hehe, dagens i-landsproblem :P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får det inte att fungera, jag vet inte vad jag gör fel.. Har installerat SIMBL och lagt SpotifyRemote.bundle i Bibliotek/Application Support/SIMBL/Plugins, men Remoten fortsätter styra iTunes som vanligt ;o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får det inte att fungera, jag vet inte vad jag gör fel.. Har installerat SIMBL och lagt SpotifyRemote.bundle i Bibliotek/Application Support/SIMBL/Plugins, men Remoten fortsätter styra iTunes som vanligt ;o

 

Har du Plex installerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hos mig funkar remoten både i spotify, plex och itunes........ har dock inte provat ha programmen öppna samtidigt men hur ofta har man det dåra?

 

Funkar perfekt för mina behov anyway.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig spelar det ingen roll om Plex inte är öppet. Har jag inställningen i Plex att Remote ska vara standard funkar det inte sen i Spotify oavsett om Plex är öppet eller stängt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla er som verkar ha trubbel att få det att funka.

 

Lägg den nerladdade "bundlen" i Machintosh HD/Library/Application Support/SIMBL/Plugins/

 

Det är den "globala" SIMBL mappen vilket ger alla användare på datorn tillgång till funktionen.

 

Filen du lägger där ska heta SpotifyRemote.bundle.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det fixar inte mitt problem men att fjärren verkar dedikerad till Plex sålänge jag har inställningen för remoten i Plex påslagen. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Edit: det fixade sig.

post-44230-1246108829_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

jag får det inte att fungera, jag har gjort allt som ni har skrivit här.. Men ändå så funkar den bara med itunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Är ny maccare, dvs. totalnovis.

Har dock lyckats installera SIMBL och lagt in bundle-filen i Pluginsmappen men får det inte att fungera ändå. Plex och Itunes går dock helt perfekt.

Har kört en PC-klassiker och startat om datorn men det fungerar inte iallafall, oavsett om jag har Spotify ensamt öppet eller om Plex är öppet samtidigt.

 

Snälla hjälp, låt inte mitt Mac :bultandehjarta: Lyckorus förslås av en sån här skitsak!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...