Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flimmer vid videovisning


mikael

Rekommendera Poster

Efter uppdateringen till 10.5.6 för nån vecka sedan så har blinkningar och flimmer uppstått t.ex på youtube. Visa film med VLC går bra, men om jag t.ex tar tag i det här fönstrets högra nederkant och drar i det, så uppstår ett flimmer igen. Ibland slutar det tillfälligt och kommer sedan tillbaka. Undrar om det är uppdateringen, eller om det är detta:

 

http://support.apple.com/kb/TS2377

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag reparerade behörigheter utan resultat, men sedan startade jag med shift nedtryckt och startade sedan om igen och nu fungerar det igen!! Vet ej om det är tillfälligt bara, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har liknande problem med min Early 2008 mac Pro. Jag kan få problem liknande problem om, datorn har stått ex. över arbetsdagen hemma med skärmen (en F-S Scaleoskärm 24") DÅ kan jag få flimmer över hela skärmen MEN INTE med videouppspelning utan vanligt passivt skrivbord, brukar byta skärmupplösning och då brukar det försvinna.

 

Skall nog lämna in den på service.....

 

Kör 10.5.6 Men hade problem innan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bältesclip

Hade samma problem på min MacBook. Nytt inverter board gjorde susen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SHIT! Nu en vecka senare så började samma flimmer igen. Gjorde säker start igen och det försvann igen. Är det så här man skall behöva hålla på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kom tillbaka en gång till. Men sedan körde jag Applejack, laddas ned här:

 

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19596

 

Man installerar det och startar om med äpple och s nedtryckt och sedan detta:

 

If you want the machine to automatically restart at the end of its tasks, use 'applejack auto restart'.

 

Man skriver alltså applejack auto restart (och sedan returntangenten) så fixas problem på datorn i bästa fall. Har inte ännu återfått dessa grafikproblem efter ett par dar. Få se om detta tips håller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...