Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ungmoderater anser Jobs vara gudomlig


kiwi

Rekommendera Poster

Nu i helgen (14-15 februari 2009) kommer Moderata Ungdomsförbundet i Skåne att hålla sin distriktsstämma.

 

En av motionerna går ut på att MUF ska anse Steve Jobs vara gudomlig..!

 

Jo, det är faktiskt sant. Här är motionstexten (och svaret från distriktsstyrelsen) i sin helhet:

 

post-17720-1234525649.png

 

post-17720-1234525656_thumb.png

 

:rockapa:

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt att MUF avslår en trevlig stollighet, när de antar en massa otrevliga stolligheter. :P

Om du tänker efter lite så inser du att vi behöver idoler som nått något som vi borde eftersträva.

MUF inser att Sverige behöver fler entreprenörer, alltså vill de inspirera och uppmuntra.

 

MUF har rätt förstås. Byt ut ordet "Gud" mot "förebild" och du bör förstå bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Detta medan Ballmer snarare är sänd av självaste fan. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket seriöst ungdomsförbund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Steve Jobs roll är lite överdriven, grejen är väl den att Steve Jobs varit väldigt bra på att framförhålla sig själv i företaget- medans många andra (inom apple) bidragit minst lika mycket, men det är ingen som bryr sig om det uppenbarligen.

 

Det nämns heller inte speciellt ofta att NeXT Computing var på konkursensbrant när Apple köpte upp dom, så allt Steve tar i blir inte guld- även om han är väldigt underhållande att höra och se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad i hela världens namn...

Pirates of Silicon Valley borde dock visas på FekA, tråkigare kurs får man leta efter :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De egna ungdomsförbunden är det största hotet mot valsegern. :D

tycker du? muf har oftare en mer liberal inställning än moderpartiet, tex motstånd mot FRA som går helt emot allt vad moderpartiet (borde) står för

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tänker efter lite så inser du att vi behöver idoler som nått något som vi borde eftersträva.

MUF inser att Sverige behöver fler entreprenörer, alltså vill de inspirera och uppmuntra.

 

MUF har rätt förstås. Byt ut ordet "Gud" mot "förebild" och du bör förstå bättre.

Tja, för ett år sedan ville MUF att Sverige skulle invadera Iran... :rolleyes: Det var det jag menade med otrevlig stollighet. En trevlig stollighet är att motionera om att Jobs ska anses gudomlig. Idoler, i ordets nutida icke-teologiska betydelse, har jag inget emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Stockholmare är smartare än lantisar, det vet ju alla kostade dem valsegern förrförra valet.

Mattesnillena hos SSU var inte en direkt önskedröm för GP :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var faktiskt lite tragiskt. Ännu en förklaring till varför politik är ointressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Stockholmare är smartare än lantisar, det vet ju alla kostade dem valsegern förrförra valet.

Mattesnillena hos SSU var inte en direkt önskedröm för GP :D

 

Till att börja med, "Stockholmare är smartare än lantisar" var Anna Kinberg Batra från MUF som sa, har inget med SSU att göra.

 

Och det som kostade dem valsegern var att GP varit ignorant mot folket. Om SSU var involverade på någotsätt var det för deras blåsta ledare var på stureplansfest och betedde sig som en tre åring.

Mona Sahlin blev satt på en position som effektivt förhindrar S att ens vara i närheten av att vinna några framtidaval då folk saknar förtroende för denna myglare.

 

Alliansen vann med ganska storsäkerhet pga folks missnöje av S än av hur lockande dom var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MUF är ett och SSU är ett. Det var två exempel ett från var läger. Det framgår om man läser inläggen i ordning.

SSU:s kreativa medlemsregister. T.ex SSU tappade 20.000 medlemmar på ett år retade många väljare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De egna ungdomsförbunden är det största hotet mot valsegern. :D

Förhoppningsvis inte... Detta för att ett ungdomsförbud oavsätt vilket ska fungera som en blåslampa på moderpartiet.

 

Ps. En gång muffare, alltid muffare... (själv en stolt fd muffare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ps. En gång muffare, alltid muffare... (själv en stolt fd muffare)

Hur får du ihop det där? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ps. En gång muffare, alltid muffare... (själv en stolt fd muffare)

Å, jag minns gamla tider! Alla muffare samlades i Elevrådet, och de hade lammullströjar med någon örn på, jeans och seglarskor, plus någon speciell fransk segeljacka jag inte minns namnet på. Och så hade de vax i håret, tror jag (det där med fläskkotlettsfrisyr kan knappast stämma). Men det var jämlikt, båda könen såg likadana ut! Detta var första hälften av 80-talet. Nostalgi...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får du ihop det där? :)
Är tyvärr förgammal för att vara medlem i MUF =/ men man jag tänker ofta som en fortfarande på nämnder osv. (att vara pain in the ass på partiet kan vara "kul" ibland)

 

Har sett flera motioner som slår denna i hästlängder. I östergötland har vi motionsbeslut på att alltid öppna stämman med I Wanna Rock av Twisted Sister och vad jag vet har ingen motionera av att göra det ogiltgt ännu... Motionen godkändes i mitten av 80-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å, jag minns gamla tider! Alla muffare samlades i Elevrådet, och de hade lammullströjar med någon örn på, jeans och seglarskor, plus någon speciell fransk segeljacka jag inte minns namnet på. Och så hade de vax i håret, tror jag (det där med fläskkotlettsfrisyr kan knappast stämma). Men det var jämlikt, båda könen såg likadana ut! Detta var första hälften av 80-talet. Nostalgi...

Oj, vilken flashback!

 

MUF hade flest medlemmar för de hade en massa fester. SSU hade ett (i mitt tycke då) vettigare budskap men var alldeles för foträta. :borstatanderna:

 

Kom ihåg att Anna Linds syrra var aktiv inom SSU på min skola.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, vilken flashback!

 

MUF hade flest medlemmar för de hade en massa fester. SSU hade ett (i mitt tycke då) vettigare budskap men var alldeles för foträta. :borstatanderna:

 

Kom ihåg att Anna Linds syrra var aktiv inom SSU på min skola.

Underbara tider!

 

Själv gick jag med i Fältbiologerna i tron att jag skulle få lära mig mer om hoppkräftor och fladdermöss, men i stället delade vi ut stinkande stenciler som protesterade mot skogshotande reklamutskick (sic!) och Coca-Cola (och/eller USA-imperialismen). Intresset var putz weg efter några veckor. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, vad jag garvar. Jag känner personligen den manliga upphovsmakaren, Holmberg, som också är medlem här(!), och jag tror inte att detta är allt för seriöst för att få folk att se Jobs som gud, utan som sagt mer som en förebild. Men jag tycker det är väldigt trevligt att det gör någonting för att liva upp lite på tråkiga stämmor. Det kommer aldrig gå genom, men jag tycker det är vettigt att använda honom/apple som exemplar i skolredovisning.

 

om någon för övrigt vill kolla lille Robins blogg så finner ni den här:

http://www.mufengelholm.se/robin/

 

Han är vettig och smart, men har gjort lite knepiga skar ibland - en rolig var bla att gå, med en del medlemmar i MUF Ängelholm, bakom ett (S) tåg som "propagerade" på stan i Ängelholm med kvastar och en banderoll som löd något likande "MUF sopar upp efter 40år av socialdemokrati" ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...