Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3G som modem?


fatepower

Rekommendera Poster

Hejsan.

 

Jag har kikat lite på hur man kan använda iPhone som ett modem. Det enklaste sättet är tydligen att skapa ett trådlöst nätverk. Köra en proxy och sedan använda iPhonen som modem. Finns det något program så man kan använda iPhonen som ett modem fast via USB kabeln? iphone tethering via USB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

 

Jag har kikat lite på hur man kan använda iPhone som ett modem. Det enklaste sättet är tydligen att skapa ett trådlöst nätverk. Köra en proxy och sedan använda iPhonen som modem. Finns det något program så man kan använda iPhonen som ett modem fast via USB kabeln? iphone tethering via USB?

Om du kör windows så finns PDAnet som har den funktionen, men bara om du har windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har sett den applikationen, men tyvärr så är den ganska dyr :-/ Tänkte om de fanns något liknande sett fast mindre kostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte vad jag vet. Men för att kunna använda USBsladd måste du använda windows, och det vill man ju inte ;)

Varför vill du använda sladd? Duger inte wifi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fanns netshare förut, plockades dock snabbt bort från appstore. Kostade 79 kr. Värt varenda krona då det fungerar fint utan att behöva jailbreaka och hålla på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj aj, att det är borta. Inga andra rekommendationer? :)

 

jo man kan ju jailbreaka och installera den via cydia!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iphonemodem.com

 

Funkar hur bra som helst och kostar inte mycket. (Krävs en jailbreakad iPhone!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iphonemodem.de funkar lika bra som iphonemodem.com fast är gratis i cydia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

 

Jag har kikat lite på hur man kan använda iPhone som ett modem. Det enklaste sättet är tydligen att skapa ett trådlöst nätverk. Köra en proxy och sedan använda iPhonen som modem. Finns det något program så man kan använda iPhonen som ett modem fast via USB kabeln? iphone tethering via USB?

 

Söka kanske?

 

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=79335

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju jailbreakat min iPhone 3G ;) iphonemodem.de, bygger just på proxy och WI-FI. Det har jag testat och fungerar kanot, men jag letar efter så att man kan använda USB kabeln. Har en stationär dator i min stuga som ej har WI-Fi. Därför letar jag efter ett sätt att använda USB kabeln istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju jailbreakat min iPhone 3G ;) iphonemodem.de, bygger just på proxy och WI-FI. Det har jag testat och fungerar kanot, men jag letar efter så att man kan använda USB kabeln. Har en stationär dator i min stuga som ej har WI-Fi. Därför letar jag efter ett sätt att använda USB kabeln istället :)

 

Dom flesta verkar digga WiFi, tror tyvärr du får lägga ut ca 200 kr på en WiFi-dongel :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag får inte upp iPhone Modem i någon lista i Settings :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte upp iPhone Modem i någon lista i Settings :S

 

Öh du måste ladda ner det från cydia, det är inget som finns i telefonen default.

 

kolla

iphonemodem.com (app som kostar)

iphonemodem.de (gratis)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh du måste ladda ner det från cydia, det är inget som finns i telefonen default.

 

kolla

iphonemodem.com (app som kostar)

iphonemodem.de (gratis)

jo men jag laddade ner iphonemodem zsrelay (iphonemodem.de), men får inte upp något :S
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...