Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Entourage


Matsth

Rekommendera Poster

Gjorde nyss en vanlig programuppdatering som krävde omstart. När jag sedan öppna Entourage har alla inställningar och mail försvunnit. Får ett välkomstmeddelande och beskedet att det är dags att installera Entourage i macen! Mitt prydligt installerade konto (+alla mail) är helt borta.

Ser också att jag har två identiska mappar med Microsoft användardata. Nu ligger de på skrivbordet och väntar på kloka råd från alla mac-experter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Oj...vilken gammal tråd, och utan svar...sorgligt. Det har väl löst sig för dig redan, men för andra så kanske det kan vara till hjälp.

 

I din dokumentmapp lägger sig "Microsofts användardata"

Denna mapp innehåller sedan en undermapp som heter något i stil med "Office 2008-identiteter" som i sin tur innehåller ev olika användares mappar med samtliga inställningar, maildatabas m.m. Oftast kallad "Huvudidentitet".

 

Det som kan strula är om två "Office 2008-identiteter" mappar ligger på samma nivå. Oftast sker den här krocken om man växlat från engelskt till svenskt system, uppgraderat flera ggr och liknande. Finns det en "Office 2008-identities" (engelsk mapp) så kan den ta över och laddas i stället. Så, för att säkerställa att du har bara EN identitet liggande där, gå in i den mapp du tror är korrekt, kontrollera filen "Office 2008-identiteter/Huvudidentitet/Databas" Kolla när den skapades/ändrades och vilken storlek den har. När du jämför med den dubbla identitetens fil så märker du skillnaden och lär förstå vilken du ska ta bort.

 

Lägg den felaktiga identiteten i papperskorgen (annars kan den hittas av programmet och laddas fel i alla fall) men töm INTE papperskorgen förrän du är säker på att du har fått rätt identitet och alla mail på rätt plats...just in case)

 

Starta om Entourage så borde rätt identitet laddas nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Vill bara säga tack!!!!! Allt som var borta är tillbaka. Enda som är viktigt att tillägga är att man får starta om hela datorn, inte bara Entourage.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...