Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dela med er av ert musikbibliotek


slowmove

Rekommendera Poster

Blev lite inspirerad av tråden på macrumors forum där användare skriver vad de har för namn på simplifymedia och så delar folk sitt bibliotek med varandra att streama från varandra. Så jag tänkte att vi kunde göra en egen här.

 

Så vad heter ni på simplifymedia?

 

Själv ska jag försöka registrera under veckan, sitter inte på min datorn nu.

Läs mer om programmet Här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

skriv gärna vad ni har för typ av musik också så är det lättare att veta vilka man vill adda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt Nick på Simplify Media är : Patson77

 

Svårgissat va???

 

Metallica, förutom senaste albumet, pop och rock blandat med dance och trance.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm.. Så man kan alltså streama från vilket bibliotek som helst?

Om man bara har användarnamn och lösenord?

 

Har testat att streama hos polare när jag väl är där, men inte från deras bibliotek hemifrån.

Måste genast testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man adda någon och sedan ta bort dem igen för att adda någon annan så länge man håller sig under 30 st? Lite surt annars att låsa upp sig mot någon med "The Complete Sven-Ingvars" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man adda någon och sedan ta bort dem igen för att adda någon annan så länge man håller sig under 30 st? Lite surt annars att låsa upp sig mot någon med "The Complete Sven-Ingvars" ;)

 

Givetvis. Men tar du bort ngn så kommer inte de heller åt ditt bibliotek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstått det kan man det.

Därför jag bad folk att skriva ungefär vad de har för musik också. Jag har ju liksom ingen användning av någon som sitter på hiphop, trance, techno, metal sånt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte detta olagligt och fildelning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte detta olagligt och fildelning?

 

Nej. Det delas inga filer. Det strömmas. Ungefär som radio + att det är för ett slutet sällskap vilket är helt lagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mac.tompa

 

Frank Zappa, David Bowie, Genesis, Gentle Giant, Peter Gabriel, XTC o lite annat...

 

Jag har haft en krasch och har inte hunnit bygga upp mitt bibliotek igen...

 

Kul program detta. Mycket rolig idé! Helt laglig, ingen fildelning och stor kompisfaktor då vi lär känna varandra lite mer! Coolt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis. Men tar du bort ngn så kommer inte de heller åt ditt bibliotek.

 

Nej självklart kan de inte det, men man vill ju som sagt kanske inte "slösa" bort en kontakt som inte har ett dugg intressant musik :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Det delas inga filer. Det strömmas. Ungefär som radio + att det är för ett slutet sällskap vilket är helt lagligt.

Ett slutet sällskap är det ju inte direkt, hela världen kan ju läsa den här tråden, snart vill stim ha sina slantar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett slutet sällskap är det ju inte direkt, hela världen kan ju läsa den här tråden, snart vill stim ha sina slantar ;)

 

Ne men begränsat sällskap, är ju bara 30 stycken man kan connectas med. Står på programmets hemsida massor. Bl.a. att de har den begränsningen för att det ska vara lagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne men begränsat sällskap, är ju bara 30 stycken man kan connectas med. Står på programmets hemsida massor. Bl.a. att de har den begränsningen för att det ska vara lagligt.

Jo jag vet, jag va mer lite åt det ironiska hållet :detvarintejag::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största risken jag ser är att det kommer en "streambox" till Simplify som skriver streamen till disk så att de får lägga ner det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar bara denna app om man är inloggad på simplify media på datorn när man ska lyssna på iphonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar bara denna app om man är inloggad på simplify media på datorn när man ska lyssna på iphonen?

 

ja alltså den du ska streama ifrån måste ju vara igång (dator+programmet) såklart !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok men då så är ju programmet rätt så meningslöst då det inte är så bra om datorn står på dygnet runt för att man ska få musik till iphonen. Datorns skärm kommer ju att bränna fast och den kommer att bli himmlans varm! :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok men då så är ju programmet rätt så meningslöst då det inte är så bra om datorn står på dygnet runt för att man ska få musik till iphonen. Datorns skärm kommer ju att bränna fast och den kommer att bli himmlans varm! :propellerbaver:

 

hmm, bränna fast känns ju lite crt-tiden...

är väl inte svårare än släcka skärmen om du är orolig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok men då så är ju programmet rätt så meningslöst då det inte är så bra om datorn står på dygnet runt för att man ska få musik till iphonen. Datorns skärm kommer ju att bränna fast och den kommer att bli himmlans varm! :propellerbaver:

 

Det går att stänga av skärmen. Sedan tar inte datorn skada av att stå på dygnet runt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kan man göra det? kan man fortfarande vara online om man har macen i viloläge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kan man göra det? kan man fortfarande vara online om man har macen i viloläge?

 

nej men sänk ljusstyrkan till 0 t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...